Üstsöylem (metadiscourse) kavramı, söylem çözümlemesi ve dil eğitimi alanlarında farklılık
yaratan yeni bir alanı tanımlarken aynı zamanda metin yazarları ve yazarların kendileri, metinleri ve
okuyucuları arasındaki iliĢkileri kapsamaktadır. Üstsöylem, alanyazındaki önemine karĢın çoğu zaman
farklı biçimlerde algılanmakta ve farklı dil kullanımlarına yol açmaktadır.
Bu çalışmada, Hyland (2005)‟te sunulan Üstsöylem Modeli temelinde Türkçe Bilimsel
Metinlerdeki etkileşimli (interactive) üstsöylem belirleyicileri üzerinde durulmaktadır. Bu bağlamda,
çalışmanın veri tabanı sosyal bilimler alanındaki farklı bilim dallarında (psikoloji, tarih, sosyoloji,
eğitim bilimleri, felsefe ve turizm) yazılmış olan özgün araştırma yazılarından rastlantısal olarak
seçilmiş yazılardan oluşmaktadır.
etkileĢimli üstsöylem belirleyicileri üstsöylem bilimsel metin
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 |