Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“OYUN, DANS VE MÜZİK” DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Sayı: 74, 39 - 54, 28.09.2018

Öz

Bu araştırma, 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017 ve 2017-2018 eğitim-öğretim yıllarında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim görmüş ve bu dersi almış 103 öğrencinin “Oyun, Dans ve Müzik” dersi hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel bir araştırma olup tarama modelini içermektedir. Araştırmada veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmamış ölçme aracı kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde “içerik analizi” kullanılmıştır. Öğrencilerin görüşlerinin analizinde, cevaplar tek tek incelenmiş, benzer ifadeler gruplandırılarak temalandırılmış ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmada öğrencilerin görüşleri doğrultusunda “Öğrencilerin dersi almadan önceki görüşleri”, “Öğrencilerin derse ilişkin görüşleri” ve “Öğrencilerin kazanımlarına ilişkin görüşleri” olmak üzere üç adet grup ve gruplara ilişkin temalar ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.20, 23-28.
  • Çiçek Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesle- ğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V(I), 59-69.
  • Karkın, M., Kılıç, I. (2011). Oyun, dans ve müzik” dersinin müzik öğretmenliği mesleği açısından yeri ve önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19(1), 103-112.
  • Özevin B. (2008). Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Öztürk, M., Mutlu N. (2017) Sosyal bilgiler ve tarih derslerinde farklılaştırılmış öğretime yönelik öğretmen algıları ve uygulamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 7, Sayı 2.
  • Sun, M.- Seyrek H. (1993) Okulöncesi eğitimde müzik. İzmir: Mey Eserleri Yayınları.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme li- sans programları. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme li- sans programları. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Müzik dersi öğretim programı İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Çiğdem Eda Angı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 74

Kaynak Göster

APA Angı, Ç. E. (2018). “OYUN, DANS VE MÜZİK” DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. EKEV Akademi Dergisi(74), 39-54.