Online Kanal Yöneticisiyle Otel Oda Fiyatlandırmada Verim Yönetimi
Yıl 2019,
, 207 - 228, 30.08.2019
Murat Yurtlu
,
Alpaslan Ateş
Öz
Otelcilik sektöründe
pazarlama dağıtım kanallarında teknoloji kullanımı her geçen gün hızla artmaktadır.
Verim yönetimiyle gelirleri artırmaya yönelik teknolojik uygulamalardan birisi
de kanal yöneticisi yazılımlarıdır. Kanal yöneticisi yazılımlarının otellere
avantaj sağlayıp sağlamadığının incelendiği bu çalışmada, sektörün pazarlama
dağıtım yapısında çevrimiçi karmaşık yapısını etkin kontrol ile sağlayarak,
zaman kazandırıcı özelliğinin operasyonel faaliyetlerine ve gelirlerine katkısı
araştırılmıştır. İşletmeler kritik ve etkin dinamik fiyatlamalar yaparak,
mevcut kapasitelerinde tam verimli bir doluluğa ulaşabilmektedir. Otellerin
zaman zaman çevrimiçi pazarlama dağıtım kanallarında olumsuz durumlarla
karşılaştıkları görülmektedir. Bu amaçla nitel araştırma yöntemi kullanılmış
olup ikincil veriler ve sektörden örnek olaylar literatür tarama yapılarak ele
alınmış ve işletme faaliyetlerine olabilecek etkileri belirlenmiştir.
Çalışmanın sonucunda kanal yöneticisi yazılımlarının otel satış dağıtım
sisteminde yararlı olabileceği saptanmıştır.
Kaynakça
- Altunışık, R. (2009). Turizm İşletmelerinde Pazarlamanın Temelleri ve İki Farklı Pencereden Pazarlama Yöntemi: Üretici ve Tüketici Bakış Açısı. Değişim Yayınları.
- Ansen, E. N., & Fırat, A. (2009). Turizm İşletmelerinde Elektronik Pazarlama: Antalya "A Grubu Seyahat Acentaları" Örneği. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 4(2), 117-134.
- Badem, C., & Fırat, D. (2011). Temel Pazarlama Bileşenleri Açısından Muhasebe Verilerinin Kullanılması: Pazarlama Muhasebesi. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(1), 77-101.
- Bayram, M., & Yaylı, A. (2009). Otel Web Sitelerinin İçerik Analizi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(27), 347-379.
- Bemile, R., Achampong, A., & Danquah, E. (2014). Online Hotel Reservation System. International Journal of Innovative Science, Engineering & Technology, 583-588.
- Bilgin, Y. (2017). Bir Destinasyondaki Otel İşletmeleri arasında işbirlikçi pazarlama uygulanabilir mi? Bolu otellerinde bir araştırma. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 105-132.
- Binbay, M. (2007, 11 14). Otel İşletmelerinde Pazarlama Stratejileri. Yüksek Lisans Projesi. Kahramanmaraş: Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Bohur, E., & Eryılmaz Kirali, A. (2015, June 4-5). Küreselleşme ve Teknolojinin Turizm Sektörü Pazarlama Faaliyetleri ve Satış Kanallarındaki Etkisi. PressAcademia Procedia-Global Business Research Congress, 81-93.
- Boylu, Y., & Tuncer, A. (2008). Konaklama İşletmelerinin Yönetim Yapılarının Web Tabanlı Pazarlama Faaliyetlerine Etkisi Üzerine Bir Araştırma. İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(13), 11-30.
- Breffini, M. N., Cathy, A. E., & Glassmire, J. (2017). Total Hotel Revenue Management: A Strategic Profit Perspective. Cornell Hospitality Report, 17(8), 3-15.
- Christodoulidou, N., Brewer, P., Feinstein, A., & Bai, B. (2007). Electronic Channels Of Distrubition: Challenges Solutions For Hotel Operators. Hospitality Review, 25(2), 92-100.
- Chu, R. (2001). What Online Hong Kong Travelers Look for on Airline / Travel Websites? Hospitality Management(20), 95-100.
- Çavuşoğlu, M. (2010). Konaklama İşletmelerinde Elektronik Ticaret Kullanımı: Gökçeada ve Bozcaada'da Bir Araştırma. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 5(2), 111-142.Çıvak, B. (2016). Otel İşletmelerinde Getiri Yönetimi ile Online Kanal Yönetimi ve Teknolojilrinin Etkileşimi,. Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı.
- Çıvak, B., Kaya, E., & Emeksiz, M. (2017). Online Distrubution Channels and Yield Management In The Hotel Industry. D. Gürsoy içinde, Routledge Handbook of Hospitality Marketing (s. 17. Bölüm). Routledge.
- Demirciftci, T., Cobanoglu, C., Beldona, S., & Cummings, P. (2010). Room Rate Parity Analysis Across Different Hotel Distribution Channels in the U.S. Journal of Hospitality Marketing & Management, 4(19), 295-308.
- Demirtaş, N. (2010). Otel İşletmeciliği (2. Baskı b.). Ankara: Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları.
- Emir, O. (2010). Otel İşletmelerinin Pazarlanmasında Seyahat Acentalarının Rolü: Otel İşletmeleri Tarafından Bir Değerlendirme. Ege Akademik Bakış, 10(4), 1245-1256.
- Erdem, Ş. (2007). Sağlık Hizmetleri Pazarlaması:Hastaların Sunulan Hizmetin Kalitesini Algılamaları Üzerine Bir Uygulama. Yüksek Lisans Tezi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Gönenç Güler, E. (2009). Konaklama İşletmelerinde Tutundurma Faaliyetleri ve Trakya'daki Oteller Üzerine Bir Araştırma. Marmara Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 27(2), 233-261.Gürçaylılar Yenidoğan, T., & Yenidoğan, A. (2013). Sözleşme Tasarımı: Tur Operatörü-Otel Kontenjan Sözleşmeleri. Ege Akademik Bakış, 13(3), 393-403.
- Hwang, J., & Wen, L. (2009). International Journal of Contemporary Hospitality Management. The effect of perceived fairness toward hotel overbooking and compensation practices on customer loyalty, 21(6), 659-675.
- Hyunh, N. (2018, May). Revenue Management for Small an Independent Hotel: An Action Plan for P Hotel. Degree Programme in Restaurant Entrepreneurship Bachelor’s Thesis, 24.
- Ivanov, S. (2014). Hotel Revenue Management From Theory To Practice. Bulgaristan: Zangador Yayıncılık.
- Kannan, P. K., & Praveen, K. K. (2014). Dynamic Pricing on the Internet: Importance and Implications for Consumer Behavior. International Journal of Electronic Commerce, 5(3), 63-83.
- Karamustafa, K., & Öz, M. (2008). Uluslararası Turizm Dağıtım Kanalı Değer Zincirine İnternetin Katkısı: Fırsatlar Ve Tehditlere Dayalı Bir Değerlendirme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(21), 273-293.
- Kethüda, Ö., & Faikoğlu, S. (2017). Dağıtım Kanalı Türlerinin Otellerin Cirosuna ve Doluluk Oranına Etkisinin Değerlendirilmesi: Akçakoca’da Bir Araştırma. Bartın Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 8(15), 203-224.
- Korzh, N., & Onyshchuk, N. (2018). Selection Of The Optimal Set Of Revenue Management Tools In Hotels. Technology Audit and Production Reserves, 1-4(39), 16-21.
- Meterrelliyöz, M., & Tan, A. (2014). Gelir Yönetimi Metodlarının Türkiye Otelcilik Sektörüne Uygulanması. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(3), 85-110.
- Murat, G., & Çelik, N. (2007). Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi İle Otel İşletmelerinde Hizmet Kalitesini Değerlendirme: Bartın Örneği. ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 1-20.
- Murphy, H., Chen, M., & Cossutta, M. (2016). An investigation of multiple devices and information sources used in the hotel booking process. Tourism Management 52, 44-51.
- Özdemir, G. B. (2011). Paket Tur Sözleşmesinde Taraflar ve Tarafların Borçları ve Hakları. Sosyal Bilimler Dergisi(2), 68-74.
- Özdipçiner, N. S. (2010). Turizmde Eloktronik Pazarlama. İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 1(1), 5-22.
- Öztürk, N. (2017, 12 20). Turizm işletmelerinde 7P ve 7C. Prezi.com: https://prezi.com/dvmkhwzghvnm/turizm-isletmelerinde-7p-ve-7c/ adresinden alındı.
- Pırnar, İ. (2005). Turizm Endüstrisinde E- Ticaret. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi(1), 28-55.
- Roland, S., Stangl, B., Fux, M., & Inversini, A. (2013). Distribution channels and management in the Swiss hotel sector. Information and Communication Technologies in Tourism 2013, 554-565.
- Saatcioğlu, C. (2005). Yeni Ekonomi ve Finansal Piyasalar Üzerine Etkisi. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 19(1), 151-165.
- Sarıışık, M., & Akova, O. (2006). Seyahat Acentalarında İnternetin Rolü ve Önemi Üzerine Bir Araştırma. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 128-148.
- Şengonca, H., Kızıldağ, Ç., & Yöndem, C. (2017, 11 27). B2C Elektronik Ticaret Uygulamalarında Mobile Agent Teknolojisinin Kullanımı. Emo Org Tr: http://www.emo.org.tr/ekler/797f0b27eeacdec_ek.doc adresinden alındı.
- The 2012 Traveler. (2017, 11 29). Google: https://www.google.com.tr/search?q=google+ipsos+mediact+august+2012&oq=google+ipsos+mediact+august+2012&aqs=chrome..69i57j69i64.42999j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 adresinden alındı.
- Unurlu, Ç. (2010). Otel İşletmelerinin Odalar Bölümünde Gelir Yönetimi: İstanbul'daki 5 Yıldızlı Otelllerde Bir Uygulama. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilimdali Yüksek Lisans Tezi: http://193.255.140.91/jspui/bitstream/1/1662/1/0087759.pdf adresinden alındı.
- Yakut Aymankuy, Ş. (2001). Turizm Sektöründe Kriz Yönetimi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(6), 105-118.
- Yıldız, S., & Yıldız, Z. (2015). Bilişim Teknolojilerinin Turizm Pazarlaması, Dağıtım Sistemi ve Seyahat Acentelerinin İş Modeli Değişimine Etkisi. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(3), 595-611.
- Yıldıztekin, İ. (2009). Konaklama Hizmetlerinde Maliyete Dayalı Fiyatlama ve Fiyat Değişiminin Bölüm Karlılığına Etkileri. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(4), 215-238.
- Ateş, U., & Boz, M. (2015, Ekim 14). Konaklama İşletmelerinin Web Sitelerinin Değerlendirilmesi: Çanakkale Örneği. Research Gate: https://www.researchgate.net/publication/312472581 adresinden alındı.
- Çelebi, N. A. (2017, 11 27). Verim Yönetimi. Turizm Güncel: http://turizmguncel.com/makale/yield-management--verim-yonetimi-m809.html adresinden alındı.
- Elektra. (2017, 11 28). Destek Elektra: http://www.destekelektra.com/elektrav4/default.asp?mdl=grafikler&cat=10 adresinden alındı.
- Gürel, A., & Kayar, Y. (2017, 11 28). Gelir Yönetiminin Hizmet Sektöründeki Yeri. Aydın Üniversitesi: http://abmyod.aydin.edu.tr/makaleler/sayi_44/gelir-yonetiminin-hizmet-sektorundeki-yeri.pdf adresinden alındı.
- Gonzalo, F. (2017, 12 19). How Travelers Use Online Sources for Travel Decision-Making. Frederic Gonzalo: http://fredericgonzalo.com/en/2012/09/11/how-travelers-use-online-sources-for-travel-decision-making/ adresinden alındı.
- Kaya, E. (2017, 11 23). Doğru Yield Management için Forecasting ve Fiyatlandırma. Linked In: https://www.linkedin.com/pulse/20141014213651-65471753-do%C4%9Fru-yield-management-i%C3%A7in-forecasting-ve-fiyatland%C4%B1rma?trk=mp-reader-card adresinden alındı.
- KUTO. (2017, 11 27). Kuşadası Ticaret Odası E-Ticaret ve Turizm Sektörü: http://www.kuto.org.tr/img/kuto/raporlar/04.pdf adresinden alındı.
- Linkage, H. (2017, 12 20). Channel Manager Nedir ? Acadeny Hotel Linkage: https://academy.hotellinkage.com/channel-manager-nedir-4e3702d0b7d adresinden alındı.
- MEGEP. (2017, 11 27). Konaklama ve Seyahat Hizmetleri Rezervasyon Durum Analizleri. İsmek: http://ismek.ist/files/ismekOrg/file/2013_hbo_program_modulleri/RezervasyonDurumAnalizleri.pdf adresinden alındı.
- Öndoğan, E. N. (2017, 11 23). Restoran Pazarlamasında Kullanılan Temel Pazarlama Karma Elemanları "P". Dergi Park: http://dergipark.ulakbim.gov.tr/esam/article/viewFile/5000127175/5000116881 adresinden alındı.