Başta öğretmenler olmak üzere öğrenciler ve eğitimin diğer paydaşları tarafından takip edilmesi gereken genel öğretim ilkeleri, eğitimin hedeflerine ulaşmasında pusula gibi yol gösterici role sahiptir. Okul öncesinden üniversiteye kadar hangi öğretim kademesinde, okul türünde, derste, ünitede, konuda olursa olsun; öğretmenlerin branşı ne olursa olsun, bir öğretmen derslerinde hangi öğretim-öğrenme model, strateji, yöntem ve tekniğini kullanırsa kullansın bu değişkenlerin tamamı genel öğretim ilkelerine uygun olmalıdır. Genel öğretim ilkeleri, öğretmenlere genellikle lisans eğitim sürecinde başta “Öğretim İlke ve Yöntemleri” dersi olmak üzere öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kazandırılmaktadır. Ancak alanyazın taraması sonucunda genel öğretim ilkelerinin tamamını ayrıntılı ve bir bütünlük içerisinde sunan herhangi bir kaynağa ve konuyla doğrudan ilgili olan herhangi bir araştırmaya ulaşılamamıştır. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yapılan bu çalışma, alanyazında farklı kaynaklarda yer alan ve kabul gören genel öğretim ilkelerinin tamamını kapsayıcı ve ayrıntılı bir şekilde ele almak ve bu ilkeleri tek çalışma içerisinde sunmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın sonucunda 27 genel öğretim ilkesi bir bütünlük içerisinde ve ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Bu çalışmanın başta öğretmenler ve öğretim elemanları olmak üzere öğretici ve öğrenici konumda yer alan tüm bireylere, öğretmen yetiştirme sürecine ve alanyazına katkı sağlayacağı umulmaktadır.
Öğretmen Öğretim Öğretme Süreci Öğretim İlkeleri Öğretim İlke ve Yöntemleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 83 |