Eğitimin her alanında faydalanılan teknolojinin atölye dersleri için de kullanımı mümkündür. Bu doğrultuda araştırmada resim-iş eğitiminde öğrenim gören öğrencilerin mobil teknolojik araçların (akıllı telefon, tablet bilgisayar, notebook vb.) atölye dersleri için kullanılması hakkındaki görüş ve önerilerinin ortaya çıkarılması ve görüşler doğrultusunda mobil cihazların daha verimli kullanılabilmesi için olanaklar sağlanması hedeflenmektedir. Çalışma, 2019-2020 eğitim yılı güz döneminde Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Eğitim Fakültesi Resim-İş öğretmenliğinde eğitim alan her sınıf seviyesinde 45 öğrencinin gönüllü katılımları doğrultusunda gerçekleştirilmiştir. Nitel araştırma yöntemi ile desenlenen çalışmada veriler uzman görüşü ile oluşturulmuş yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Görüşme formuyla toplanan nitel verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Görüşmeler doğrultusunda çıkan sonuçların atölye dersleri için mobil cihaz kullanımının gerekli olduğu, bilgiye daha hızlı ulaşma, görsellere bakma, eskiz oluşturma, değişik programları (photoshop, pixelart, picsart vb.) etkin kullanabilme gibi avantajlarının bulunduğunu göstermiştir. Mobil cihazların atölye derslerinde kullanımı esnasında yaşanan sıkıntı ve sınırlılıklar olarak; özellikle öğrencilerin görsel araştırması yaparken cihazın şarjının çabuk bitmesi ve İnternet erişim problemleri olduğu ortaya çıkarılmıştır. Motivasyon açısından bakıldığında ise mobil cihazların hızlı ve ulaşılabilir olmasının öğrencilerin motivasyonunu olumlu etkilediği ancak zaman zaman dikkat dağınıklığı gibi olumsuzluklara da neden olduğu tespit edilmiştir.Genel olarak eğitimin her alanında olduğu gibi sanat eğitiminde de mobil cihazların eğitim ve öğretime olumlu katkısı olduğu belirlenmiştir.
Sanat eğitimi teknoloji mobil teknoloji atölye dersleri motivasyon
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 84 |