Bu çalışma Covid-19 pandemi döneminde Türkiye’nin doğusunda bulunan bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 43 öğretmen adayının kullandıkları öğrenme yönetim sistemi ve uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmadaki veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulup, kod-kategori ve temalara ayrılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların çoğu uzaktan eğitim sürecinde aldıkları özellikle sözel ağırlıklı derslerdeki öğrenme düzeyleri hakkında olumlu görüş bildirmişlerdir. Katılımcıların bazıları ise özellikle uygulamalı derslerdeki öğrenmelerinin yetersiz olduğu görüşüne sahiptir. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu uzaktan eğitim sistemini beğenmiş ve sistemin en beğendikleri yönleri; zaman-mekân serbestliği, kullanım kolaylığı, derslere tekrar erişim, zengin içerik desteği, duyuru, etkin katılım ve ölçme değerlendirme olarak belirtmişlerdir. Katılımcılar uzaktan eğitim sisteminin beğenmedikleri yönleri ise altyapı ve teknik aksaklıklar ve sistem arayüzü olarak belirtmişlerdir. Katılımcıların çoğunluğu uzaktan eğitimin telafi dersi, ek ders, ödev kontrolü ve fırsat eşitliği sağlaması yönünde yarar sağlayacağına inandıkları için ileriki meslek hayatlarında kullanacakları yönünde görüş bildirmişlerdir. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak yapılabilecek bazı öneriler; uzaktan eğitimde kullanılan öğrenme yönetim sistemlerinin arayüzleri kullanıcı dostu ve esnek tasarımlarla hazırlanabilir. Uzaktan eğitimde kullanılan içerikler, öğrencilerin video hızlandırma taleplerinde olduğu gibi sıklıkla kullanılan sosyal paylaşım sitelerine uyumlu ve etkileşimli olarak tasarlanabilir.
Uzaktan eğitim Öğretim yönetim sistemi Öğretmen adayı Eğitim teknolojileri
This study aims to examine the views of 43 pre-service teachers studying at a state university in the east on the distance education and learning management system they have used during the Covid-19 pandemic period. In the study, we used Case Study, one of the qualitative research designs. The data were obtained by using a semi-structured interview form. The data obtained were subjected to content analysis and divided into code-category and themes. As a result of the research, most of the participants expressed positive opinions about their learning levels, especially in the verbal-oriented courses they took during the distance education process. Some of the participants have the opinion that their learning, especially in applied courses, is insufficient. The majority of the participants liked the distance education system and stated that the most favorite aspects of the system are time-space freedom, ease of use, re-access to courses, rich content support, announcement, active participation and assessment and evaluation. Participants stated that they did not like the aspects of the distance education system as Infrastructure and Technical Problems and System Interface. The majority of the participants stated that they would use it in their future professional lives, as they believed that distance education would be beneficial in terms of make-up-additional lessons, homework control and equality of opportunity. Based on the research results, we suggest that the interfaces of the learning management systems used in distance education should be prepared with user-friendly and flexible designs. The content used in distance education can be designed interactively and compatible with frequently used social networking sites, such as the video acceleration requests of the students.
Distance education Learning management system Pre-service teachers Education technology
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 95 |