Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 90 - 108, 31.12.2018

Öz

Hizmet mantığında, değerin birlikte yaratılmasının temelini
oluşturan mantık analiz edilmiştir. Hizmet-egemen olarak adlandırılan mantığın
10 temel öncülünden bazılarının, değer yaratma ve birlikte yaratmanın
anlaşılmasına tam olarak olanak vermediği gözlemlenmiştir. Birlikte yaratma,
işletme ve pazarlama uygulamalarında teorik gelişme ve karar alma bakımından
anlamlı olacak şekilde anlaşılmalıdır.



Karşılıklı etkileşim kavramının eksiksiz bir idraki olmaksızın,
değerin birlikte yaratımının, doğası ve içeriği tanımlanamadığı gibi konumu da
tanımlanamaz. Değerin birlikte yaratımı kolaylıkla, özü ve anlamı olmayan bir
kavram haline gelebilir. Bu makaledeki analize dayanarak, işletmedeki hizmet
perspektifine (hizmet mantığı) yegâne katkıyı sağlayan müşterilerin değerin
daima ortak yaratıcısı olmasından ziyade, hizmet sağlayıcının belirli koşullar
altında, değeri müşterileriyle birlikte yaratma olanaklarına sahip olduğu
gözlemlenmiştir. Son olarak, temel öncüllerin altısını da içeren yedi önerme
buna göre yeniden formüle edilmiştir.

Kaynakça

  • Arnould, E.J. ve Thompson, C.J. (2005) ‘Consumer Culture Theory (CCT): Twenty Years of Research’, Journal of Consumer Research 31(Mart): 868–82.Arnould, E.J., Price, L.L. ve Malshe, A. (2006) ‘Towards a Cultural Resource-based Theory of the Customer’, R. F. Lusch and S. L. Vargo (ed.) The Service-dominant Logic of Marketing içinde, ss. 91–104. Armonk, NY: M.E. Sharpe.Ballantyne, D. (2004) ‘Dialogue and its Role in the Development of Relationship Specific Knowledge’, Journal of Business and Industrial Marketing 19(2): 114–23.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular İşletme
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Christian Grönroos Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 26 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Grönroos, C. (2018). Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2(2), 90-108.
AMA Grönroos C. Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. SOMI. Aralık 2018;2(2):90-108.
Chicago Grönroos, Christian. “Hizmet mantığında değerin Birlikte yaratımı: Eleştirel Bir Analiz”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2, sy. 2 (Aralık 2018): 90-108.
EndNote Grönroos C (01 Aralık 2018) Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2 2 90–108.
IEEE C. Grönroos, “Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz”, SOMI, c. 2, sy. 2, ss. 90–108, 2018.
ISNAD Grönroos, Christian. “Hizmet mantığında değerin Birlikte yaratımı: Eleştirel Bir Analiz”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2/2 (Aralık 2018), 90-108.
JAMA Grönroos C. Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. SOMI. 2018;2:90–108.
MLA Grönroos, Christian. “Hizmet mantığında değerin Birlikte yaratımı: Eleştirel Bir Analiz”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, c. 2, sy. 2, 2018, ss. 90-108.
Vancouver Grönroos C. Hizmet mantığında değerin birlikte yaratımı: Eleştirel bir analiz. SOMI. 2018;2(2):90-108.