Supara
and Dasmia Ethno-restaurant offers food and drinks belonging to Kyrgyz cuisine
to local and foreign guests with Al’a carte, banquet and traditional service
methods.
The survey shows that
Supara and Dasmia Etno-restaurants offer traditional Kyrgyz guest rituals in
guest-meet, traditional Kyrgyz kitchen preparation, cooking and presentation
techniques in food preparation, Kyrgyz cultural life examples for local and
foreign guests.Supara and Dasmia
Etno-restaurants have also been given the opportunity to experience the traditional
Kyrgyz tent (the Boz Üy), its units, table rules and social status as a theme
for its guests
Bekar, A., Dönmez, F.G. (20014), “Temalı Restoranlar ve Temalı-Etnik Restoran Ayrımı”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt:7, Sayı: 35, S:802-808.
Deveci, B., Türkmen, S., ve Avcıkurt, C. (2013), “Kırsal turizm ile gastronomi turizmi ilişkisi: Bigadiç örneği”, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, (2), 29-34.
Ebster, C., Guist, I., (2005), “The Role of Authenticity in Ethnic Theme Restaurants”, Journal of Foodservice Business Research 7 (2), 41–52.
Jang, S, Liu, Y. ve Namkung, Y. (2010), “Effects of Authentic Atmospherics in Ethnic Restaurants: Investigatin Chinese Restaurants”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, S. 23(5), s. 662-680.
Kütüphaneme Ekle
Etno-Restoranlarda Otantikliği Deneyimlemek - Kırgızistan’da Etno-Restoranlar: Supara ve Dasmia
Supara ve Dasmia
Etno-restoran Kırgız mutfağına ait yiyecek ve içecekleri Al’a carte, banket ve
geleneksel servis yöntemleri ile yerli ve yabancı konuklara sunmaktadır.
Araştırmada, Supara ve Dasmia Etno-Restoranlarının konuk karşılamada geleneksel
Kırgız konuk karşılama ritüellerini, yemek hazırlamada geleneksel Kırgız
mutfağının hazırlama, pişirme ve sunum tekniklerini uyguladıkları, yerli ve
yabancı konuklarına Kırgız kültürel yaşamından örnekler sundukları
görülmektedir. Supara ve Dasmia
Etno-Restoranlarının, aynı zamanda tema olarak geleneksel Kırgız çadırı
(üy) olan Boz Üyü (Boz yurt), ünitelerini, sofra kurallarını ve sosyal
statülerini konuklarına deneyimlettikleri belirlenmiştir.
Bekar, A., Dönmez, F.G. (20014), “Temalı Restoranlar ve Temalı-Etnik Restoran Ayrımı”, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt:7, Sayı: 35, S:802-808.
Deveci, B., Türkmen, S., ve Avcıkurt, C. (2013), “Kırsal turizm ile gastronomi turizmi ilişkisi: Bigadiç örneği”, Uluslararası Sosyal ve Ekonomik Bilimler Dergisi, (2), 29-34.
Ebster, C., Guist, I., (2005), “The Role of Authenticity in Ethnic Theme Restaurants”, Journal of Foodservice Business Research 7 (2), 41–52.
Jang, S, Liu, Y. ve Namkung, Y. (2010), “Effects of Authentic Atmospherics in Ethnic Restaurants: Investigatin Chinese Restaurants”, International Journal of Contemporary Hospitality Management, S. 23(5), s. 662-680.