Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SANAL SOSYAL AĞ AİDİYETİ VE DİJİTAL YERLİ GENÇLİK

Yıl 2023, , 165 - 191, 30.07.2023
https://doi.org/10.37991/sosdus.1312535

Öz

Dünyada ve Türkiye’de yoğun olarak kullanılan sanal sosyal ağlar hem bireysel hem de sosyal hayatı etkileyen ve değiştiren çok önemli bir etken haline gelmiştir. Bu çalışmada bilimsel ve teknolojik gelişimin ortaya çıkardığı dijitalleşme ve bunun toplumsal yaşama olan etkileri sonucunda ortaya çıkan sanal sosyal ağların, geleceğin yetişkin kuşağı olacak “Dijital yerliler” in aidiyet tutumlarında nasıl bir etkiye sahip olduğunu araştırılmaktadır.
Etkili görünümleri ile bir problem alanı haline gelen sanal sosyal ağlar Barnes’ in tanımıyla “bireyler arasındaki rastlantısal tanışmalardan, ailevi bağlara kadar uzanan ilişkilerin bir haritası”dır. Bu bağlamda her türlü ilişki ve etkileşimde baş rollerde karşımıza çıkan sanal sosyal ağlar bir şekilde hayatımızda yer almakta ve eski ile yeniyi tamamen değiştirmektedir.
Sanal ortamda veya başka bir ifadeyle siber uzayda; ortak amaç, ilgi veya ortak değerler etrafında birleşen insanların oluşturduğu grupları ifade eden sanal sosyal ağlar, bu ağlara dahil olan bireyler için kullanılacak bir araç olmaktan daha fazla anlamlar kazanarak, en içteki âlemlerimizin bir bileşeni olarak, kimliğimizin inşa edildiği merkezi bir eksen haline gelmektedir. Bu bağlamda bireyler, kendilerini sosyal ağlara bağlı varlıklar olarak sunma eğilimi göstermektedirler.
Son yıllarda bireyler ve özellikle bir gençlik kategorisi olarak ortaya çıkan “Dijital Yerli” gençler, bu sanal ağların sunduğu imkanlar ile yaşadıkları bölgelerin fiziksel sınırlarını aşarak, dünyanın her bölgesinden, farklı ülkelerin ve toplumların insanları ile milli sınırlardan bağımsız olarak, kendi seçtikleri değişkenlere göre, iletişime geçebilmekte ve bu iletişim ve etkileşim süreçleri sonucunda, kendi (özel) kimlik ve aidiyet algılarını inşa edebilmektedir.

Destekleyen Kurum

YOK

Kaynakça

  • Alptekin, D. (2011). Toplumsal Aidiyet ve Gençlik: Üniversite Gençliğinin Aidiyeti Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Bauman, Z. (1999). Sosyolojik Düşünmek, Çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yay., İstanbul.
  • Baumeister, R., Ve Leary, M. (1995). “The Need To Belong: Desire For Interpersonal Attachments As A Fundamental Human Motivation”, Psychological Bulletin, 117(3), 497- 529.
  • Bezirgan, M.( 2014). Destinasyon İmajı, Algılanan Değer, Aidiyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Bir Araştırma, Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Blanchard, A. L., ve Markus, M. L. (2004). “The Experienced Sense Of A Virtual Community, Characteristics And Processes”,ACM SIGMIS Database: The Database For Advances in Information Systems, 35(1), 64-79.
  • Bozdağ Tulum, A. (2021). Sanal Sosyal Ağlar Ve Aidiyetler: Dijital Yerlilerin Sanal Sosyal Ağ Aidiyetleri (Malatya İli Örneği), (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Çakır, H. ve Topçu, H. (2006). “Bir İletişim Dili Olarak İnternet”, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 71-96.
  • Davis, K. (2012). “Friendship 2.0: Adolescents’ Experiences Of Belonging And Self-Disclosure Online”,Journal Of Adolescence, 35(6), 1527-1536.
  • Delanty, G. (2001). “Nationalism: Between Nation And State”, Hand Book Of Social Theory, (Ed: G. Ritzer ve B. Smart), Sage, London.
  • Elciyar, K. Ve Küçük, M. (2020). “Sosyal Ağ Kullanımı: Sosyal Kazanımlar, Kendini Gerçekleştirme ve Aidiyet”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 33, S. 198-210
  • Facer, K. (2011). Learning Futures: Education, Technology And Social Change, Uppsala Univercity.
  • Fisher, E. (2010). Media and New Capitalism in the Digital Age: The Spirit Of Networks, Palgrave, Macmillan, New York.
  • Fichter, J. (1994). Sosyoloji Nedir? Çev. Nilgün Çelebi, Attila Kitapevi, Ankara.
  • Garton, L., Haythornthwaite, C., Wellman, B. (1997). “Studying Online Social Networks”, Journal Of Computer-Mediated Communication, Volume 3, Issue 1, 1 June 1997, Jcmc313,
  • Goffman, E. (1959). The Presentation Of Self İn Everyday Life, Edinburgh, University Of Edinburgh Social Sciences Research Centre, U.K.
  • Göka, E. Ve Beyazyüz, M. (2005). “Yeni Dünya Düzeninin ‘Kimlik Siyaseti’: Psikolojik Bir Bakış Denemesi”, Türkiye Günlüğü, S: 83, Ss. 17-26.
  • Göregenli, M. (2010). Çevre Psikolojisi: İnsan-Mekân İlişkileri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Güneş, A. (2014). Tutunma Çabası Aidiyet, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Gürsakal, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi: Pajek, Unıcet ve Gmıne Uygulamalı, Dora Basım Yayın: Bilgisayar Kitapları Dizisi, Bursa.
  • Hill, L. H. (2006). “Sense Of Belonging As Connectedness, American Indian Worldview, And Mental Health”, Archives Of Psychiatric Nursing, 20 (5), 210–216
  • Horan, D. P. (2010). “Striving Toward Authenticity: Merton’s “True Self” And The Millennial Generation’s Search For Identity”, Merton Annual (23): 80-89.
  • Ito, M., Baumer, S., Bittanti, M., Boyd, D., Cody, R., Herr-Stephenson, B., Et Al. (2009). Hanging Out, Messing Around, And Geeking Out: Kids Living And Learning With New Media, The Mıt Press, Cambridge
  • İbicioğlu, H. (2000). “Örgütsel Bağlılıkta Paradigmatik Uyumun Yeri”, Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1): 13-22.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum, Algı, İletişim, Beykent Üniversitesi Yayınevi, İstanbul.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2006), Yeni İnsan ve İnsanlar / Sosyal Psikolojiye Giriş, 10. Basım, Evrim Yayınevi, Ankara.
  • Karakuş, P. (2014). Farklı Kimlik Gruplarında Yer Kimliği, Yerin Anlamları Ve Kültürlenme Süreçleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ege Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kjaerstad, I. (2014). İ Generation Or Generation Me? Identity Development With The Millennials”, Doctoral Dissertation, Faculty Of Society & Design, Bond University. Accessed May 18, 2019 (www.ingeborgkjaerstad.wordpress.com).
  • Koçel, T. (1998). İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Krzyzanowskı, M. Ve Wodak, R. (2008). “Multiple Identities, Migration And Belonging: Voices Of Migrants”, Identity Trouble, (Ed: C.R. Caldas-Coulthard ve R. Ledema), Palgrave Macmillan London. Levett-Jones, T., Lathlean, J., Maguıre, J. & Mcmıllan, M., (2007). “Belongingness: A Critique Of The Concept And Implications For Nursing Education”, Nurse Education Today, Elsevier Ltd., Vol. 27, S. 210- 218.
  • Maalouf, A. (2014). Ölümcül Kimlikler. (Çev. A. Bora), Yapı Kredi Yayınları, 16, 27, İstanbul.
  • Milligan, M. J. (1998). “Interactional Past And Potential: The Social Construction of Place Attachment”,Symbolic Interaction, 21 (1), 1-33.
  • Narmanlıoğlu, H. (2016). Yurttaş'tan Nettaş'a Dijital Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler, Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • Newswire. (2015). “Top 10 Millennial Identity Factors Revealed”. Newswire, December 2. Accessed On February 16, 2016 (www.newswire.com).
  • Outsight Network. (2015). “Engaging Millen¬nials in Ministry, Mequon”, WI:Outsight Network
  • Özkalp, E. (1993). Sosyolojiye Giriş, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Öztop, S. (2014). “Kurumsal Aidiyet Bilincinin Çalışanların Örgütsel Değişim Algısı Üzerinde Etkisi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.19, S.1, S.299-316, Isparta.
  • Peled, E. Ve Muzicant, A. (2008). “The Meaning Of Home For Runaway Girls”, Journal Of Community Psychology, 36 (4), 434–451.
  • Quinn, S., Ve Oldmeadow, J. A. (2013). “Is The İgeneration A ‘We’generation? Social Networking Use Among 9‐To 13‐Year‐Olds And Belonging”,British Journal Of Developmental Psychology, 31(1), 136-142.
  • Robins, K. (1999). İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, (Çev. Nurçay Türkoğlu), İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Ryzin, M. J. V., Gravely, E. A. A. ve Roseth, C. R. (2009). “Autonomy, Belongingness, And Engagement İn School As Contributors To Adolescent Psychological Well-Being”,Journal Of Youth Adolescence, 38, 1–12 Schlesinger, P. (1994). Medya, Devlet Ve Ulus. (Çev. Mehmet Küçük), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Schnapper, D. (1994). Yurttaşlar Cemaati Modern Ulus Fikrine Dair, Çev.: Özlem Okur, Kesit Yayıncılık, İstanbul.
  • Seidman, G. (2013). “Self-Presentation And Belonging On Facebook: How Personality İnfluences Social Media Use And Motivations”,Personality And Individual Differences, 54(3), 402-407
  • Servaes, J. &Lıe.R. (2018). “Yerelleşme Aracılığıyla Medyanın Küreselleşmesi”,İletişim Ve Modernleşme Cilt1-Ed. Uğur Gündüz, Çev. Hatice Irmaklı, Büyük Kitaplar Yayıncılık, 151-165, İstanbul.
  • Taylor, C. (1996).Çokkültürcülük, (Haz. A. Gutman), Yky, İstanbul.
  • Thorne, S. L. & Black, R. W. (2011). “Identity and Interaction in Internet-Mediated Contexts”, In C. Higgins (Ed.), Identity Formation in Globalizing Contexts (Pp. 257-278). Mouton De Gruyter, New York.
  • Wellman, B. (2001). “Physical Place And Cyberplace: The Rise Of Personalized Networking”, International Journal Of Urban And Regional Research, C. 25 (2).
  • Wiersum, N. (2015).” What About Millennials?” The Sharing Tower, February 23. Last Accessed On February 16, 2016 (Www.Thesharingtower.Com).
  • Williams, K. D. (2007). “Ostracism”, Annual Review Of Psychology, 58.
  • Zıllıoğlu, M. (2008). “Kimliğin Kavramsal Serüveni”, Sen Benim Kim Olduğumu Biliyor Musun? / Toplumsal Yaşamda Kimlik İzdüşümleri, Ed.: Hülya Uğur Tanrıöver, Hil Yayın, İstanbul.

VIRTUAL SOCIAL NETWORK AND DIGITAL NATIVE YOUTH

Yıl 2023, , 165 - 191, 30.07.2023
https://doi.org/10.37991/sosdus.1312535

Öz

Virtual social networks, which are used extensively in the world and in Turkey, have become a very important factor that affects and changes both individual and social life. In this study, it is investigated how virtual social networks, which emerged as a result of digitalization brought about by scientific and technological development and its effects on social life, have an effect on the attitudes of belonging of "Digital natives", who will be the adult generation of the future.
Virtual social networks, which have become a problem area with their effective appearance, are "a map of relationships between individuals, ranging from accidental encounters to family ties," as Barnes defines them . In this context , virtual social networks, which appear in the leading roles in all kinds of relationships and interactions, somehow take place in our lives and completely change the old and the new.
In the virtual environment or in other words, in cyberspace; Virtual social networks, which express groups of people who unite around a common purpose, interest or common values, gain more meaning than being a tool to be used for the individuals involved in these networks, and become a central axis on which our identity is built, as a component of our innermost realms . In this context, individuals tend to present themselves as beings connected to social networks.

Kaynakça

  • Alptekin, D. (2011). Toplumsal Aidiyet ve Gençlik: Üniversite Gençliğinin Aidiyeti Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi.
  • Bauman, Z. (1999). Sosyolojik Düşünmek, Çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı Yay., İstanbul.
  • Baumeister, R., Ve Leary, M. (1995). “The Need To Belong: Desire For Interpersonal Attachments As A Fundamental Human Motivation”, Psychological Bulletin, 117(3), 497- 529.
  • Bezirgan, M.( 2014). Destinasyon İmajı, Algılanan Değer, Aidiyet ve Davranışsal Niyetler Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi: Bir Araştırma, Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Blanchard, A. L., ve Markus, M. L. (2004). “The Experienced Sense Of A Virtual Community, Characteristics And Processes”,ACM SIGMIS Database: The Database For Advances in Information Systems, 35(1), 64-79.
  • Bozdağ Tulum, A. (2021). Sanal Sosyal Ağlar Ve Aidiyetler: Dijital Yerlilerin Sanal Sosyal Ağ Aidiyetleri (Malatya İli Örneği), (Yayımlanmamış Doktora Tezi), İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Malatya.
  • Çakır, H. ve Topçu, H. (2006). “Bir İletişim Dili Olarak İnternet”, Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 71-96.
  • Davis, K. (2012). “Friendship 2.0: Adolescents’ Experiences Of Belonging And Self-Disclosure Online”,Journal Of Adolescence, 35(6), 1527-1536.
  • Delanty, G. (2001). “Nationalism: Between Nation And State”, Hand Book Of Social Theory, (Ed: G. Ritzer ve B. Smart), Sage, London.
  • Elciyar, K. Ve Küçük, M. (2020). “Sosyal Ağ Kullanımı: Sosyal Kazanımlar, Kendini Gerçekleştirme ve Aidiyet”, Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 33, S. 198-210
  • Facer, K. (2011). Learning Futures: Education, Technology And Social Change, Uppsala Univercity.
  • Fisher, E. (2010). Media and New Capitalism in the Digital Age: The Spirit Of Networks, Palgrave, Macmillan, New York.
  • Fichter, J. (1994). Sosyoloji Nedir? Çev. Nilgün Çelebi, Attila Kitapevi, Ankara.
  • Garton, L., Haythornthwaite, C., Wellman, B. (1997). “Studying Online Social Networks”, Journal Of Computer-Mediated Communication, Volume 3, Issue 1, 1 June 1997, Jcmc313,
  • Goffman, E. (1959). The Presentation Of Self İn Everyday Life, Edinburgh, University Of Edinburgh Social Sciences Research Centre, U.K.
  • Göka, E. Ve Beyazyüz, M. (2005). “Yeni Dünya Düzeninin ‘Kimlik Siyaseti’: Psikolojik Bir Bakış Denemesi”, Türkiye Günlüğü, S: 83, Ss. 17-26.
  • Göregenli, M. (2010). Çevre Psikolojisi: İnsan-Mekân İlişkileri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Güneş, A. (2014). Tutunma Çabası Aidiyet, Timaş Yayınları, İstanbul.
  • Gürsakal, N. (2009). Sosyal Ağ Analizi: Pajek, Unıcet ve Gmıne Uygulamalı, Dora Basım Yayın: Bilgisayar Kitapları Dizisi, Bursa.
  • Hill, L. H. (2006). “Sense Of Belonging As Connectedness, American Indian Worldview, And Mental Health”, Archives Of Psychiatric Nursing, 20 (5), 210–216
  • Horan, D. P. (2010). “Striving Toward Authenticity: Merton’s “True Self” And The Millennial Generation’s Search For Identity”, Merton Annual (23): 80-89.
  • Ito, M., Baumer, S., Bittanti, M., Boyd, D., Cody, R., Herr-Stephenson, B., Et Al. (2009). Hanging Out, Messing Around, And Geeking Out: Kids Living And Learning With New Media, The Mıt Press, Cambridge
  • İbicioğlu, H. (2000). “Örgütsel Bağlılıkta Paradigmatik Uyumun Yeri”, Dokuz Eylül Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(1): 13-22.
  • İnceoğlu, M. (2010). Tutum, Algı, İletişim, Beykent Üniversitesi Yayınevi, İstanbul.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2006), Yeni İnsan ve İnsanlar / Sosyal Psikolojiye Giriş, 10. Basım, Evrim Yayınevi, Ankara.
  • Karakuş, P. (2014). Farklı Kimlik Gruplarında Yer Kimliği, Yerin Anlamları Ve Kültürlenme Süreçleri (Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ege Üniversitesi/Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir.
  • Kjaerstad, I. (2014). İ Generation Or Generation Me? Identity Development With The Millennials”, Doctoral Dissertation, Faculty Of Society & Design, Bond University. Accessed May 18, 2019 (www.ingeborgkjaerstad.wordpress.com).
  • Koçel, T. (1998). İşletme Yöneticiliği, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul.
  • Krzyzanowskı, M. Ve Wodak, R. (2008). “Multiple Identities, Migration And Belonging: Voices Of Migrants”, Identity Trouble, (Ed: C.R. Caldas-Coulthard ve R. Ledema), Palgrave Macmillan London. Levett-Jones, T., Lathlean, J., Maguıre, J. & Mcmıllan, M., (2007). “Belongingness: A Critique Of The Concept And Implications For Nursing Education”, Nurse Education Today, Elsevier Ltd., Vol. 27, S. 210- 218.
  • Maalouf, A. (2014). Ölümcül Kimlikler. (Çev. A. Bora), Yapı Kredi Yayınları, 16, 27, İstanbul.
  • Milligan, M. J. (1998). “Interactional Past And Potential: The Social Construction of Place Attachment”,Symbolic Interaction, 21 (1), 1-33.
  • Narmanlıoğlu, H. (2016). Yurttaş'tan Nettaş'a Dijital Kavramlar, Olanaklar, Deneyimler, Kalkedon Yayınları, İstanbul.
  • Newswire. (2015). “Top 10 Millennial Identity Factors Revealed”. Newswire, December 2. Accessed On February 16, 2016 (www.newswire.com).
  • Outsight Network. (2015). “Engaging Millen¬nials in Ministry, Mequon”, WI:Outsight Network
  • Özkalp, E. (1993). Sosyolojiye Giriş, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Öztop, S. (2014). “Kurumsal Aidiyet Bilincinin Çalışanların Örgütsel Değişim Algısı Üzerinde Etkisi”, Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, C.19, S.1, S.299-316, Isparta.
  • Peled, E. Ve Muzicant, A. (2008). “The Meaning Of Home For Runaway Girls”, Journal Of Community Psychology, 36 (4), 434–451.
  • Quinn, S., Ve Oldmeadow, J. A. (2013). “Is The İgeneration A ‘We’generation? Social Networking Use Among 9‐To 13‐Year‐Olds And Belonging”,British Journal Of Developmental Psychology, 31(1), 136-142.
  • Robins, K. (1999). İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası, (Çev. Nurçay Türkoğlu), İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
  • Ryzin, M. J. V., Gravely, E. A. A. ve Roseth, C. R. (2009). “Autonomy, Belongingness, And Engagement İn School As Contributors To Adolescent Psychological Well-Being”,Journal Of Youth Adolescence, 38, 1–12 Schlesinger, P. (1994). Medya, Devlet Ve Ulus. (Çev. Mehmet Küçük), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Schnapper, D. (1994). Yurttaşlar Cemaati Modern Ulus Fikrine Dair, Çev.: Özlem Okur, Kesit Yayıncılık, İstanbul.
  • Seidman, G. (2013). “Self-Presentation And Belonging On Facebook: How Personality İnfluences Social Media Use And Motivations”,Personality And Individual Differences, 54(3), 402-407
  • Servaes, J. &Lıe.R. (2018). “Yerelleşme Aracılığıyla Medyanın Küreselleşmesi”,İletişim Ve Modernleşme Cilt1-Ed. Uğur Gündüz, Çev. Hatice Irmaklı, Büyük Kitaplar Yayıncılık, 151-165, İstanbul.
  • Taylor, C. (1996).Çokkültürcülük, (Haz. A. Gutman), Yky, İstanbul.
  • Thorne, S. L. & Black, R. W. (2011). “Identity and Interaction in Internet-Mediated Contexts”, In C. Higgins (Ed.), Identity Formation in Globalizing Contexts (Pp. 257-278). Mouton De Gruyter, New York.
  • Wellman, B. (2001). “Physical Place And Cyberplace: The Rise Of Personalized Networking”, International Journal Of Urban And Regional Research, C. 25 (2).
  • Wiersum, N. (2015).” What About Millennials?” The Sharing Tower, February 23. Last Accessed On February 16, 2016 (Www.Thesharingtower.Com).
  • Williams, K. D. (2007). “Ostracism”, Annual Review Of Psychology, 58.
  • Zıllıoğlu, M. (2008). “Kimliğin Kavramsal Serüveni”, Sen Benim Kim Olduğumu Biliyor Musun? / Toplumsal Yaşamda Kimlik İzdüşümleri, Ed.: Hülya Uğur Tanrıöver, Hil Yayın, İstanbul.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Gençlik Sosyolojisi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arzu Bozdağ Tulum 0000-0001-6925-0145

Yaşar Kaya 0000-0002-8294-5432

Erken Görünüm Tarihi 28 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Bozdağ Tulum, A., & Kaya, Y. (2023). SANAL SOSYAL AĞ AİDİYETİ VE DİJİTAL YERLİ GENÇLİK. Sosyolojik Düşün, 8(2), 165-191. https://doi.org/10.37991/sosdus.1312535
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.