Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

رؤية لمنهج دراسي في تعليم اللغة العربية كلغة ثانية للمستويات المتقدمة

Yıl 2016, Sayı: 65, 269 - 294, 25.02.2016

Öz

Bu çalışma Arapçayı ana dili olarak konuşmayan ileri düzey öğrencileri için tam ve kapsamlı bir öğretim yöntemi konusunu ele almaktadır. Bu öğrenciler günde iki saat olmak üzere haftada on saat ikinci dil olarak Arapça eğitimi almaktadırlar. Bu durum, söz konusu öğreniciler için hazırlanmış özel bir yöntemi gerektirmektedir. Bu yöntemin ilk hedefi yabancı öğrencinin kabul edilebilir bir sürede bağlantılı ve ilişkili bir biçimde Arap dilinde düşünmesini ve Arapça konuşmasını, çeşitli konuşma durumlarında açık ve net bir şekilde kendisini o dilde ifade etmesini sağlamaktır. Bu da, yabancı öğrencinin Arap dilini öğrenme sürecinin başından itibaren ve konuşma seviyelerinin en üst sınırlarına ulaşıncaya kadar kendisine verilen dil becerilerini desteklemektedir.

Kaynakça

  • Cerîde er-Riyâd el-Yevmiyye www.alriyadh.com/contents/17-07-2003/Mainpage/Thaka El-Fawzân, Abd er-Rahman bin İbrâhîm (2007). I‘dâd Mevâd Ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye Li’gayri en-Nâtıkîne bihâ.
  • El-Mûsâ, Nihâd ve âharûn (1983). Menhêc Ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye Li’gayri en-Nâtıkîne bihâ, Merkez el-Lugât, Kulliyet el-Âdâb, el-Câmia el-Urduniyye.
  • En-Nâka, Mahmûd ve Ta‘îme, Ruşdî (1983). El-Kitâb el-Esâsî Li’ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye Li’n-Nâtıkîne bi’lugât uhrâ I‘dâde Tahlîleh Takvîmeh, s. 249-250.
  • Er-Rikâbî, Cevdet (1986). Turuk Tedrîs el-Lugat el-Arabiyye, Dâr el-Fikr el-Ma‘rifiyye el-Câmiı‘yye, er-Riyâd, s. 135.
  • Eş-Şâfi‘î, İbrâhîm (2009). Ta‘lîm el-Arabiyye Li’ğayri en-Nâtıkîne bihâ, şebeketu el-Alûka. http://www.alukah.net
  • Es-Salîtî, Zabiyye Saî‘d (2002). Tedrîs en-Nahv el-Arabî fî Dav’i el-İtticâhât el-Hadîse, T.1, ed-Dâr el-Mısriyye el-Lubnâniyye, el-Kâhirâ, s. 119-120.
  • Gazâla, Şa‘bân Abd el-Kâdir (1987). “Binâ’ Bernâmic Li’ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye Li’gayri en-Nâtıkîne bihâ min el-Meb’û‘sîn Li’d-Dirâseti bi’l-Ezher fî Merhaleti et-Te’hîliyye, Risalet Duktûrah, Kulliyet et-Terbiyye, Câmi‘at el-Ezher.
  • Hamdî, Huseyn (1994). Vesâil el-İttisâl ve’t-Teknûlûciyyâ fî’t-Ta‘lîm, el-Kuveyt, Dâr el- Kalem, s. 46.
  • Hârib, Sa‘îd (2000). Es-Sekâfe ve-l’A‘vleme, Dâr el-Câmiî‘, el-‘Âyn, el-İmârât el-Arabiyye el-Muttehıde, T. 1, s. 11, 16, 32.
  • İbn Haldûn, Abd er-Rahman bin Muhammed. ty., Mukaddime İbn Haldûn, Beyrût, Dâr el-Cîl, C 1, s.589.
  • Mahcûb, Abbâs (1986). Muşkilât Ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye, Hulûl Nazariyye ve Tatbîkât, ed-Dawha, Qatar, Dûne’l-Matba‘, s. 68.
  • Mannâ‘, Muhammed (1995). Bernâmic Mukterıh Li’tenmiyeti et-Tezevvuk el-Edebî ‘ınde ed-Dârisîn fî Berâmic el-Arabiyye Ke’lugat Sâniye Risâlet Duktûra ğayr Menşûra, Kulliyet et-Terbiyye Bi’şibîn el-Kûm, Câmia‘t el-Minûfiyye.
  • Medkûr, Ali Ahmed (2002). Tedrîs Funûn el-Lugat el-Arabiyye, et-Tab‘at eş-Şer‘ıyye es- Sâlise, Dâr el-Fikr el-Arabî, el-Kâhira, s. 287.
  • Yûnus, Fethî (1984). Tasmîm Menhec Li’ta‘lîm el-Arabiyye Li’n-Nâtıkîyn Bi’Lugât Uhrâ, el-Kahirâ, Dâr es-Sekâfe.
Yıl 2016, Sayı: 65, 269 - 294, 25.02.2016

Öz

Kaynakça

  • Cerîde er-Riyâd el-Yevmiyye www.alriyadh.com/contents/17-07-2003/Mainpage/Thaka El-Fawzân, Abd er-Rahman bin İbrâhîm (2007). I‘dâd Mevâd Ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye Li’gayri en-Nâtıkîne bihâ.
  • El-Mûsâ, Nihâd ve âharûn (1983). Menhêc Ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye Li’gayri en-Nâtıkîne bihâ, Merkez el-Lugât, Kulliyet el-Âdâb, el-Câmia el-Urduniyye.
  • En-Nâka, Mahmûd ve Ta‘îme, Ruşdî (1983). El-Kitâb el-Esâsî Li’ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye Li’n-Nâtıkîne bi’lugât uhrâ I‘dâde Tahlîleh Takvîmeh, s. 249-250.
  • Er-Rikâbî, Cevdet (1986). Turuk Tedrîs el-Lugat el-Arabiyye, Dâr el-Fikr el-Ma‘rifiyye el-Câmiı‘yye, er-Riyâd, s. 135.
  • Eş-Şâfi‘î, İbrâhîm (2009). Ta‘lîm el-Arabiyye Li’ğayri en-Nâtıkîne bihâ, şebeketu el-Alûka. http://www.alukah.net
  • Es-Salîtî, Zabiyye Saî‘d (2002). Tedrîs en-Nahv el-Arabî fî Dav’i el-İtticâhât el-Hadîse, T.1, ed-Dâr el-Mısriyye el-Lubnâniyye, el-Kâhirâ, s. 119-120.
  • Gazâla, Şa‘bân Abd el-Kâdir (1987). “Binâ’ Bernâmic Li’ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye Li’gayri en-Nâtıkîne bihâ min el-Meb’û‘sîn Li’d-Dirâseti bi’l-Ezher fî Merhaleti et-Te’hîliyye, Risalet Duktûrah, Kulliyet et-Terbiyye, Câmi‘at el-Ezher.
  • Hamdî, Huseyn (1994). Vesâil el-İttisâl ve’t-Teknûlûciyyâ fî’t-Ta‘lîm, el-Kuveyt, Dâr el- Kalem, s. 46.
  • Hârib, Sa‘îd (2000). Es-Sekâfe ve-l’A‘vleme, Dâr el-Câmiî‘, el-‘Âyn, el-İmârât el-Arabiyye el-Muttehıde, T. 1, s. 11, 16, 32.
  • İbn Haldûn, Abd er-Rahman bin Muhammed. ty., Mukaddime İbn Haldûn, Beyrût, Dâr el-Cîl, C 1, s.589.
  • Mahcûb, Abbâs (1986). Muşkilât Ta‘lîm el-Lugat el-Arabiyye, Hulûl Nazariyye ve Tatbîkât, ed-Dawha, Qatar, Dûne’l-Matba‘, s. 68.
  • Mannâ‘, Muhammed (1995). Bernâmic Mukterıh Li’tenmiyeti et-Tezevvuk el-Edebî ‘ınde ed-Dârisîn fî Berâmic el-Arabiyye Ke’lugat Sâniye Risâlet Duktûra ğayr Menşûra, Kulliyet et-Terbiyye Bi’şibîn el-Kûm, Câmia‘t el-Minûfiyye.
  • Medkûr, Ali Ahmed (2002). Tedrîs Funûn el-Lugat el-Arabiyye, et-Tab‘at eş-Şer‘ıyye es- Sâlise, Dâr el-Fikr el-Arabî, el-Kâhira, s. 287.
  • Yûnus, Fethî (1984). Tasmîm Menhec Li’ta‘lîm el-Arabiyye Li’n-Nâtıkîyn Bi’Lugât Uhrâ, el-Kahirâ, Dâr es-Sekâfe.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Arapça
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hadiya Adil Haznekatibi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 25 Şubat 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 65

Kaynak Göster

APA Haznekatibi, H. A. (2016). رؤية لمنهج دراسي في تعليم اللغة العربية كلغة ثانية للمستويات المتقدمة. EKEV Akademi Dergisi(65), 269-294.