Amaç: Çevreye duyarlı, yeşil ve sorumlu tüketim bağlamında Z kuşağı tüketicilerinin yeşil tüketim eğilimlerinin belirlenmesi ve ilgili kuşağa ait yeşil tüketim bileşenlerinin tanımlanması çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır.
Tasarım/Metodoloji/Yaklaşım: Çalışma kapsamında, 40 tüketiciden oluşan bir örneklem çerçevesinde görüşme tekniğinden yararlanılan nitel bir araştırma deseni planlanmış olup, yarı yapılandırılmış mülakat formu kullanılarak gerçekleştirilen görüşmeler aracılığı ile Z kuşağı tüketicilerin yeşil tüketim eğilimlerine yönelik bulgular elde edilmiştir
Bulgular: Z kuşağı tüketicileri, çevrenin yeterli düzeyde korunmadığını ve çevreye yönelik bilincin birey düzeyinde ortaya çıkması gerektiğini düşünmekte, yeşil ürün ve tüketim konusunda ise yüksek düzeyde bilinç ve satın alma istekleri olmalarına rağmen, ürün fiyatlandırmalarının ulaşılabilir olmadığını değerlendirmektedirler. Z kuşağı tüketicileri özellikle gıda ve giyim sektörlerinde yer alan işletmelerin yeşil odaklı üretim gerçekleştirmeleri beklentisine sahip olmakta ve işletmelerin yeşil yönelimleri konusunda farkındalık seviyelerinin yüksek olması yolu ile karşılaştırmalı değerlendirmelerde bulunmaktadırlar.
Özgünlük: Yeşil tüketim kavramına yönelik akademik çalışmalar her ne kadar derin bir literatürü meydana getirmekte ise de, Türkçe literatürde özellikle nitel temelde planlanmış çalışmaların eksikliği söz konusudur. Dolayısı ile bu çalışma ile literatürde yer alan eksikliğe yönelik özgün katıkının sunulması hedeflenmektedir.
Purpose: The main purpose of the study is to determine the green consumption trends of the Z generation consumers in the context of environmentally friendly, green and responsible consumption and to define the green consumption components of the relevant generation.
Design/Methodology/Approach: Within the scope of this study, which was prepared to determine the green consumption trends of Z generation consumers, a qualitative research design using interview technique was planned within the framework of a sample of 40 consumers, and through the semi-structured interview form and the interviews conducted, findings on the green consumption tendencies of Z generation consumers were obtained.
Findings: Generation Z consumers think that the environment is not adequately protected and that environmental awareness should arise at the individual level, and although they have a high level of awareness and purchasing desires about green products and consumption, they assess that product pricing is not achievable.
Originality: Although academic studies on the concept of green consumption generate a deep literature, there is a lack of planned studies in Turkish literature, especially on a qualitative basis. Therefore, with this study, it is aimed to present the original additive for the deficiency contained in the literature.
Green Consumption Green Consumer Green Marketing Z Generation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2023 |
Gönderilme Tarihi | 18 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |