Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Transitional Journey From Local to International: Olcartur Travel Agency İn Mersin City

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 311 - 328, 25.08.2022
https://doi.org/10.24010/soid.1102339

Öz

In this study, within the scope of case study, Olcartur Travel agency operating in Mersin was chosen. The objective of the research is to explore the journey of a small local travel agency to achieve international success despite many crises in the tourism sector. The study is a case study prepared in a qualitative research design. Observation and interview techniques were used in the research. For this purpose, closed-ended questions were prepared and their answers were evaluated. The purpose of the case study is to explore the success journey of Olcartur travel agency.that it became an internationally respected tourism travel agency. To bring its secret of success to the tourism literature and new generation tourism entrepreneurs. The success secrets of the business were found as follows; international technological and social developments were closely followed and adapted to the business. OCoordinated work with tourism stakeholders and corporate responsibilities were taken. Numan Olcar took an active role in various non-governmental organizations such as the chamber of commerce and industry and The City Council and assumed a leadership role in tourism development. Numan Olcar believed that all institutions and organizations should act together in order to strengthen the weaknesses of the Mersin in tourism. With his corparate responsibility understanding, he has been the manager of many non-governmental organizations for many years. He has provide affordable prices and quality services in land and air transportation to facilitate the travels of Mersin people and tourists. In addition to these duties, He facilitated the people of Mersin to travel to other provinces and increased the demand for transportation enterprises. Olcartur travel agency, which was established in Mersin as a local agency, has become a respected tourism travel agency with international recognition, which has opened branches in important tourism cities such as Istanbul and coastal towns of Turkey.

Kaynakça

  • 1. Numan Olcartur (2022). Olcartur Seyahat Acentası, sahibi ve Yönetici, Mersin
  • 2. Ahipaşaoğlu, H. S. (2001). Seyahat işletmelerinde tur planlaması ve yönetimi (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 3. Çolakoğlu, O. E. ve Çolakoğlu, Ü. (2007). Seyahat acentaları yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 4. Dale, C. (2000), The UK tour-operating industry: a competitive analysis, Journal of Vacation Marketing, 6 (4), 357-367.
  • 5. Demir, Mahmut, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, İlkeler ve Yönetim, Detay Yayıncılık, Ankara 2014.

Yerellikten Uluslararasına Geçiş Yolculuğu: Olcartur Seyahat Acentası Mersin Kenti

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 311 - 328, 25.08.2022
https://doi.org/10.24010/soid.1102339

Öz

Bu çalışmada, örnek olay incelemesi kapsamında Mersin kentinde faaliyet gösteren Olcartur Seyahat acentası seçilmiştir. Araştırmanın amacı; yerel küçük bir seyahat acentasının turizm sektöründeki birçok krize rağmen, uluslararası başarı kazanma yolculuğunu araştırmaktır. Çalışma nitel araştırma deseninde hazırlanmış bir örnek olay incelemesidir. Araştırmada gözlem ve görüşme tekniklerinden yararlanılmıştır. Bu amaçla kapalı uçlu sorular hazırlanmış ve yanıtları değerlendirilmiştir. Örnek olay çalışmasının amacı; Olcartur seyahat acentasının uluslararası saygınlığa sahip turizm seyahat işletmesi olma yolculuğunu araştırmak ve başarı sırlarını turizm alan yazınına ve yeni nesil turizm girişimcilerine kazandırmaktır. Seyahat işletmesinin tespit edilen başarı sırları şunlardır: Uluslararası teknolojik ve sosyal gelişmeler yakından takip edilmiş ve işletmeye uyarlanmıştır. Turizm paydaşları ile eşgüdümlü çalışılmış, kurumsal sorumluluklar alınmıştır. Numan Olcar Ticaret ve Sanayi Odası, Kent Konseyi gibi çeşitli Sivil Toplum Kuruluşlarında gönüllü aktif görev almış ve turizmin geliştirilmesinde liderlik rolü üstlenmiştir. Numan Olcar Mersin kentinin turizmde zayıf yönlerinin güçlendirilmesi için tüm kurum ve kuruluşların birlikte hareket etmesi gerekliliğine inanmıştır. Kurumsal sorumluluk anlayışı ile uzun yıllar pek çok sivil toplum örgütünün yöneticiliğini yürütmüştür. Bu çalışmalara ek olarak, Mersin Halkı ve turistlerin seyahatlerini kolaylaştırmak için kara ve havayolu ulaşımında uygun fiyat ve kaliteli hizmet sunumu başlatmıştır. Böylece, Mersinlilerin diğer illere seyahat etmesini kolaylaştırıp, ulaştırma işletmelerine olan talebi artırmıştır. Yerel bir acenta olarak Mersin kentinde kurulan Olcartur seyahat acentası günümüzde Türkiye’nin İstanbul gibi önemli turizm kentleri ile sahil kasabalarında şubeler açmış uluslararası tanınırlığa sahip saygın bir turizm seyahat acentası olmuştur.

Kaynakça

  • 1. Numan Olcartur (2022). Olcartur Seyahat Acentası, sahibi ve Yönetici, Mersin
  • 2. Ahipaşaoğlu, H. S. (2001). Seyahat işletmelerinde tur planlaması ve yönetimi (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 3. Çolakoğlu, O. E. ve Çolakoğlu, Ü. (2007). Seyahat acentaları yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • 4. Dale, C. (2000), The UK tour-operating industry: a competitive analysis, Journal of Vacation Marketing, 6 (4), 357-367.
  • 5. Demir, Mahmut, Seyahat Acentacılığı ve Tur Operatörlüğü, İlkeler ve Yönetim, Detay Yayıncılık, Ankara 2014.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Olgu Sunumu
Yazarlar

Uysal Yenipınar 0000-0003-2467-1637

Yayımlanma Tarihi 25 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yenipınar, U. (2022). Yerellikten Uluslararasına Geçiş Yolculuğu: Olcartur Seyahat Acentası Mersin Kenti. Seyahat Ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 19(2), 311-328. https://doi.org/10.24010/soid.1102339

Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel and Hotel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
26935
Dergimiz EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim,  DRJI, Research Bible, SOBİAD ve ASOS tarafından indekslenmektedir.