Bu çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin kendi algılarına göre yaratıcılık düzeylerini tespit etmek ve yaratıcılık düzeylerinin, kişisel özelliklerine ve sundukları eğitim tarzına göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Bu araştırmanın örneklemini Uşak il merkezindeki devlet okullarında çalışan 85 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Bu çalışma, tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Bu araştırmada, Raudsepp (1979) tarafından geliştirilen ve Sungur (1997) tarafından Türkçeye uyarlanan “How creative are you?- Ne kadar yaratıcısınız?” ölçeği kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen yaratıcılık puanlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşma düzeyleri incelenmiştir. Bu araştırmada, Uşak merkezde çalışan okul öncesi öğretmenlerinin kendilerini “yaratıcı” olarak algıladıkları, ve öğretmenlerin yaratıcılık düzeylerinin, öncelikli olarak tercih ettikleri etkinlik alanlarına (örn., drama, matematik) göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Yaratıcılık düzeyleri yüksek öğretmenlerin drama etkinliklerini daha fazla tercih ettiği bulunmuştur. Ancak, okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık düzeylerinin, kişisel özelliklerine (cinsiyet, yaş, mezun oldukları lise türü, çocukluklarının geçtiği yerleşim birimi, anne-baba öğrenim durumu, anne-baba mesleği, kitap okuma alışkınlıkları ve okul öncesi eğitim alma durumu), tercih ettikleri öğrenme merkezlerine, tercih ettikleri öğretim stratejilerine (yöntem veya teknikleri) ve çocukların gelişimlerini değerlendirme türüne göre farklılaşmadığı bulunmuştur.
Okul Öncesi Öğretmeni Yaratıcılık Yaratıcılık Ölçeği Erken Çocukluk Eğitimi Okul Öncesi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 83 |