Bu
araştırma tüketici temelli marka değeri boyutları (farkındalık, imaj, algılanan
kalite, sadakat) arasındaki etkileşimlere dayanarak, turist davranışının temel
belirleyicisi olan memnuniyet değişkeninin dahil edilmesiyle tüketici temelli
destinasyon marka değerine (TTDMD) yönelik bir model önermektedir. Bu amaçla,
TTDMD boyutları arasındaki etkileşimler incelenmiştir. Önerilen model Isparta
ilini ziyaret eden turistler üzerinde test edilmiştir. Verilerin elde
edilmesinde anket tekniğinden yararlanılmış olup, toplamda 416 anket
toplanmıştır. Elde edilen veriler yapısal eşitlik modellemesi ile analiz
edilmiştir. Analiz sonuçları önerilen modeli doğrulayarak, algılanan
destinasyon kalitesi-destinasyon memnuniyeti-destinasyon sadakati arasında
güçlü ilişkinin olduğu ve diğer taraftan da destinasyon farkındalığı,
destinasyon imajı ve destinasyondan algılanan kalite arasında etkileşim
zincirinin olduğu da ortaya koymuştur.
Destinasyon farkındalığı Destinasyon imajı Algılanan kalite Destinasyon sadakati Destinasyon memnuniyeti
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |