Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Mevcut ve Potansiyel Yerli Turistlerin Seyahat Acentalarının Sosyal Medya Hesaplarından Beklentileri ve Çözüm Önerileri: Nitel Bir Araştırma

Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 3, 117 - 129, 30.11.2016

Öz

Müşteri memnuniyetinin
sağlanması, arttırılması ve müşteri odaklı çalışma hedefindeki işletmeler için
sosyal medyanın önemi gün geçtikçe daha çok fark edilmektedir. Müşteriler,
bilgi almak, tavsiye ve şikayetlerini anlatmak için farklı yöntemlere
başvurabilmektedirler. Günümüzde en çok kullanılan kanallardan birisi de internetteki sosyal medya
siteleridir. Şirketlerin internetteki sosyal medya hesapları, mevcut ve potansiyel
müşteriler tarafından okunarak, karar verme sürecinde veri olarak
kullanılmaktadır. Bir hizmet işletmesi olan seyahat acentalarının sosyal medya
hesaplarını daha aktif kullanması ve müşterileri ile daha iyi iletişim
kurabilmeleri açısından mevcut ve potansiyel müşterilerin bu alanları kullanım
amaçları ve beklentileri araştırılmalıdır. Bu çalışmada, içerik analizi yöntemi
ile Facebook üzerinde takipçi sayısı yüksek olan üç seyahat acentası ele
alınmıştır. Örnek alınan acentaların Ocak 2015- Mart 2016 tarihleri arasında
Facebook hesabı üzerinden ziyaretçilerinin yaptığı 2281 yorum taranarak
değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Aymankuy, Y., Soydaş, E. ve Saçlı, Ç. (2013), “Sosyal Medya Kullanımının Turistlerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama”, International Journal of Human Sciences. 10, 376-397.
  • Bilgihan, A., Barreda, A., Okumuş, F., ve Nusair, K. (2015), “Consumer perception of knowledge-sharing in travel-related Online Social Networks”, Tourism Management 52, 287-296.
  • Bizirgianni, I. ve Dionysopoulou, P. (2013), “The İnfluence Of Tourist Trends Of Youth Tourism Through Social Media (SM) & Information and Communication Technologies (ICTs)” Procedia - Social and Behavioral Sciences 73, 652 – 660.
  • Boyd, D. ve Ellison, N. (2008), “Social Network Sites: Defination, History ND Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication 13, 210-230.
  • Chung, N. ve Koo, C. (2015), “The Use Of Social Media İn Travel İnformation Search”, Telematics and İnformatics 32, 215–229.
  • Cohen,L.S. (2009) Is There A Difference Between Social Media And Social Networking? http://cohenside.blogspot.com.tr/2009/03/is-there-difference-between-social.html /ET: 22.05.2016
  • Eley, B. ve Tilley, S. (2009), “Online Marketing Inside Out”, Sitepoint Pty Ltd., Austraila.
  • Erol, G. ve Hassan, A. (2014), “Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi”, The Journal of International Social Research, 7 (31).
  • Eröz, S. ve Doğdubay, M. (2012), “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:27, Sayı:1, 133-157.
  • Eşitti, Ş. ve Işık, M. (2015). “Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi Tatil Destinasyonu Olarak Tercih Etmelerine Etkisi”, Karadeniz Dergisi , 27, 1-19.
  • Kang,M., ve Schuett, M.A. (2013), “Determinants of Sharing Travel Experiences in Social Media”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30, 93–107.
  • Kavoura, A. ve Stavrianea, A. (2015) “Following and Belonging to an Online Travel Community in Social Media, its Shared Characteristics and Gender Differences”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 175, 515 – 521.
  • Murphy,H.,C., Gil, E.A.C., ve Schegg, R. (2010), “An Investigation of Motivation to Share Online Content by Young Travelers ‐ Why and Where”, Information and Communication Technologies in Tourism, 467-478.
  • Öz, M. (2014), “Social Media Utilization Of Tourists For Travel-Related Purposes”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol: 27, No: 5, 1003-1023.
  • Ráthonyi, G. (2013) “Influence Of Social Media On Tourism – Especially Among Students of The University Of Debrecen” Applied Studies in Agribusiness and Commerce, 7 (1).
  • Senders, A., Govers, R. ve Neuts, B. (2013), “Social Media Affecting Tour Operators Customer Loyalty”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30, 41–57.
  • Şanlıöz, H.K., Dilek, S.,E., Koçak, N. (2013), “Değişen Dünya, Dönüşen Pazarlama: Türkiye Turizm Sektöründen Öncü Bir Mobil Uygulama Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24 (2), 250 – 260.
  • www.statisticbrain.com/facebook-statistics/ E.T.:22.05.2016.
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010), “Role Of Social Media İn Online Travel İnformation Search”, Tourism Management, 31, 179–188.
Yıl 2016, Cilt: 13 Sayı: 3, 117 - 129, 30.11.2016

Öz

Kaynakça

  • Aymankuy, Y., Soydaş, E. ve Saçlı, Ç. (2013), “Sosyal Medya Kullanımının Turistlerin Tatil Kararlarına Etkisi: Akademik Personel Üzerinde Bir Uygulama”, International Journal of Human Sciences. 10, 376-397.
  • Bilgihan, A., Barreda, A., Okumuş, F., ve Nusair, K. (2015), “Consumer perception of knowledge-sharing in travel-related Online Social Networks”, Tourism Management 52, 287-296.
  • Bizirgianni, I. ve Dionysopoulou, P. (2013), “The İnfluence Of Tourist Trends Of Youth Tourism Through Social Media (SM) & Information and Communication Technologies (ICTs)” Procedia - Social and Behavioral Sciences 73, 652 – 660.
  • Boyd, D. ve Ellison, N. (2008), “Social Network Sites: Defination, History ND Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication 13, 210-230.
  • Chung, N. ve Koo, C. (2015), “The Use Of Social Media İn Travel İnformation Search”, Telematics and İnformatics 32, 215–229.
  • Cohen,L.S. (2009) Is There A Difference Between Social Media And Social Networking? http://cohenside.blogspot.com.tr/2009/03/is-there-difference-between-social.html /ET: 22.05.2016
  • Eley, B. ve Tilley, S. (2009), “Online Marketing Inside Out”, Sitepoint Pty Ltd., Austraila.
  • Erol, G. ve Hassan, A. (2014), “Gençlerin Sosyal Medya Kullanımı ve Sosyal Medya Kullanımının Tatil Tercihlerine Etkisi”, The Journal of International Social Research, 7 (31).
  • Eröz, S. ve Doğdubay, M. (2012), “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:27, Sayı:1, 133-157.
  • Eşitti, Ş. ve Işık, M. (2015). “Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi Tatil Destinasyonu Olarak Tercih Etmelerine Etkisi”, Karadeniz Dergisi , 27, 1-19.
  • Kang,M., ve Schuett, M.A. (2013), “Determinants of Sharing Travel Experiences in Social Media”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30, 93–107.
  • Kavoura, A. ve Stavrianea, A. (2015) “Following and Belonging to an Online Travel Community in Social Media, its Shared Characteristics and Gender Differences”, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 175, 515 – 521.
  • Murphy,H.,C., Gil, E.A.C., ve Schegg, R. (2010), “An Investigation of Motivation to Share Online Content by Young Travelers ‐ Why and Where”, Information and Communication Technologies in Tourism, 467-478.
  • Öz, M. (2014), “Social Media Utilization Of Tourists For Travel-Related Purposes”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol: 27, No: 5, 1003-1023.
  • Ráthonyi, G. (2013) “Influence Of Social Media On Tourism – Especially Among Students of The University Of Debrecen” Applied Studies in Agribusiness and Commerce, 7 (1).
  • Senders, A., Govers, R. ve Neuts, B. (2013), “Social Media Affecting Tour Operators Customer Loyalty”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 30, 41–57.
  • Şanlıöz, H.K., Dilek, S.,E., Koçak, N. (2013), “Değişen Dünya, Dönüşen Pazarlama: Türkiye Turizm Sektöründen Öncü Bir Mobil Uygulama Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24 (2), 250 – 260.
  • www.statisticbrain.com/facebook-statistics/ E.T.:22.05.2016.
  • Xiang, Z. ve Gretzel, U. (2010), “Role Of Social Media İn Online Travel İnformation Search”, Tourism Management, 31, 179–188.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bahadır Sezer

İsmail Kızılırmak

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sezer, B., & Kızılırmak, İ. (2016). Türkiye’de Mevcut ve Potansiyel Yerli Turistlerin Seyahat Acentalarının Sosyal Medya Hesaplarından Beklentileri ve Çözüm Önerileri: Nitel Bir Araştırma. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 13(3), 117-129.

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.