Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZENGEN MÜZİK EĞİTİMİ ALMA DURUMU İLE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER

Yıl 2018, Sayı: 76, 235 - 244, 28.12.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin özengen müzik eğitimi alıp almama durumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkileri belirlemektir. Tarama
modelinde olan araştırmanın çalışma grubunu Ankara ili içinde bulunan 4 farklı ilçeden toplam 8 okulda okuyan 6. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (n=613). Öğrencilerin özengen müzik eğitimi alıp almama durumu ile ilgili veriler, hazırlanan kişisel bilgi formu ile akademik başarıları ise sene sonu karne not ortalamaları ile belirlenmiştir. Veriler,
araştırmanın amaçlarına uygun istatistiksel yöntemler kullanılarak karşılaştırılıp, değerlendirilmiştir. Eğitimi alınan müzik dalı, eğitim alınan süre ve haftalık ders saati değişkenlerine göre farklılıklar göstermekle beraber, özengen müzik eğitimi alan öğrencilerin akademik başarılarının, özengen müzik eğitimi almayanlara göre daha yüksek olduğu
sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Ali, F. (1987). Müzik ve müziğimizin sorunlari. İstanbul: Cem Yayınevi.
  • Apaydın, M. (2001). Koro ile müzik eğitimi’nin toplumun müziksel düzeyini geliştirme- deki yeri ve önemi. 1. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu. Ankara: Bildiriler Kitabı, 131-139
  • Barış, A.D., (2007). Okul müzik eğitiminde çalgi eğitimi uygulamalari. Abant İzzet Bay- sal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (15), 1-12.
  • Başaran, İ.E. (1999). Eğitime giriş (Gözden Geçirilmiş Basım). Ankara: Umut Yayın Dağıtım.
  • Cüceloglu, D. (1991). İnsan ve davranişi: Psikolojinin temel kavramlari. İstanbul: Remzi Kitabevi. Cüceloğlu, D. (1997). Yeniden insan insana. (15.Basım). İstanbul: Remzi Kitabevi. Erdoğan, İ. (1999). İşletmelerde davraniş. (10. Basım). İstanbul: Evrim Basımevi. Öztopalan, E. (2007). İlköğretim düzeyindeki özel okullar ile devlet okullarinin 6, 7, ve 8. sinif öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlari ve akademik başarilari
  • atasindaki ilişki. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üni- versitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Fenmen, M. (1997). Müzikçinin el kitabi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Öztürk, E. (2006). İlköğretim okullarindaki ikinci kademe müzik eğitimi ve sorunlari. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Afyon: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Töreyin, A.M. (1998). Türkiye Türkçesi dilbilgisi yapisinin şan eğitimi amaç ilke ve tek- nikleri açisindan incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üni- versitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçan, A. (1996). İnsan ve müzik insan ve sanat eğitimi. (2. Basım). Ankara: Müzik An- siklopedisi Yayınları.
  • Uçan, A, (2001). İnsan, müzik, koro ve koro eğitiminin temelleri. 1. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu. Ankara: Bildiriler Kitabı, 7-57.
  • Uçan, A, (1997). Müzik eğitimi (Temel Kavramlar-İlkelerYaklaşımlar). Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Uslu, M., (2006). Türkiye’de çalgi eğitiminin yayginlaştirilmasinda ve geliştirilmesin- de çok sesli müzik eğitimi görüşü. Müzik ve Bilim, 5 Web: www.muzikbilim. com./5m_2006/uslu_m.html adresinden 20 Mart 2007’ de alınmıştır.
  • Uyan, Z.D. (2012). Özengen müzik eğitimi alan ve Almayan ilköğretim 6. sinif öğrencile- rinin akademik başarilarinin ve okula yönelik tututmlarinin incelenmesi. Yayım- lanmamış doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Hley, A. J. (2001). The relationship between instrumental music instruction and academic achievement in fourth grade students. Unpublished doctoral dissertation, New York: New York Pace University.
  • http://search.proquest.com/qdtft/docview/304752535/1360750C26079373FF4/ 1?accountid=11054 adresinden 12 Mart 12’ de alınmıştır.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zeynep Deniz Uyan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 76

Kaynak Göster

APA Uyan, Z. D. (2018). ÖZENGEN MÜZİK EĞİTİMİ ALMA DURUMU İLE AKADEMİK BAŞARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER. EKEV Akademi Dergisi(76), 235-244.