Çalışanların sağlıklı ve güvenli davranışlar sergileyebilmeleri için iş sağlığı ve güvenliği eğitimi
ile kazandıkları bilgi ve becerileri işyeri ortamında uygulamaları gerekmektedir.
Alınan eğitim çalışanların davranışlarını değiştirebilir ve bu durum sağlıklı ve
güvenli çalışma ortamları oluşturabilir. Nitelikli ara elemanları yetiştiren meslek yüksekokullarında
eğitim alan geleceğin sağlık profesyonelleri, okulda gördükleri dersleri
işyerlerinde de uygulamalı olarak gördükleri için iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterlilik sahibi olmalıdırlar.
Bu çalışmada Doğu Karadeniz Bölgesinde eğitim gören geleceğin sağlık profesyonellerinin iş sağlığı ve
güvenliği yeterlilik algılarının, okul hayatında
aldıkları iş sağlığı ve güvenliği derslerinden ve uygulama öncesi aldıkları iş sağlığı ve
güvenliği eğitiminden ne şekilde etkilendiğinin tespiti amaçlanmıştır.
Çalışmanın örneklemini, basit örnekleme yöntemiyle saptanan Bayburt, Rize ve Gümüşhane illerinde
eğitim gören 521 geleceğin sağlık profesyoneli oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak
Kocaay (2020) tarafından geliştirilen “İş Sağlığı ve Güvenliği Yeterlilik Algısı Ölçeği”
kullanılmıştır. Verilerin normal dağılım göstermesi nedeniyle de parametrik testler kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgularına göre iş sağlığı ve güvenliği dersi ile uygulama öncesi
iş sağlığı ve güvenliği eğitimi alan öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği yeterlilik algılarının,
almayanlardan anlamlı şekilde yüksek olduğu görülmüştür. Sağlıklı ve güvenli iş
yerleri ve ortamlar sağlamak, iş kazası ve meslek hastalıklarını önlemek ve öğrencilerde
İSG bilinci oluşturmak için geleceğin sağlık profesyonellerin yetiştiği sağlık hizmetleri
meslek yüksekokullarında eğitim müfredatının içerisine İSG eğitiminin zorunlu olarak
konulmalıdır.
Sağlık profesyonelleri İş sağlığı ve güvenliği dersi Yeterlilik Doğu Karadeniz Meslek yüksekokulu.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 3 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 89 |