Amaç: Bu araştırmada
yeşil tüketicilerin sahip olduğu tutumlar, bu tutumları davranışa dönüştüren
unsurlar ve bu tutumların davranışa dönüşmesine engel olan faktörlerin neler
olduğu sorularına yanıt aranmıştır.
Tasarım/
metodoloji/ yaklaşım: Çalışmada nitel
ve nicel araştırma tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma yöntem
kullanılmıştır. Katılımcıların tutumlarını ölçmek için öncelikle 75 öğretmenle
anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasında elde edilen veriler ile SPSS
20.00 programında tanımlayıcı istatistikler yapılmıştır. Katılımcıların belirlenen
tutumları ile davranışları arasındaki farkı bulmak için 17 öğretmenle 9 ana
başlıktan oluşan yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır.
Bulgular:
Katılımcıların yeşil pazarlamaya yönelik çevresel kaygı ve çevreye duyarlı ürün kullanma eğilimleri
olduğu, yani çevreci tutumlara sahip oldukları belirlenmiş ve bu
tutumlarını davranışa nispeten dönüştürdükleri ama bunu salt çevreci ruhla
değil fayda elde etmek adına yaptıkları ortaya çıkmıştır.
Özgünlük:
Yeşil
pazarlama alanında çalışmaların yapıldığı fakat çalışmaların genel olarak tutum
ve satın alma üzerine yoğunlaştığı görülmektedir. Bu çalışmada elde edilen
sonuçların literatürle uyuştuğu görülmüştür.
Yeşil Pazarlama Akli Hareket Kuramı Yeşil Ürün Yeşil Tüketici
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 1 |