Hizmet mantığında, değerin birlikte yaratılmasının temelini
oluşturan mantık analiz edilmiştir. Hizmet-egemen olarak adlandırılan mantığın
10 temel öncülünden bazılarının, değer yaratma ve birlikte yaratmanın
anlaşılmasına tam olarak olanak vermediği gözlemlenmiştir. Birlikte yaratma,
işletme ve pazarlama uygulamalarında teorik gelişme ve karar alma bakımından
anlamlı olacak şekilde anlaşılmalıdır.
Karşılıklı etkileşim kavramının eksiksiz bir idraki olmaksızın,
değerin birlikte yaratımının, doğası ve içeriği tanımlanamadığı gibi konumu da
tanımlanamaz. Değerin birlikte yaratımı kolaylıkla, özü ve anlamı olmayan bir
kavram haline gelebilir. Bu makaledeki analize dayanarak, işletmedeki hizmet
perspektifine (hizmet mantığı) yegâne katkıyı sağlayan müşterilerin değerin
daima ortak yaratıcısı olmasından ziyade, hizmet sağlayıcının belirli koşullar
altında, değeri müşterileriyle birlikte yaratma olanaklarına sahip olduğu
gözlemlenmiştir. Son olarak, temel öncüllerin altısını da içeren yedi önerme
buna göre yeniden formüle edilmiştir.
Pazarlama hizmet mantığı hizmet-egemen mantık değerin birlikte yaratımı değer yaratımı
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2 |