Araştırmanın amacı İlahiyat Fakültesi öğrencilerinin ilahiyat kavramını nasıl kavramsallaştırdıklarını ve
algıladıklarını metaforlar aracılığı ile belirlemektir. Araştırmada
nitel araştırma yöntemlerinden fenomonolojik desen, çalışma grubunun belirlenmesinde ise amaçlı
örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada 2020-2021 eğitim-öğretim
yılında Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde öğrenim gören toplam 236 üniversite öğrencisi yer almıştır.
İlahiyat Fakültesi öğrencilerine metafor cümlesi online olarak
gönderilmiştir. Verilerin analizinde “içerik analizi” tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre,
İlahiyat Fakültesi öğrencileri tarafından en fazla “Eğitici ve
bilgilendirici olması” ve “Huzur veriyor olması” kategorilerinde metafor üretilmiştir.
Çalışmada ulaşılan en önemli sonuç, öğrencilerin “ilahiyat” kavramını “İslâm Dini” ile
neredeyse özdeşleştirdikleridir. Üretilen metaforların büyük bir oranı, İslam dinine ait
olabilecek kavram ve anlamlar içermektedir. Bunun en büyük sebebi ise, İlahiyat Fakültelerinde verilen
eğitimde, ağırlıklı olarak İslam dinine ait derslerin okutulmuş olması diye
düşünülmektedir. İlahiyat Fakültesi öğrencileri, ilahiyat kavramına dair zihinlerinde var
olan düşüncelerini metafor olarak ifade ettiklerinde, oluşturulan kategorilerde, ilahiyat
kavramıyla İslâm dini kavramı büyük bir oranda özdeş kabul edildiği görülmektedir.
Din eğitimi İlahiyat Metafor İlahiyat Fakültesi Öğrencileri Düşünme Sorgulama.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 88 |