Bu araştırma, okulöncesi eğitim örgütlerinde paylaşılan liderlik ile öğretmenlerin
örgütsel kimlik algıları ve mutlulukları arasındaki ilişkiyi incelemeyi amaçlamaktadır.
Araştırmada değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyen ilişkisel model kullanılmıştır.
Araştırmanın evreni Malatya’daki kamu okul öncesi eğitim örgütlerinde 2020-2021 öğretim yılında
çalışan öğretmenlerdir. Araştırmanın örneklemi küme (okul) örnekleme
yöntemi ile tesadüfi olarak belirlenmiştir. Veriler, “Paylaşılan Liderlik”, “Algılanan Örgütsel Kimlik”
ve “Mutluluk” ölçekleriyle toplanmıştır. Analizlerde aritmetik ortalama,
ilişki analizi ve yapısal eşitlik modellemesi (YEM) yapılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi
eğitim örgütlerinde paylaşılan liderlik, öğretmenlerin örgütsel kimlik algıları ve
mutlulukları “kısmen yüksek” düzeyinde çıkmıştır. İlişki analizi sonucunda paylaşılan
liderlik ile öğretmenlerin örgütsel kimlik algıları ve öğretmen mutlulukları arasında orta
düzeyde, anlamlı ve pozitif ilişkinin olduğu görülmüştür. Yapısal eşitlik modeli ile yapılan
regresyon analizi sonucunda okulöncesi eğitim örgütlerinde paylaşılan liderliğin
öğretmenlerin örgütsel kimlik algılarını ve mutluluklarını yordadığı görülmüştür.
Ayrıca modelde öğretmenlerin örgütsel kimlik algılarının da mutluluklarını yordadığı ortaya
çıkmıştır. Araştırma sonucunda okulöncesi eğitim örgütlerinde öğretmenlerin örgütsel
kimlik algılarının ve mutluluklarının artırılması için yöneticilerin öğretmenler ile liderliklerini paylaşmaları önerilmektedir.
Eğitim Yönetimi Mutluluk Paylaşılan Liderlik Okul Öncesi Örgütsel Kimlik.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 88 |