Odak noktasını tüketicilerin oluşturduğu günümüz iş dünyasında firmaların amacı, ihtiyaç ve
istekleri en yüksek düzeyde karşılamak ve pazarda başarılı olmaktır. Süpermarketlerin başarılı olabilmesi
için ele alınması gereken faktörlerden birisi de müşterinin karşılaştığı risklerdir. Bu süreçte
müşteri temel olarak performans riski, fiziksel risk, finansal risk, zaman kaybı riski, sosyal ve psikolojik
risklerle karşı karşıyadır. Tüketicilerin algıladıkları risklerin satın alma karar süreci üzerindeki
önemine dikkat çekmeyi amaçlayan bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde
tüketicilerin algıladıkları riskler hakkında teorik bilgilere yer verilmiştir. Çalışmanın uygulama
bölümünü oluşturan ikinci bölümde ise Kars merkez ilçede yaşayan süpermarket tüketicilerine uygulanan
anket çalışmasıyla elde edilen veriler analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre; tüketicilerin
algıladıkları risklerden sosyal risk ve performans riskinin cinsiyete göre değiştiği, toplam risk
ve finansal riskin alışveriş edilen markete göre istatistiksel olarak değiştiği bilgisine ulaşılmıştır.
Zaman riskinin de alış veriş etme süresi yönünden anlamlı olarak değiştiği görülmüştür. Ayrıca risk
türleri ile risk azaltma stratejileri arasında pozitif bir ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 58 |