Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ETKİN BİR İLETİŞİM SÜRECİNDE DUYGUSAL ZEKÂNIN ROLÜ VE ÖNEMİ

Yıl 2022, Sayı: 91, 181 - 191, 05.10.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1133004

Öz

Kişilerin duygusal zekâlarını etkin olarak kullanabilmeleri için, duygularını beden dili ve ses özelliklerini kullanarak iletebilmeleri, diğer bir deyişle etkin bir iletişim süreci gerçekleştirmeleri gerekmektedir. Duygusal zekâsını ve iletişim yeteneklerini işlevsel kullanan kişiler, karşılıklı interaktif bir iletişim sürecine girmektedirler. Duygusal zekâ ve iletişim becerilerini kullanabilme yeteneği, kişisel ve toplumsal ilişkilerde ve çalışma hayatında başarıyı yakalayabilme açısından oldukça önem arz etmektedir. Duygusal zekâsı düzeyi yüksek olan bireyler, etkin bir iletişim sürecinde, duygusal zekâsı düşük olan bireylere göre daha başarılı olmaktadır. Bu nedenle çalışmada, duygusal zekânın olgusu ile etkin bir iletişim süreci içerisindeki önemi incelenerek, duygusal zekâ ile iletişim becerileri arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu nedenle duygusal zekâ ve iletişim arasındaki etkileşim ifade edilmiştir.

Kaynakça

  • Avcı, Ö. (2019). Duygusal zekâ ve iletişim. Beta Yayınları.
  • Baltaş, A. (2002). Duygusal zekânın iş hayatındaki önemi. Baltaş-Baltaş Danışmanlık.
  • Bolton, R. (2003). İş hayatında insan üslupları. Uniform Matbaacılık.
  • Dökmen, Ü. (2003). İletişim çatışmaları ve empati (4.baskı). Sistem Yayıncılık.
  • Erciş, MS. (2010). Pazarlama iletişiminde temel yaklaşımlar. Nobel Yayınları.
  • Erciş, MS. (2010). Pazarlama iletişimi kavramları. Nobel Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (1990). İletişim ve toplum kitle iletişim kuramları tutucu ve değişimci yaklaşımlar. Bilgi Yayınevi.
  • Eröz, S. (2011). Duygusal zekâ ve iletişim arasındaki ilişki: Bir uygulama [Yayımlanmamış doktora tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Goleman D. (1998). Duygusal zekâ neden IQ’ dan daha önemlidir? (10.baskı). Varlık Yayınları.
  • Gül, E. ve Güney, A. (2019). Duygusal zekâ ve iletişim becerileri arasındaki ilişki. Finans, Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2),141.
  • Gürgen, H. (2015). İletişim süreci ve öğeleri-halkla ilişkiler iletişim. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Yayınları.
  • Hancıoğlu, B. (2007). Duygusal zekânın örgütsel iletişim üzerindeki etkileri ve bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kadir Has Üniversitesi.
  • Karabulut, A. (2012). Duygusal zekâ: Baron ölçeği uyarlaması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Koçel, T. (2001). İşletme yöneticiliği (8.baskı). Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Saarni, C. (2001). Emotional communication and relationship context, International Journal of Behavioral Development, 25(4), 354-356.
  • Otacıoğlu, S. (2009). Müzik öğretmeni adaylarının duygusal zekâ ile akademik ve çalgı başarı düzeyleri arasındaki ilişki. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 19(1),85-96.
  • Petrides, K. V., & Furnham, A. (2000). Gender differences in measured and self-estimated trait emotional ıntelligence. Sex Roles, 42, 449-461. https://doi.org/10.1023/A:1007006523133
  • Robbins, P. (2005). Organizational behaviour (11th ed.). Prentice Hall.
  • Salopek, J. J. (1998, October). Train your brain. Training & Development, 52(10), 26.
  • Salovey, P., ve Mayer, J. D. (1990). Emotional Intelligence. Imagination, Cognition and Personality, 9(3), 185-211. https://doi.org/10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG
  • Segal, J. (2008). The language of emotional ıntelligence. The McGraw-Hill Companies.
  • Staff, G. (2001). Emotional İntelligence: The “Missing Piece”, http://www.edutopia.org/php/article.php?id=Art_680&key=02
  • Tunç, A. (2020). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilim dalı ergenlik döneminde duygusal zekâ özelliklerinin ve benlik saygısının internet bağımlılığı ile ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • Wells, D. (2000). Exploring emotional intelligence correlates in selected populations of college students. Alberta Lethbridge Community College. ERIC Number: ED447739

The Role And Importance Of Emotional Intelligence In An Effective Communication Process

Yıl 2022, Sayı: 91, 181 - 191, 05.10.2022
https://doi.org/10.17753/sosekev.1133004

Öz

In order for people to use their emotional intelligence effectively. They need to be able to convey their emotions using body language and voice features, in otherwords, they need to communicate effectively. In this direction, people who use their emotional intelligence and communication skills effectively engage in a mutual interactive communication process. The ability to use emotional intelligence and communication skills is very important in terms of achieving success in personal and social Relationships and working life. Individuals with high emotional intelligence are more successful in an effective communication process than individuals withlov emotional intelligence. Therefore, in this study, it is aimed to reveal the relationship between emotional intelligence and communication skills by examining the phenomenon of emotional intelligence and its importance in an effective communication process. In this direction, the concepts of emotional intelligence and communication have been examined in the or etical frame work and the relationship between them has been tried to be revealed.

Kaynakça

  • Avcı, Ö. (2019). Duygusal zekâ ve iletişim. Beta Yayınları.
  • Baltaş, A. (2002). Duygusal zekânın iş hayatındaki önemi. Baltaş-Baltaş Danışmanlık.
  • Bolton, R. (2003). İş hayatında insan üslupları. Uniform Matbaacılık.
  • Dökmen, Ü. (2003). İletişim çatışmaları ve empati (4.baskı). Sistem Yayıncılık.
  • Erciş, MS. (2010). Pazarlama iletişiminde temel yaklaşımlar. Nobel Yayınları.
  • Erciş, MS. (2010). Pazarlama iletişimi kavramları. Nobel Yayınları.
  • Erdoğan, İ. (1990). İletişim ve toplum kitle iletişim kuramları tutucu ve değişimci yaklaşımlar. Bilgi Yayınevi.
  • Eröz, S. (2011). Duygusal zekâ ve iletişim arasındaki ilişki: Bir uygulama [Yayımlanmamış doktora tezi]. Uludağ Üniversitesi.
  • Goleman D. (1998). Duygusal zekâ neden IQ’ dan daha önemlidir? (10.baskı). Varlık Yayınları.
  • Gül, E. ve Güney, A. (2019). Duygusal zekâ ve iletişim becerileri arasındaki ilişki. Finans, Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 4(2),141.
  • Gürgen, H. (2015). İletişim süreci ve öğeleri-halkla ilişkiler iletişim. Anadolu Üniversitesi Açık öğretim Yayınları.
  • Hancıoğlu, B. (2007). Duygusal zekânın örgütsel iletişim üzerindeki etkileri ve bir araştırma [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Kadir Has Üniversitesi.
  • Karabulut, A. (2012). Duygusal zekâ: Baron ölçeği uyarlaması [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Koçel, T. (2001). İşletme yöneticiliği (8.baskı). Beta Basım Yayın Dağıtım.
  • Saarni, C. (2001). Emotional communication and relationship context, International Journal of Behavioral Development, 25(4), 354-356.
  • Otacıoğlu, S. (2009). Müzik öğretmeni adaylarının duygusal zekâ ile akademik ve çalgı başarı düzeyleri arasındaki ilişki. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 19(1),85-96.
  • Petrides, K. V., & Furnham, A. (2000). Gender differences in measured and self-estimated trait emotional ıntelligence. Sex Roles, 42, 449-461. https://doi.org/10.1023/A:1007006523133
  • Robbins, P. (2005). Organizational behaviour (11th ed.). Prentice Hall.
  • Salopek, J. J. (1998, October). Train your brain. Training & Development, 52(10), 26.
  • Salovey, P., ve Mayer, J. D. (1990). Emotional Intelligence. Imagination, Cognition and Personality, 9(3), 185-211. https://doi.org/10.2190/DUGG-P24E-52WK-6CDG
  • Segal, J. (2008). The language of emotional ıntelligence. The McGraw-Hill Companies.
  • Staff, G. (2001). Emotional İntelligence: The “Missing Piece”, http://www.edutopia.org/php/article.php?id=Art_680&key=02
  • Tunç, A. (2020). Rehberlik ve psikolojik danışmanlık bilim dalı ergenlik döneminde duygusal zekâ özelliklerinin ve benlik saygısının internet bağımlılığı ile ilişkisinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi.
  • Wells, D. (2000). Exploring emotional intelligence correlates in selected populations of college students. Alberta Lethbridge Community College. ERIC Number: ED447739
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Murat Bulut 0000-0001-9899-6456

Yayımlanma Tarihi 5 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 91

Kaynak Göster

APA Bulut, M. (2022). ETKİN BİR İLETİŞİM SÜRECİNDE DUYGUSAL ZEKÂNIN ROLÜ VE ÖNEMİ. EKEV Akademi Dergisi(91), 181-191. https://doi.org/10.17753/sosekev.1133004