Değişen koşullar
kuşkusuz beraberinde sosyal yapıda bir takım değişimleri de beraberinde
getirmektedir. Sosyal patoloji bu durumdan etkilenerek zaman zaman farklı neden
ile kendini gösterse de temelde yatan problem toplumun mikro birimlerinde varlığını
her zaman korumaktadır. Bu problemlerden biri de kuşkusuz kadına yönelik şiddet
sorunsalıdır. Kadına uygulanan şiddetin çeşitli besleyicileri olduğu açıktır.
Bunlardan biride sosyal öğrenme ile nesilden nesile geçen biçimidir. Yapılan
araştırmada şiddetin sosyal öğrenme ile aktarımı incelenmiş ve aralarındaki
bağlantı analiz edilmeye çalışılmıştır. Buradan hareketle Bursa ilinde yaşayan
ve şiddet gören 31 kadın ile derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir.
Çalışmanın sonunda şiddetin öğrenilen boyutu ortaya koyulmuş ve ailesinde
şiddet gören ya da tanık olan bireylerin şiddet uygulamaya yatkın olduğu sonucu
temellendirilmiştir.
Sosyal Öğrenme Taklit Aile İçi Şiddet Değerler Sosyal Aktarım
There is no doubt
that changing conditions herewith bring several certain variations into social
structures. Occasionally, social pathology is emerged and affected due to
several reasons and basically, underlying problem exists on the society’s micro
units invariably. The one of the deterministic problem is definitely domestic
violence against women and its problematique. There are several assistive
factors regarding violence against women. One of those is passing down through
social learning as well. In this research paper, the concept of violence is
examined via social learning and its passing down process by analysing the
relationship between variables. From this point of view, interviews have been
done with 31 abused women that they live in Bursa. In conclusion part, the
learning from violence is revealed clearly by providing so many solutions and
the person who faced or atleast witnessed family violence tend to engage in
violence.
Social Learning Imitation Domestic Violence Values Social Transmission
Konular | Sosyoloji |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 34 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.