Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

VİYOLA ÖĞRETİMİNDE SOL EL VE SAĞ EL TEKNİKLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 43, 1445 - 1474, 31.07.2022
https://doi.org/10.21550/sosbilder.1110813

Öz

Doğru teknik ve müzikal sonuçlara ulaşmak için olması gereken doğru çalgı tekniklerinin sağlıklı bir biçimde uygulanması önem arz etmektedir. Viyolada sol el ve sağ ele ilişkin teknik meseleler, icracının bu hedeflere ulaşmakta kullanacağı temel araçlarıdır. Bu nedenle araştırmanın amacı; viyola öğretiminde sağ el ve sol el tekniklerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırmada viyola öğretiminde sol el ve sağ el tekniklerini incelemeye yönelik olarak durum tespitine dayalı tarama modeli kullanılmış olup araştırma son yirmi beş yıl içerisinde Google Akademik’te taranan çalışmalarla sınırlı tutulmuştur. Araştırma sonucunda viyola öğretiminde sol el teknikleri ile sağ el tekniklerine yönelik önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Alpagut, U. (2005). Keman eğitiminde “detaşe” tiplemelerindeki hız-uzunluk değişimleri ile sağ el bilek ve kol üzerinde açısal/devinişsel etkileşimler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-10.
  • Bach, J. S. (2008). Six cello suites (for viola solo). International Music Company, No. 3081.
  • Carroll, C. L. (1997). A comprehensive overview of violin/viola left-hand technique as it applies to articulation, intonation, shifting, and vibrato. University of Cincinnati.
  • Chang, C. C. (2010). The corporal disposition of viola playing. The Ohio State University.
  • Çuhadar, C. H. (2009). Kemanda çalma teknikleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 121-132.
  • Dalmazzo, D., Tassani, S., Ramírez, R. (2018). A machine learning approach to violin bow technique classification: A comparison between IMU and MOCAP systems. iWOAR ’18.
  • Dell’Oli, P. (2009). Violin bow construction and its influence on bowing technique in the eighteenth and nineteenth centuries. (Yayımlanmamış doktora tezi). Florida: Florida State University Graduate School.
  • Hoffmann, R. (2002). 15 Studies, Op.86. No: 8.
  • Kreutzer, R. (2000). 42 Studies, Vol.1737 No: 1.
  • Kupresanin, D. (2012). The effect of string instruction method books on left hand shape of beginning violinists and violists. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Texas: Graduate Faculty of Texas Tech University.
  • Machlis, J. & Forney, K. (1995). The enjoyment of Music: An introduction to perceptive listening. W. W. Norton & Company.
  • Mazas, J. F (2010). Etudes Speciales, Book 1, Op.36.
  • Memedaliyev, R. (2010). Keman öğretiminde sol el tekniğinin bazı meseleleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (10), 65-73.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2011). Müzik aletleri yapımı, karmaşık yay teknikleri ve III. konum. http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Karma%C5%9F%C4%B1k%20Yay%20Teknikleri%20Ve%20Iii.%20Konum.pdf
  • Okay, H. H. & Kurtaslan, Z. (2013). Keman ve viyolada ton üretimi. Eğitim ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 274-283. Paganini, N. (2005) 24 Caprices, No: 10.
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2005). Müzik ansiklopedisi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Şendurur, Y. (2001). Keman eğitiminde etkili öğrenme öğretmen yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 145-155.
  • Tamer, F. (2002). Kemanda yay teknikleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans sanat eseri raporu). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Walton, W. (2006). Concerto for Viola and Orchestra, 2006 edition.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, E. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. (2010). Dönemleri ve bestecileriyle klasik müziğin gelişim süreci. Atatürk Üniversitesi Sanat Dergisi, 2(1), 67-78.

Examination of Left-Hand and Right-Hand Techniques in Viola Teaching

Yıl 2022, Cilt: 23 Sayı: 43, 1445 - 1474, 31.07.2022
https://doi.org/10.21550/sosbilder.1110813

Öz

In order to achieve correct technical and musical results, it is important to apply the correct instrument techniques in a right way. The technical issues of the left and right hands in the viola are the main tools the performer will use to achieve these goals. Therefore, the aim of the research is; it was determined as the examination of right-hand and left-hand techniques in viola teaching. In the research, due diligence-based scanning model was used to examine left-hand and right-hand techniques in viola teaching, and the research was limited to the studies scanned in Google Scholar in the last twenty-five years. As a result of the research, suggestions were made for left-handed and right-handed techniques in viola teaching.

Kaynakça

  • Alpagut, U. (2005). Keman eğitiminde “detaşe” tiplemelerindeki hız-uzunluk değişimleri ile sağ el bilek ve kol üzerinde açısal/devinişsel etkileşimler. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 1-10.
  • Bach, J. S. (2008). Six cello suites (for viola solo). International Music Company, No. 3081.
  • Carroll, C. L. (1997). A comprehensive overview of violin/viola left-hand technique as it applies to articulation, intonation, shifting, and vibrato. University of Cincinnati.
  • Chang, C. C. (2010). The corporal disposition of viola playing. The Ohio State University.
  • Çuhadar, C. H. (2009). Kemanda çalma teknikleri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 121-132.
  • Dalmazzo, D., Tassani, S., Ramírez, R. (2018). A machine learning approach to violin bow technique classification: A comparison between IMU and MOCAP systems. iWOAR ’18.
  • Dell’Oli, P. (2009). Violin bow construction and its influence on bowing technique in the eighteenth and nineteenth centuries. (Yayımlanmamış doktora tezi). Florida: Florida State University Graduate School.
  • Hoffmann, R. (2002). 15 Studies, Op.86. No: 8.
  • Kreutzer, R. (2000). 42 Studies, Vol.1737 No: 1.
  • Kupresanin, D. (2012). The effect of string instruction method books on left hand shape of beginning violinists and violists. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Texas: Graduate Faculty of Texas Tech University.
  • Machlis, J. & Forney, K. (1995). The enjoyment of Music: An introduction to perceptive listening. W. W. Norton & Company.
  • Mazas, J. F (2010). Etudes Speciales, Book 1, Op.36.
  • Memedaliyev, R. (2010). Keman öğretiminde sol el tekniğinin bazı meseleleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (10), 65-73.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2011). Müzik aletleri yapımı, karmaşık yay teknikleri ve III. konum. http://megep.meb.gov.tr/mte_program_modul/moduller_pdf/Karma%C5%9F%C4%B1k%20Yay%20Teknikleri%20Ve%20Iii.%20Konum.pdf
  • Okay, H. H. & Kurtaslan, Z. (2013). Keman ve viyolada ton üretimi. Eğitim ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 274-283. Paganini, N. (2005) 24 Caprices, No: 10.
  • Say, A. (2002). Müzik sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Say, A. (2005). Müzik ansiklopedisi. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Şendurur, Y. (2001). Keman eğitiminde etkili öğrenme öğretmen yöntemleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 145-155.
  • Tamer, F. (2002). Kemanda yay teknikleri. (Yayımlanmamış yüksek lisans sanat eseri raporu). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Walton, W. (2006). Concerto for Viola and Orchestra, 2006 edition.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, E. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, E. (2010). Dönemleri ve bestecileriyle klasik müziğin gelişim süreci. Atatürk Üniversitesi Sanat Dergisi, 2(1), 67-78.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Müzik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Uğraş Torun 0000-0003-0778-8083

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 43

Kaynak Göster

APA Torun, U. (2022). VİYOLA ÖĞRETİMİNDE SOL EL VE SAĞ EL TEKNİKLERİNİN İNCELENMESİ. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 23(43), 1445-1474. https://doi.org/10.21550/sosbilder.1110813