Öğretmenlerin görüşlerine göre istenmeyen okul yöneticisi davranışlarını belirlemek
için yapılan bu araştırma nitel araştırma yönteminde tasarlanmıştır. Araştırma kapsamında
Erzincan ilinde ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapmakta olan 52 öğretmenin
görüşü alınmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış
görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler nitel veri analiz yaklaşımlarından içerik analizi ile çözümlenmiştir.
Öncelikle yapılan her bir görüşmeden elde
edilen veriler kodlanmıştır. Kodlama süreci görüşmelerdeki ifadenin seçilmesi ve uygun
olan kodun açıklama olarak kaydedilmesi ile tamamlanmıştır. Kodlama süreci tamamlandıktan
sonra temalandırmaya geçilmiş, elde edilen kodların uygun temalar altında gruplandırılması sağlanmıştır.
Sonrasında ise oluşturulan bu alt temaların benzerliklerine
bakılarak üst temalar oluşturulmuştur. Araştırmaya katılan öğretmenler toplam 140 adet
görüş ifade etmişlerdir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler istenmeyen okul yöneticisi
davranışları arasında en çok okul yöneticilerinin liderlik becerisinin eksik olması
görüşünü ifade etmişlerdir. Bunun yanında öğretmenler okul yöneticilerinin sorun çözme
becerisinin olmaması, yöneticiliğinin zayıf olması, iletişim becerisinin yetersiz olması,
sorumluluktan kaçması, gibi görüşleri de yoğun olarak ifade etmişlerdir.
Öğretmen Okul Yöneticisi İstenmeyen Davranış Davranış Yönetim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 69 |