Amaç: Bu
çalışma konaklama işletmelerindeki içsel pazarlama uygulamaları ile
işgörenlerin iş tatmini ilişkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Tasarım/metodoloji/yaklaşım: Çalışmada veri toplama aracı olarak,
içsel pazarlama uygulamalarını ölçen 17 ifade ve iş tatminini ölçen 20 ifade
içeren ve 5’li Likert ölçeği ile değerlendirilen anket formu kullanılmıştır.
Araştırmanın evrenini Manavgat’ta bulunan konaklama
işletmelerinin işgörenleri oluşturmaktadır. Veri toplama sürecinin sonucunda
211 katılımcının cevapları analiz edilmiştir. Analiz sürecinde bir istatistik
paket programından yararlanılmış olup program yardımıyla güvenilirlik
analizleri, faktör analizleri, demografik verilere ilişkin frekans dağılımları
ve hipotez testleri için korelasyon analizleri yapılmıştır.
Bulgular: İçsel
pazarlama uygulamaları ile işgörenlerin iş tatmini pozitif yönlü ilişkilidir.
Bununla birlikte, içsel pazarlama uygulamaları işgörenlerin iş tatmininin alt
boyutları ile de ilişkidir.
Özgünlük: :
Bu
çalışmada elde edilen sonuçların, literatürde yapılan çalışmalarla örtüştüğü
görülmüştür. Ayrıca, diğer çalışmalardan farklı olarak iş tatmini boyutlarının
da içsel pazarlama ile ilişkisi ortaya konulmuştur.
Konular | İşletme |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1-2 |