Uluslararası pazarlara girerken hangi giriş stratejisini benimseyeceğini bilmek uluslararası üreticiler için son derece önemlidir. Uygun bir strateji belirleyebilmek ise tüketicilerin pazara yeni girecek ürüne nasıl tepki vereceklerini öngörmeye bağlıdır. Yapılan araştırmalar, yabancı ürün satın alma karar sürecinde tüketicileri birçok değişkenin etkilediğini ortaya koymaktadır. Çalışmada bu değişkenlerden ekonomik düşmanlık, genel ülke ve ürün imajı bir arada ele alınmıştır. Bu sayede değişkenler arasındaki ilişki ve bireyleri ne ölçüde etkiledikleri, ülke menşeine ve ürüne göre bu algıların değişip değişmediğinin araştırılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmada, bireylerin pazarda oldukça büyük yüzdeye sahip yabancı ürünleri satın alma niyetleri üzerinde etkili olduğu kabul edilen değişkenler, ürünlerin Amerikan ve Çin menşeili olmaları bakımından karşılaştırmaları yapılarak modellenmiştir. Araştırma modeli, yapısal eşitlik analizi ile her ülke için ayrı ayrı test edilmiştir. Amerikan ürünleri için ekonomik düşmanlığın genel ülke imajını olumlu etkilediği ancak genel ülke imajının yabancı ürün satın alma niyetini olumsuz etkilediği tespit edilmiştir. Çin ürünleri söz konusu olduğunda hem ekonomik düşmanlığın genel ülke imajı üzerinde hem de genel ülke imajının yabancı ürün satın alma niyetini üzerindeki etkisinin negatif olduğu belirlenmiştir. Ayrıca Amerikan ürünleri için ekonomik düşmanlığın ürün imajı, ürün imajının yabancı ürün satın alma niyeti üzerinde anlamlı etkisi bulunmazken; Çin ürünleri için bu etkilerden ilkinin negatif olmakla birlikte her ikisinin de anlamlı olduğu görülmüştür.
Ekonomik Düşmanlık Genel Ülke İmajı Ürün İmajı Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti Amerikan-Çin Ürünleri Karşılaştırması.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 83 |