BibTex RIS Kaynak Göster

KEMANDAN VİYOLAYA GEÇİŞ SÜRECİ

Yıl 2015, , 1 - 9, 01.06.2015
https://doi.org/10.21550/sosbilder.269517

Öz

Kemandan viyolaya geçiş sürecinde, bu iki çalgı arasındaki yapısal farklılıklar nedeniyle öğrenciler karmaşık bir uyum süreci geçirmektedirler. Fizikteknik, ton üretme, vibrato, entonasyon ve anahtar değişikliği gibi sorunların yaşandığı bu sürecin çabuk ve kolay aşılması, öğrencinin viyola üzerindeki kontrolünün bir an önce oluşturulması açısından önemlidir. Bu çalışmada, geçiş sürecinde doğabilecek sorunları birebir yaşamış öğrencilere rehberlik edilerek oluşturulmuş çözümler için tutulan yol ayrıntılı bir biçimde ele alınmıştır. Bu yöntem ve öneriler kullanılarak, öğretmenlerin öğrencilerine rehberlik edip onları kemancı konumundan, gerçek viyolacı konumuna getirmelerine yardımcı olmak amaçlanmıştır

Kaynakça

  • Barret Henry, (1996), ‘The Viola: Complete Guide for Teachers and Students’, University of Alabama Press, pp. 60-76.
  • Çalgan Koral, (1994), Yaylı Çalgılar Tarihi ve Edebiyatı, Yayımlanmamış ders notları.
  • Nelson M. Sheila (2003), The Violin and Viola, New York, Dover Publications.
  • Palumbo A. Michael (1984), ‘Viola: It's Not Just a Big Violin’, Music Educators Journal No.70, pp. 58-59.
  • Riley W. Maurice, (1980), ‘The History of Viola’, Vol I, Braun-Brumsfield, pp. 135-252.
  • Stowell Robin (2001), ‘The Early Violin and Viola’, Cambridge University Press, pp. 34-82.
  • Wallace David (1993), ‘From Violin to Viola: Effecting a Smooth Transition’, American String Teacher No. 43, pp. 71-74.
  • Whistler S. Harvey (1947), ‘From Violin to Viola’, Rubank Educational Library No.132, Milwaukee, Hal-leonard, pp. 1-7.

Transitional Process From Violin To Viola

Yıl 2015, , 1 - 9, 01.06.2015
https://doi.org/10.21550/sosbilder.269517

Öz

During the transition process of switching from violin to viola, students often experience some complications as they try to adapt to the structural differences between the two instruments. It is very important for students to overcome problems in such areas as physical-technical, tone production, vibrato, intonation and the differences between the cleffs in order to establish complete control over the viola as quickly as possible. The subject of this research is experimented strategies for guiding students in finding effective solutions to problems which can arise in the transition from violin to viola. The objective of this research is to help teachers with a practical guide to helping students become violists by using the methods and suggestions in this study.

Kaynakça

  • Barret Henry, (1996), ‘The Viola: Complete Guide for Teachers and Students’, University of Alabama Press, pp. 60-76.
  • Çalgan Koral, (1994), Yaylı Çalgılar Tarihi ve Edebiyatı, Yayımlanmamış ders notları.
  • Nelson M. Sheila (2003), The Violin and Viola, New York, Dover Publications.
  • Palumbo A. Michael (1984), ‘Viola: It's Not Just a Big Violin’, Music Educators Journal No.70, pp. 58-59.
  • Riley W. Maurice, (1980), ‘The History of Viola’, Vol I, Braun-Brumsfield, pp. 135-252.
  • Stowell Robin (2001), ‘The Early Violin and Viola’, Cambridge University Press, pp. 34-82.
  • Wallace David (1993), ‘From Violin to Viola: Effecting a Smooth Transition’, American String Teacher No. 43, pp. 71-74.
  • Whistler S. Harvey (1947), ‘From Violin to Viola’, Rubank Educational Library No.132, Milwaukee, Hal-leonard, pp. 1-7.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA64DN97NU
Bölüm Makale
Yazarlar

Görkem Çalgan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Çalgan, G. (2015). KEMANDAN VİYOLAYA GEÇİŞ SÜRECİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(28), 1-9. https://doi.org/10.21550/sosbilder.269517

Cited By


RUS VİYOLA OKULUNUN KURULUŞU VE GELİŞİMİ: VADİM BORİSOVSKİ
Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
Elena ÜNALDI
https://doi.org/10.21550/sosbilder.960797