BibTex RIS Kaynak Göster

Max Weber on Ethnicity

Yıl 2013, Sayı: 29, 23 - 38, 01.06.2013

Öz

Ethnicity was born in the west and has turned a concept that affecting all humanity by ethnic developments came up all over the world. This concept is so powerful that may constructing a new government and destroy it, start the war and finish it. The ethnicity survived successfully a term believed to be ended, achieve protection its importance result of important changes such as 18 centuries modernization and globalization. It can be said that the phenomenon of ethnicity will protect its importance for society as long as contain values as race, language, religion, culture. The countries that including ethnic groups need to analyze that the origin of the concept of ethnicity and ethnic groups is                                                             * Niğde Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü, Yüksek Lisans Öğrencisi. founded on what. This study aims understand and interpret Weber's definition of ethnicity. It has been studied according to Weber relationships of individuals with their ethnic groups, how each one breakaway from groups, their commitment to each other in groups

Kaynakça

  • AKÇAM T., 1995, “Kolektif Kimlik Üzerine Bazı Genel Tespitler”, Birikim Dergisi Özel
  • Sayı: Etnik Kimlik ve Azınlıklar, 71-72 Mart-Nisan, İstanbul.
  • BANTON M., 2007, “Max Weber on ‘Ethnic Communities’:a Critique”, Nations and Nationalism, 13 (1), 19–35, University of Bristol, UK.
  • Avrupa Birliği Mali Desteği, Uluslararası Azınlık Hakları Grubu (MRG); Diyarbakır Barosu Ortaklığı, 2007, Bir Eşitlik Arayışı: Türkiye’de Azınlıklar Raporu, Diyarbakır.
  • ERKAL E. M., 2001, “Etniklik ve Etnik Grup Kavramları Üzerine”, Türkiye ve Siyaset, Sayı: 3, Temmuz-Ağustos, Ankara.
  • ESGİN A., 2008, Anthony Giddens Sosyolojisi, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • HECHTER M., 1976, “Response to Cohen: Max Weber on Ethnicity and Ethnic Change”, American Journal of Sociology, 81(5): 1162-1168.
  • HECKMANN L. Y., 1995, “Ulus, Millet, Azınlık, Etnik Grup ve Kültür Kavramları Üzerine”, Birikim Dergisi Özel Sayı: Etnik Kimlik ve Azınlıklar, 71-72 Mart-Nisan, İstanbul.
  • KURUBAŞ E., 2009, “Etnik Sorun-Dış Politika İlişkisi Bağlamında Kürt Sorununun Türk Dış Politikasına Etkileri”, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Cilt: 8, No:1: 39-69.
  • NİŞANCI, Ş., IŞIK C.,“Etnisite Algısının Siyasal Tercihler Üzerine Etkisi: Kars İli Kağızman İlçesi Üzerine Bir Çalışma”, II. Bölgesel Sorunlar Ve Türkiye Sempozyumu, 1-2 Ekim 2012: 109-133.
  • IVES P., 2011, “Hapishane Defterleri’nde Dil ve Hegemonya”, çev: Ekrem Ekici, İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • SAĞIR M. Ö., AKILLI H. S., 2004, “Etnisite Kuramları ve Eleştirisi”, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt : 28, No:1: 1-22.
  • SEZER B., 2000, “Etnik Gruplara Duyulan İlgi”, Etnik Sosyoloji (içinde), TÜRKDOĞAN, O. (Der.), İstanbul: Timaş Yayınları.
  • SUNGUR, S., 2012, “Medyada Temsil ve Hayali Bir Azınlık: Süryaniler”, Azınlıklar ve Medya, İstanbul: Martı Yayınları.
  • ŞENEL A., 1984, “Irk ve Irkçılık Düşüncesi”, İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • TEKİNALP Ş., 2005, “Küreselleşen Dünyanın Bunalımı: Çok kültürlülük”, Journal of İstanbul Kültür University, 2005/1: 75-87.
  • WEBER M., 2006, Sosyoloji Yazıları, Çev: Taha Parla, 8. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.

MAX WEBER’DE ETNİSİTE KAVRAMI

Yıl 2013, Sayı: 29, 23 - 38, 01.06.2013

Öz

Etnisite batıda doğmuş, etnik gelişmelerin dünyanın her yerinde görülmesiyle tüm insanlığı etkileyen bir kavrama dönüşmüştür. Bu kavram o kadar güçlüdür ki devletler kurmakta ve yıkmakta; savaşlar çıkarmakta ve savaşları bitirmektedir. Son bulacağına inanılan bir dönemi başarıyla atlatan etnisite, 18. yy modernleşmesi ve küreselleşme gibi önemli değişimler sonucunda da önemini korumayı başarmıştır. O halde denilebilir ki etnisite olgusu, içinde ırk, dil, din, kültür gibi değerleri barındırdığı sürece, toplum için önemini her daim koruyacaktır. Etnik gruplar içeren ülkelerin, etnisite kavramının kökenini ve bu grupların hangi temeller üzerinden hareket ettiğini analiz etmesi gerekir. Bu çalışma, Weber’in etnisite tanımını anlamayı ve yorumlamayı hedeflemektedir. Bireylerin etnik gruplarıyla olan ilişkileri, gruptan kopmaları ve birbirlerine olan bağlılıkları Weber’in gözünden değerlendirilmeye çalışılmıştır

Kaynakça

  • AKÇAM T., 1995, “Kolektif Kimlik Üzerine Bazı Genel Tespitler”, Birikim Dergisi Özel
  • Sayı: Etnik Kimlik ve Azınlıklar, 71-72 Mart-Nisan, İstanbul.
  • BANTON M., 2007, “Max Weber on ‘Ethnic Communities’:a Critique”, Nations and Nationalism, 13 (1), 19–35, University of Bristol, UK.
  • Avrupa Birliği Mali Desteği, Uluslararası Azınlık Hakları Grubu (MRG); Diyarbakır Barosu Ortaklığı, 2007, Bir Eşitlik Arayışı: Türkiye’de Azınlıklar Raporu, Diyarbakır.
  • ERKAL E. M., 2001, “Etniklik ve Etnik Grup Kavramları Üzerine”, Türkiye ve Siyaset, Sayı: 3, Temmuz-Ağustos, Ankara.
  • ESGİN A., 2008, Anthony Giddens Sosyolojisi, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • HECHTER M., 1976, “Response to Cohen: Max Weber on Ethnicity and Ethnic Change”, American Journal of Sociology, 81(5): 1162-1168.
  • HECKMANN L. Y., 1995, “Ulus, Millet, Azınlık, Etnik Grup ve Kültür Kavramları Üzerine”, Birikim Dergisi Özel Sayı: Etnik Kimlik ve Azınlıklar, 71-72 Mart-Nisan, İstanbul.
  • KURUBAŞ E., 2009, “Etnik Sorun-Dış Politika İlişkisi Bağlamında Kürt Sorununun Türk Dış Politikasına Etkileri”, Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, Cilt: 8, No:1: 39-69.
  • NİŞANCI, Ş., IŞIK C.,“Etnisite Algısının Siyasal Tercihler Üzerine Etkisi: Kars İli Kağızman İlçesi Üzerine Bir Çalışma”, II. Bölgesel Sorunlar Ve Türkiye Sempozyumu, 1-2 Ekim 2012: 109-133.
  • IVES P., 2011, “Hapishane Defterleri’nde Dil ve Hegemonya”, çev: Ekrem Ekici, İstanbul: Kalkedon Yayınları.
  • SAĞIR M. Ö., AKILLI H. S., 2004, “Etnisite Kuramları ve Eleştirisi”, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt : 28, No:1: 1-22.
  • SEZER B., 2000, “Etnik Gruplara Duyulan İlgi”, Etnik Sosyoloji (içinde), TÜRKDOĞAN, O. (Der.), İstanbul: Timaş Yayınları.
  • SUNGUR, S., 2012, “Medyada Temsil ve Hayali Bir Azınlık: Süryaniler”, Azınlıklar ve Medya, İstanbul: Martı Yayınları.
  • ŞENEL A., 1984, “Irk ve Irkçılık Düşüncesi”, İstanbul: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • TEKİNALP Ş., 2005, “Küreselleşen Dünyanın Bunalımı: Çok kültürlülük”, Journal of İstanbul Kültür University, 2005/1: 75-87.
  • WEBER M., 2006, Sosyoloji Yazıları, Çev: Taha Parla, 8. Baskı, İstanbul: İletişim Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA56PN85AY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nuriye Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Gönderilme Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Çelik, N. (2013). MAX WEBER’DE ETNİSİTE KAVRAMI. Sosyoloji Dergisi(29), 23-38.

Sosyoloji Dergisi, Journal of Sociology, SD, JOS