Bu çalışmanın amacı Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin işe bağımlılık hakkındaki görüşlerini tespit etmektir. Çalışmanın örneklemini Antalya ilinde hizmet içi eğitim alan 144 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada Robinson (1989) tarafından geliştirilen, Apaydın (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan İşe Bağımlılık Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 ve LISREL 8.54 istatistik paket programlarından yararlanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre DKAB öğretmenlerinin cinsiyetlerine göre işe bağımlılık hakkındaki görüşleri arasında anlamlı farklılık taşımazken, yaş gruplarına göre değerlendirildiğinde işe bağımlılık düzeyleri hakkındaki görüşleri arasında anlamlı farklılık oluşturmaktadır. Özellikle iletişimin zarar görmesi boyutunda öğretmenlerin yaşlarının etkili olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin yaşı büyüdükçe iletişimin zarar görmemesine önem verdikleri anlaşılmaktadır. Sonuç olarak DKAB öğretmenlerinin işe bağımlılık düzeylerinin zayıf düzeyde kaldığı söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Şubat 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Sayı: 65 |