Bu makale, içinde bir iktidar perspektifi barındırarak sosyal inşa temelinde pozitivist siyasete alternatif bir yöntemsel yaklaşım getirmeye çalışır. Siyaset, kamuoyu ve medya kavramlarının birlikteliğinde pozitivist olmayan bir siyaset sosyolojisi perspektifi geliştirmeyi dener. Bunu yapabilmek için bu perspektifimizin temel kavramları olan siyaset, kamuoyu ve medya’ya pozitivist olmayan sosyolojik bir bakış açısıyla temel yaklaşımımız ortaya konur. Siyaset üzerine bir yöntem çalışması olarak şekillenen bu makale, belli bir gerçeklik anlayışı ve yaklaşımı ve bunun sonucundaki indirgemeciliğinin bir sonucu olarak siyaseti egemen pozitivist paradigmanın belirli kurumsal yapılar (devlet, siyasal parti, parlamento vs.) içerisine sıkıştırdığı, insan etkinliğine tamamen dışsal olan bir faaliyet olarak belirli inançlardan, değer yargılarından veya ideolojiden arındırarak bütünüyle doğal ve kendiliğindenliği olan nesnel bir gerçeklik kavrayışı içinde algıladığı siyasetin bir taslağını sunar. İnsan dünyasının temel praksisi ve etkinliği olarak insana dışsal olmayan, onun eyleminin amacı ve özünü oluşturan etkin bir pratik ve faaliyet olarak algıladığı siyaseti bir tür belirli tarihsel-toplumsal yapılar ve ilişki biçimlerinin içerisinde şekillenen inanç, kültür veya ideolojilerin anlamlandırdığı ve biçimlendirdiği insan eyleminin inşa ettiği bir süreç ve pratik olarak temellendirir. Bu yönüyle belirttiğimiz bu sosyolojik yaklaşımımız tamamen kültürel ve ideolojik bir çerçeveye sahiptir. Siyaset ve onun sosyolojisi, ideolojik ve kültürel bir çerçeve içerisinde bir bütün olarak anlama dönük bir şekilde çeşitli sembol, kavram, kategori ve sınıflandırmalar aracılığıyla insan özne tarafından inşa edilen bir etkinlik olarak ortaya konur. Bu tür bir perspektifi, siyasal inşa üzerinden pratikte somutlaştırmak için “Cumhuriyet Mitingleri” analizine belirtilen inşa bağlamında yer verir
This paper is worked to bring an alternative methodical approach topositivist politics in the basic of construction. The broad framework of our work is social constitute of politics, public opinion and media. Thus, initially political events or facts and states can’t be said to become natural, objective and mechanic facts or events as natural sciences. We, contrary to popular belief, offer that this political (or social) events or facts and states are socially constructed with interventions of human. İn other word these are social results of product of humanistic praxises. Therefore, our sociological approach is not certainly positivist. On the contrary, we try to display our approach within a framework of cultural and ideological, not positivist. In other words, we will betray a perspective of politics sociology with point of view of an ideological and cultural. Besides, content of this study is form science, ideology, relation of science/ideology, political symbols, hegemony, legitimizing, reproduction, symbolic power etc. Exclusive of this is said, here media and its tools are central. İn order to this apparatuses are means of a definition and interpretation. Even so, because of creating of a public opinion, media is a powerful and important means. The reason is that media takes place in relationships of political and social power and conflicts of interest. Media and its tools are embedded to relationships of power. Politics is incompressible inside certain institutional structure (state,political party, parliament etc.) as positivist politics is describe in the these institutional structure. Politics which we embark to put forward, is included field of some superstructural items as culture, ideology, lifestyle, identity, religion, education, media etc. As a result the overall case of this study constitutes symbolical society, ideology, criticism of positivist politics, public opinion, sociological approach of media and analysis of ‘Cumhuriyet Mitingleri’ as a socially constructed political movement
Politics Sociology Public opinion Media Political construction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile ve Hanehalkı Çalışmaları |
Diğer ID | JA68DD78MG |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 23 |
Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS