The main purpose of this study is to discuss, on the basis of notion of cultural capital, the relationship between educational system and class structure and the role of this relationship on the perpetuation of social stratification. Considering this purpose, in this study, firstly, an assesstment of Bourdieu’s concepts of class, cultural capital and habitus is presented. Secondly, the relationship between cultural capital, education and social class position in Bourdieu’s approach is discussed. As emphasized in this study, the notion of cultural capital developed by Bourdieu attracts our attention both to the factors affecting individuals’ success in educational institutions and how social stratification order is perpetuated by cultural factors. On the other hand, Bourdieu’s approach has some limitations. For instance, his arguments suggests a general theory of socialization, he gives a central significance to the family in acquiring cultural capital and neglects the role of the state in the process of reproduction
Bourdieu Social class Education Inequality Reproduction Cultural capital
Bu çalışmanın temel amacı, Bourdieu’nün kültürel sermaye nosyonu ekseninde eğitim sistemi ve toplumsal sınıf yapısı arasındaki ilişki ve bu ilişkinin toplumsal tabakalaşma düzeninin sürdürülmesi üzerindeki rolünü irdelemektir. Bu amaç çerçevesinde çalışmada ilk olarak, Bourdieu’nün sınıf, kültürel sermaye ve habitus kavramlarının bir değerlendirmesini sunacağız. İkinci olarak, Bourdieu’nün yaklaşımında kültürel sermaye, eğitim ve toplumsal sınıf konumu arasındaki bağlantıyı ele alacağız.Bu çalışmada vurgulanacağı gibi, Bourdieu tarafından geliştirilen kültürel sermaye nosyonu, hem bireylerin eğitim kurumlarındaki başarısını etkileyen etmenlerin hem de toplumsal tabakalaşma düzeninin kültürel faktörler aracılığıyla nasıl devam ettirildiğine dikkatimizi çekmektedir. Diğer taraftan, Bourdieu’nün yaklaşımı bazı sınırlılıklara da sahiptir. Sözgelimi, onun argümanları genel bir sosyalleşme kuramını önermekte, kültürel sermayenin edinilmesinde aileye temel bir önem atfetmekte ve yeniden üretim sürecinde devletin rolünü ihmal etmektedir. Çalışmanın sonuç kısmında ise, Bourdieu’nün yaklaşımı ile ilgili genel bir değerlendirmeye yer verilmektedir
Bourdieu Toplumsal sınıf Eğitim Eşitsizlik Yeniden üretim Kültürel sermaye
Diğer ID | JA44FF58GG |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 22 |
Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS