Scientific, social and cultural events within the scope of educational tourism are important promotional activities for both universities and tourism. In this context, such events benefit the promotion of the country, universities and the tourism industry. The studies in the literature mainly focused on students within the scope of educational tourism. The sample of this study consists of people working at higher education institutions who travel internationally within the scope of Erasmus events as a product of educational tourism. In this context, it was aimed to evaluate Türkiye as a touristic destination through the eyes of educators who came to Amasya in May and June 2023 within the scope of staff week events. In the study in which qualitative research method and semi-structured interview technique was used and 21 educational tourists from 9 countries participated in the research. A word cloud was created using the Maxqda 24 program. According to the results of the analysis, it was determined that the concepts of “people”, “hospitality”, “history” and “cultures” were mainly prominent. In addition, according to the results of the research, it was determined that the difficulty encountered was the “foreign language” problem.
Amasya Üniversitesi Sosyal Bilimler Etik Kurulu’ndan 16.11.2023 evrak tarih ve 161622 sayısı ile etik kurul onayı alınmıştır.
Eğitim turizmi kapsamında yer alan bilimsel, sosyal ve kültürel etkinlikler hem üniversiteler için hem de turizm açısından önemli bir tanıtım faaliyetidir. Bu bağlamda bu tür etkinlikler ülke tanıtımına, üniversitelere ve turizm endüstrisine fayda sağlamaktadır. Literatürdeki çalışmalar ağırlıklı olarak eğitim turizmi kapsamındaki öğrencilere odaklanmıştır. Bu çalışmanın örneklemini eğitim turizmi ürünü olarak Erasmus etkinlikleri kapsamında uluslararası seyahat yapan yükseköğretim kurumlarında çalışan kişiler oluşturmaktadır. Bu bağlamda personel haftası etkinlikleri kapsamında Mayıs ve Haziran 2023’te Amasya’ya gelen eğitimcilerin gözünden Türkiye’nin turistik bir destinasyon olarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden faydalanılmıştır ve araştırmaya 9 ülkeden 21 eğitim turisti katılmıştır. Maxqda 24 programı kullanılarak kelime bulutu oluşturulmuştur. Analiz sonuçlarına göre ağırlıklı olarak “insan”, “misafirperverlik”, “tarih” ve “kültür” kavramlarının öne çıktığı tespit edilmiştir. Ayrıca analiz sonuçlarına göre karşılaşılan zorluğun “yabancı dil” sorunu olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 3 |