BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Çağındaki 10-14 Yaş Grubu Öğrencilerinin Gelişim Özellikleri

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 155 - 187, 01.12.2007

Öz

İlköğretim çağındaki çocukların eğitim ve öğretimini kapsamında iyi birer yurttaş olabilmesi için, gerekli temel bilgi, beceri, davranış, ahlak anlayışına uygun olarak yetişmesi ve ilgi, yeti ve yetenekleri doğrultusunda hayata hazırlanmaları gerekmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin gelişim özellikleri de dikkate alınmalıdır. Okullarda çeşitli öğrenme şekilleri yer almaktadır. Çocuklar birey olma sürecindedirler. Bu süreçte başta gelişim kavramı olmak üzere kişilik, benlik, birey olma, ilgi ve öğrenme becerileri, dikkat etme, hatırlama ve konsantrasyon kavramları önem kazanmaktadır. Ayrıca bedensel, duyuşsal ve zihinsel gelişim özellikleri, ahlak, dil, moral ve kavram gelişimi, cinsel gelişim, sosyal gelişim, ergenlik dönemi özellikleri ve ruhsal sorunların da ele alınması gerekmektedir. Bu çalışmada, adı geçen kavramlarla ilgili durumlar ortaya konmaya çalışılmıştır

Kaynakça

  • Barth, J.L. ve Demirtaş, A. (1997). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları.
  • Başal, H. A. Ve Dönmez. (1984). A.Çevre Büyüklüğü ve 10-12 yaş İlkokul Çocuklarında Denetim Odağı (Locus Of Control). Ankara: Eğitim Bilimleri Dergisi, no:49, ss.21-30.
  • Başaran, İ. E.(1982). Eğitim Psikolojisi, Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Ankara: Emel Matbaası.
  • Bingham, A. (Çev. Oğuzkan, F.). (1983). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmes. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bilir, Ş. (1979). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi El Kitabı. Ankara: II. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, B-20.
  • Cronbach, L. S.(1963). Educational Psychology. New York Harcort, Brace, World, Inc,
  • Dean, J. (2000). Improving Childrens Learning. London: Educational Management Series, Routhledge.
  • Dilek, D. (2002). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi,. 2.Baskı. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Elmacıoğlu, T. (2000). Başarıda Aile Faktörü. İstanbul: Kişisel Gelişim Başarı Dizisi:11. Hayat Yayınları: 22.
  • Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Child And Adolescent Development.(Çevirenler: Dönmez, A.; Çelen, N.; Bekir Onur). 4.Baskı. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Geertz, C. (1975). From The Natives Point Of View: On The Nature Of Anthropological Understanding. American Scientist. s.63,47-53.
  • Grech, L. (2003). Malta: Bir Durum Değerlendirmesi,, Tarih Öğretiminde Çoğulcu ve Hoşgörülü Bir Yaklaşıma 20.yüzyıl Avrupa Tarihini Öğretmek ve Öğrenmek Projesi Sempozyum. 10-12 Aralık 1998. Brüksel, Belçika: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
  • Günçe, G. (1973). Çocukta Zihin Gelişimi. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Hergenhahn, B.R.-Olson, M. H. (1993). An Introduction To Teories Of Learning. Fourth Edition. New Jersey U.S.A: Prentice Hall International, Inc, A Simon And Schuster Company Englewood Cliffs,
  • Robinson, H. (Derleyen: Azize Bergin). (2004, Eylül). Sınıfımda Hiç Arkadaşım Yok. 8 Eylül 2004 Hürriyet Gazetesi, Kelebek eki, Çarşamba, s.11.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Kültürel Psikoloji. İstanbul: Altan Matbaacılık.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2002). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.

The Developmental Characteristics Of 10 To 14 Years Old Elementary School Students

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 13, 155 - 187, 01.12.2007

Öz

In order for the children in elementary school period to be good citizens at the end of their education, they need to prepare for life as based on their interests, faculties and abilities and having the knowledge, skills, and moral values they need. In this respect, the developmental characteristics of children are one of the factors to be taken into consideration. Children are in the process of being individuals and in that process, the concepts of development, personality, self, being an individual, interests and learning skills, attentiveness, recalling and concentration are all very important. Moreover, the physical, cognitive and mental developmental characteristics, morality, language, conceptual, sexual and social development, the characteristics of adolescence and psychological problems are some other important factors to be considered. This study aims to deal with some situations related to these factors and concepts mentioned.

Kaynakça

  • Barth, J.L. ve Demirtaş, A. (1997). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretimi. Ankara: YÖK/Dünya Bankası Milli Eğitim Geliştirme Projesi Hizmet öncesi Öğretmen Eğitimi Yayınları.
  • Başal, H. A. Ve Dönmez. (1984). A.Çevre Büyüklüğü ve 10-12 yaş İlkokul Çocuklarında Denetim Odağı (Locus Of Control). Ankara: Eğitim Bilimleri Dergisi, no:49, ss.21-30.
  • Başaran, İ. E.(1982). Eğitim Psikolojisi, Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Ankara: Emel Matbaası.
  • Bingham, A. (Çev. Oğuzkan, F.). (1983). Çocuklarda Problem Çözme Yeteneklerinin Geliştirilmes. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bilir, Ş. (1979). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi El Kitabı. Ankara: II. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, B-20.
  • Cronbach, L. S.(1963). Educational Psychology. New York Harcort, Brace, World, Inc,
  • Dean, J. (2000). Improving Childrens Learning. London: Educational Management Series, Routhledge.
  • Dilek, D. (2002). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi,. 2.Baskı. Ankara: Pegem A Yayınları.
  • Elmacıoğlu, T. (2000). Başarıda Aile Faktörü. İstanbul: Kişisel Gelişim Başarı Dizisi:11. Hayat Yayınları: 22.
  • Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (2001). Çocuk ve Ergen Gelişimi (Child And Adolescent Development.(Çevirenler: Dönmez, A.; Çelen, N.; Bekir Onur). 4.Baskı. Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
  • Geertz, C. (1975). From The Natives Point Of View: On The Nature Of Anthropological Understanding. American Scientist. s.63,47-53.
  • Grech, L. (2003). Malta: Bir Durum Değerlendirmesi,, Tarih Öğretiminde Çoğulcu ve Hoşgörülü Bir Yaklaşıma 20.yüzyıl Avrupa Tarihini Öğretmek ve Öğrenmek Projesi Sempozyum. 10-12 Aralık 1998. Brüksel, Belçika: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı Yayınları.
  • Günçe, G. (1973). Çocukta Zihin Gelişimi. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Hergenhahn, B.R.-Olson, M. H. (1993). An Introduction To Teories Of Learning. Fourth Edition. New Jersey U.S.A: Prentice Hall International, Inc, A Simon And Schuster Company Englewood Cliffs,
  • Robinson, H. (Derleyen: Azize Bergin). (2004, Eylül). Sınıfımda Hiç Arkadaşım Yok. 8 Eylül 2004 Hürriyet Gazetesi, Kelebek eki, Çarşamba, s.11.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). Kültürel Psikoloji. İstanbul: Altan Matbaacılık.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2002). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA74ZY76ZB
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yadigar Doğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Doğan, Y. (2007). İlköğretim Çağındaki 10-14 Yaş Grubu Öğrencilerinin Gelişim Özellikleri. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(13), 155-187.