Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Nature Tourism and Mobile Applications: Düzce Province Example

Yıl 2019, Cilt: 16 Sayı: 3, 553 - 566, 15.12.2019
https://doi.org/10.24010/soid.656161

Öz

Nowadays, consumers benefit from the opportunities provided by technology, especially when selecting a destination in the tourism sector. The time constraints of people and the opportunities provided by technology are among the most important factors of the increase in consumers' preference in recent years. The aim of this study is to examine mobile applications, which is one of the digital studies for nature tourism in Düzce province. In the first part of the study, the concept of nature tourism was examined within the scope of the conceptual framework and then the mobile application was created in the province of Düzce. The data for the purpose of the study were carried out by case study method, which is one of the qualitative research methods. In the results of the research, it is seen that the mobile applications developed in order to raise awareness within the scope of nature tourism in Düzce have come to the forefront with technology.

Kaynakça

  • Akoğlan, K. M.,& Bahçe, S. (2012). Özel İlgi Turizmi (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık, s. 169- 199.
  • Akyol, G. (2014). Mobil Uygulama Ara yüzlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. ISITES2014, Karabuk.
  • Aslan, B. & Aslan, Y. , F. (2013). “Mobil Programlamanın Önemi Ve Bir Müfredat Önerisi”, 3.Uluslararası Meslek Yüksek Okulları Sempozyumu, s. 86.
  • Durmaz, C., Bulut, Y., & Tankuş, E. (2018). Sanal Gerçekliğin Turizme Entegrasyonu: Samsun’daki 5 Yıldızlı Otellerde Uygulama. Turkish Journal of Marketing, 3(1), 32-49.
  • Gülbahar, O. & Yıldırım, F. (2015). Marketing Efforts Related to Social Media Channels and Mobile Application Usage in Tourism: Case Study in Istanbul. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 195, 453 – 462.
  • Karagöz, Y. (2017). SPSS ve AMOS Uygulamalı Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği(1. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık,
  • Korkmaz, M. (2001). “Orman Kaynaklarında Doğa Turizmi ve Av turizmi Etkinliklerinin Ekonomik Çözümlemeleri”, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Irmanti, D., Hidayat, M. R., Amalina, N. V., & Suryani, D. (2017). Mobile Smart Travelling Application For Indonesia Tourism. Procedia computer science, 116, 556-563.
  • Özkan, B. M. (1995). “Eko turizm Politikası”, İnsan ve Çevre Dergisi, , Eylül Sayısı, Ankara.
  • Serra, L. C., Carvalho, L. P., Ferreira, L. P., Vaz, J. B. S., & Freire, A. P. (2015). Accessibility evaluation of e-government mobile applications in Brazil. Procedia Computer Science, 67, 348-357.
  • Sürücü, Ö. & Bayram, A. T. (2016). Mobil Pazarlama ve Turizmde Mobil Teknolojilerin Kullanımı. Journal of International Social Research, 9(42).
  • Şanlıöz, H. K., Dilek, E. & Koçak, N. (2013). “Değişen Dünya, Dönüşen Pazarlama: Türkiye Turizm Sektöründen Öncü Bir Mobil Uygulama Örneği”, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 24 (2), s. 250 – 260.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, İkinci Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zelan, Z. (2015). “Dijital Dünya, Sosyal Medya Ve Fikri Haklar”, http://inet-tr.org.tr/inetconf19/bildiri/91.pdf, (Erişim Tarihi, 12. 11. 2018).
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zülkif Dağlı

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dağlı, Z. (2019). Nature Tourism and Mobile Applications: Düzce Province Example. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 16(3), 553-566. https://doi.org/10.24010/soid.656161

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.