Bu araştırma, 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017 ve 2017-2018 eğitim-öğretim yıllarında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim görmüş ve bu dersi almış 103 öğrencinin “Oyun, Dans ve Müzik” dersi hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel bir araştırma olup tarama modelini içermektedir. Araştırmada veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmamış ölçme aracı kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde “içerik analizi” kullanılmıştır. Öğrencilerin görüşlerinin analizinde, cevaplar tek tek incelenmiş, benzer ifadeler gruplandırılarak temalandırılmış ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmada öğrencilerin görüşleri doğrultusunda “Öğrencilerin dersi almadan önceki görüşleri”, “Öğrencilerin derse ilişkin görüşleri” ve “Öğrencilerin kazanımlarına ilişkin görüşleri” olmak üzere üç adet grup ve gruplara ilişkin temalar ortaya çıkmıştır.
Müzik Eğitimi Oyun Dans ve Müzik Dersi Özgüven Yaratıcılık Bedensel Devinim Orff Çalgıları.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 74 |