Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları ile öğretmen liderliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma nicel yöntemli olup ilişkisel tarama modelinde yapılmıştır. Araştırma örneklemini Siirt il merkezinde görev yapan 383 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri toplama aracı iki ölçekten oluşmaktadır. Birinci ölçek pozitif psikolojik sermaye ölçeği, ikinci ölçek öğretmen liderliği ölçeğidir. Verilerin analizinde düzeyleri belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerine, değişkenler arasındaki ilişkiyi ortaya koymak için korelasyon testine bakılmıştır. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algısına dair aritmetik ortalamalara bakıldığında algıların yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğretmen liderliği algısının orta düzeyde olduğu, öğretmen liderliğine dair beklentilerin yüksek düzeyde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları ile öğretmen liderliği algıları arasındaki korelasyona bakıldığında anlamlı bir ilişki görülmemektedir; fakat öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları ile öğretmen liderliği beklentisi arasındaki ilişkiye bakıldığında düşük düzeyde, pozitif yönde bir ilişkinin olduğu görülmektedir.
Pozitif Psikolojik Sermaye Öğretmen Liderliği Öğretmenler Korelasyon.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 84 |