Bu çalışmanın amacı, Salda Gölü destinasyonunun marka değerini ortaya çıkarmaktır. Çalışma, Eylül – Aralık 2020 ayları arasında Salda Gölü destinasyonunu ziyaret eden ya da konaklayan gönüllü katılımcılara nicel olarak ve anket yoluyla yüz yüze yapılmıştır. Çalışmaya toplamda 325 kişi katılmıştır. Katılımcıların Salda Gölü’nün marka değerine ilişkin algılamaları tüm değer bileşenlerinde ortanın üzerindedir. Salda Gölü destinasyonunun genel marka değeri üzerinde etkili olan boyutların önem derecelerine göre sıralaması ise marka sadakati, marka çağrışımları ve algılanan kalitedir. Bunun dışında marka farkındalığının etkisi bulunamamıştır. Araştırma sonucunda Salda Gölü destinasyonunun marka değeri hakkında değerlendirmelerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to reveal the brand value of the Salda Lake destination. The study was conducted quantitatively and face-to-face through a questionnaire with volunteer participants who visited or stayed at Salda Lake between September and December 2020. A total of 325 people participated in the study. Participants' perception of the brand value of Salda Lake is above the middle in all value components. The ranking of the dimensions that affect the overall brand value of the Salda Lake destination according to their importance is brand loyalty, brand associations and perceived quality. Apart from this, the effect of brand awareness has not been found. As a result of the research, evaluations were made about the brand value of the Salda Lake destination.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 18 Sayı: 2 |