Soli İletişim, Medya ve Kültür Dergisi (Soli Dergi), Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yılda iki kez, Mayıs ve Kasım aylarında, çevrimiçi olarak yayımlanan uluslararası hakemli bir dergidir. Soli Dergi, iletişim alanına dair yeni sorular ortaya koyan ve özgün araştırmalar içeren çalışmalara yer vererek, iletişim ve kültürel çalışmalar alanlarının dönüşümüne katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Dergimiz; iletişim bilimleri, yeni medya, yapay zeka ve iletişim, izleyici çalışmaları, gündelik hayat tartışmaları, görsel sosyoloji ve bu alanlardaki yöntem tartışmalarını kapsayan teorik ve uygulamalı araştırmalara yer vermektedir.
Gazetecilik, halkla ilişkiler ve reklamcılık, yeni medya, yapay zeka ve iletişim çalışmaları, televizyon, radyo ve film çalışmaları, siyasal iletişim, görsel iletişim, kültürel çalışmalar, kültürlerarası iletişim, toplumsal cinsiyet ve medya ile iletişimin ekonomi-politiği gibi alanlardaki özgün araştırmaları içeren makaleler, DergiPark üzerinden başvuruya açıktır. Mayıs 2025’te yayımlanacak ilk sayımız (Cilt: 1, Sayı: 1) için makale başvuruları 1 Nisan 2025 tarihine kadar https://dergipark.org.tr/tr/pub/solidergi adresi üzerinden kabul edilecektir.
Soli Communication, Media, and Culture Journal (Soli Journal) is an international peer-reviewed journal published online twice a year, in May and November, by Mersin University Faculty of Communication. Soli Journal aims to contribute to the transformation of the fields of communication and cultural studies by presenting new questions and including original research in the field of communication.
Our journal features theoretical and applied research covering communication sciences, new media, artificial intelligence and communication, audience studies, discussions on everyday life, visual sociology, and methodological debates in these fields.
Articles containing original research in fields such as journalism, public relations and advertising, new media, artificial intelligence and communication studies, television, radio and film studies, political communication, visual communication, cultural studies, intercultural communication, gender and media, and the political economy of communication are open for submission via DergiPark.
For our first issue (Volume: 1, Issue: 1), which will be published in May 2025, article submissions will be accepted until April 1, 2025, through https://dergipark.org.tr/tr/pub/solidergi.
Soli İletişim, Medya ve Kültür Dergisi (Soli Dergi), iletişim ve kültürel çalışmalar alanına dair geniş kapsamlı bir bakış açısı sunmayı hedefleyerek, siyasal iletişim, görsel iletişim, kültürel çalışmalar, kültürlerarası iletişim, iletişimin ekonomi-politiği, halkla ilişkiler ve reklamcılık, yeni medya, televizyon, radyo ve film çalışmaları ile ilgili özgün araştırmalar için bir alan açmaktadır.
Soli Dergi, iletişim alanına dair zihin açıcı yeni sorular ve araştırmalar ortaya koyan çalışmalara yer vererek gelecek yıllar için iletişim çalışmaları ve kültürel çalışmaları alanının dönüşümüne katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Soli Dergi, Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yılda iki kez Mayıs ve Kasım aylarında online olarak yayımlanan uluslararası hakemli bir dergidir.