Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TEMEL YAŞAM BECERİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI (I-II) KAZANIMLARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2024, Sayı: 99, 74 - 98, 29.09.2024
https://doi.org/10.17753/sosekev.1499408

Öz

Bu araştırmanın amacı, Temel Yaşam Becerileri Dersi (I-II) kazanımlarını Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelemektir. Temel Yaşam Becerileri-I düzeyinde 5 ünitede 43 kazanım yer alırken, Temel Yaşam Becerileri-II düzeyinde 5 ünitede 39 kazanım yer almaktadır. Araştırmada bilişsel alan kapsamında olan toplam 77 kazanımın yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizleri gerçekleştirilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmada, Temel Yaşam Becerileri ders kazanımları araştırmacı tarafından yenilenmiş Bloom taksonomisine göre sınıflandırılmıştır. Araştırmada üç öğretim üyesinin uzman görüşüne başvurulmuştur. Araştırmanın güvenirlik değeri, Miles ve Huberman (1994)’ın geliştirdiği güvenilirlik formülüne göre hesaplanmıştır. Temel Yaşam Becerileri dersinin genelinde hesaplanan güvenirlik değeri 0.915 olarak bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, Temel Yaşam Becerileri dersi kazanımları revize edilmiş Bloom Taksonomisi boyutlarına göre incelendiğinde, kazanımların bilişsel süreç boyutunda anlama düzeyinde, bilgi boyutunda ise kavramsal bilgi düzeyinde yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Araştırmada Temel Yaşam Becerileri dersinde bireylerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik kazanım sayısının artırılması önerilmiştir.

Kaynakça

  • Akay, H., Soybaş, D., & Argün, Z. (2006). Problem kurma deneyimleri ve matematik öğretiminde açık-uçlu soruların kullanımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(1), 129-146.
  • Akpunar, B. (2011). Biliş ve üstbiliş (metabiliş) kavramlarının zihin felsefesi açısından analizi. Turkish Studies- International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 6(4), 353-365. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.2241
  • Aktan, O. (2020). İlkokul Matematik öğretim programı dersi kazanımlarının yenilenen Bloom Taksonomisine göre incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 15-36. https://doi.org/10.9779/pauefd.523545
  • Alakoç Pirpir, D. (2019). Çocuklarda Yaşam Becerileri. N. Aral (Ed.). Çocuk Gelişimi Uygulamaları içinde (ss. 34-58). Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J., & Wittrock, M. C. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s taxonomy of educational objectives. Addison Wesley Longman.
  • Aslan, M., & Atik, U. (2018). 2015 ve 2017 İlkokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 7(1), 528-547.
  • Aydınlı, S. (2015). Tasarım eğitiminde yapılandırıcı paradigma: ‘öğrenmeyi öğrenme’. Tasarım + Kuram, 11(20), 1-18. https://doi.org/10.23835/tasarimkuram.239579
  • Ayyıldız, Y., Aydın, A., & Nakiboğlu, C. (2019). 2018 yılı ortaöğretim Kimya dersi öğretim programı kazanımlarının orijinal ve yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 340-376. https://doi.org/10.21764/maeuefd.540854
  • Bedir, G. (2020). Program geliştirmede temel kavramlar ve aşamalar. H. G. Berkant (Ed.). Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulama örneklerine içinde (ss.1-26). Anı.
  • Bekiroğlu, D. (2021). Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler derslerinde düşünme ve yaşam becerilerinin eğilimleri: Nitel meta sentez çalışması (Tez No. 705941) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Blakey, E., & Spence, S. (1990). Developing Metacognition. Clearinghouse on Information Resources Syracuse NY. 17.02.2024 tarihinde https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED327218.pdf adresinden alınmıştır. Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative Research Journal, 9(2), 27-40. http://dx.doi.org/10.3316/QRJ0902027
  • Büyükalan Filiz, S., & Baysal, S. B. (2019). Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 234-253. https://doi.org/10.17679/inuefd.435796
  • Büyükalan Filiz, S., & Yıldırım, N. (2019). Ortaokul Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre analizi. Elementary Education Online, 18(4), 1550-1573. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.632521
  • Cangüven, H. D., Öz, O., Binzet, G., & Avcı, G. (2017). Millî Eğitim Bakanlığı 2017 Fen Bilimleri taslak programının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. International Journal of Eurasian Education and Culture, 2, 62-80.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134. http://www.itobiad.com/issue/39481/494286 Cüceloğlu, D. (1994). İyi düşün doğru karar ver. Sistem.
  • Cüceloğlu, D. (2006). İnsan ve davranışı (15. baskı). Remzi.
  • Çeken, R., & Eş, H. (2013). Eğitim araştırmalarında doküman analizi. S. Baştürk (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (ss.327-338). Vize.
  • Çelik, S., Kul, Ü., & Çalık Uzun, S. (2018). Ortaokul Matematik dersi öğretim programındaki kazanımların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 775-795. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2018.18.37322-431437
  • Çerçi, A. (2018). 2018 Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının (5, 6, 7, 8. Sınıf) Yenilenen Bloom Taksonomisine göre incelenmesi. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 6(2), 70-81.
  • Çınar, O., Hatunoğlu, A., & Hatunoğlu, Y. (2009). Öğretmenlerin problem çözme becerileri. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 215-226.
  • Demirel, Ö. (2004). Eğitimde program geliştirme (6. baskı). Pegem A
  • Demirel, Ö. (2014). Öğretim ilke ve yöntemleri öğretme sanatı (20. baskı). Pegem Akademi.
  • Deniz, İ. (2003). İletişim becerileri eğitiminin ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin iletişim becerileri düzeylerine etkisi (Tez No. 133989) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Doğan, N. (2007). Yaratıcı düşünme ve yaratıcılık. Ö. Demirel (Ed.). Eğitimde yeni yönelimler (2. baskı) içinde (ss. 167-192). Pegem A.
  • Dökmen, Ü. (1994). Sanatta ve günlük yaşamda iletişim çatışmaları ve empati. Sistem.
  • Durmuş, B. (2017). 4. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretim programı kazanımlarının Bloom ve revize edilmiş Bloom taksonomilerine göre değerlendirilmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 21, 44-58.
  • Erol, T., & Kavruk, H. (2021). Türkçe dersi öğretim programı kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre sınıflandırılması. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 9(4), 1421-1442.
  • Ersoy, E. G., & Köşger, F. (2016). Empati: tanımı ve önemi. Osmangazi Tıp Dergisi, 38(2), 9-17. http://dx.doi.org/10.20515/otd.33993
  • Gezer, M., Şahin, İ.F., Öner Sünkür, M., & Meral, E. (2014). 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi kazanımlarının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 3(1), 433-455.
  • Gökbüzoğlu, B. (2008). Ergenlerin saldırganlık düzeyleri ile problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 219948) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Gulhane, T. F. (2014). Life skills development through school education. IOSR Journal of Sports and Physical Education (IOSR-JSPE), 1(6), 28-29
  • Güldüren, M., & Cangüven, H. D. (2020). Ortaöğretim Fizik, Kimya ve Biyoloji ders kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel alan basamaklarına göre karşılaştırılması. Scientific Educational Studies, 4(1), 1-21. https://doi.org/10.31798/ses.737078
  • Gülersoy, A. E., & Gülersoy, Ö. (2023). Çevre eğitimi ve iklim değişikliği dersi (6, 7 veya 8. Sınıflar) öğretim programı kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisi bilişsel alan basamaklarına göre değerlendirilmesi. Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies, 16(97), 1-16. http://dx.doi.org/10.29228/JASSS.71598
  • Güney, M. (2021). Okul öncesi eğitime devam eden çocukların yaşam becerilerinin farklı değişkenler açısından incelenmesi (Tez No. 702291) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Güngör Cabbar, B., Gültekin, S., Güneş, E., Aytaç, E., & Daşgın, F. (2020). 2018 Fen Bilimleri ve Biyoloji dersleri öğretim programlarındaki çevre kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 14(1), 504-527. https://doi.org/10.17522/balikesirnef.702537
  • Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki (Tez No. 143975) [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Hamurcu, G. C., & Ekinci, F. (2020). Ortaokul 5. Sınıf İngilizce ders programının revize edilmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(73), 716-728.
  • İlhan, A., & Gülersoy, A. E. (2019). Evaluation of the achievements of 10th grade geography course curriculum according to the revised Bloom taxonomy. International Journal of Geography and Geography Education, 39, 10-28.
  • İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2013). Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri (3. baskı). Beta
  • Kaçar, T. (2022). Öğretmenlerin psikolojik sağlamlıkları, yaşam becerileri ve öz-kontrolleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 715634) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karakuş, C. (2021). İlkokul Hayat Bilgisi programı (2018) kazanımlarının yaşam becerileri yönünden incelenmesi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 1-25. http://doi.org/10.33400/kuje.824004
  • Kardağ, A. (2019). Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinde yaşam becerileri ve sosyal bütünleşme ilişkisinin incelenmesi (Tez No. 595224) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Karip, F. (2019). İlkokul görsel sanatlar dersi kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 8(3), 1929-1948.
  • Kennedy, F., Pearson, D., Brett-Taylor, L., & Talreja, V. (2014). The life skills assessment scale: Measuring life skills of disadvantaged children in the developing world. Social Behavior and Personality, 42(2), 197-210.
  • Kılıç, Z. (2015). Hayat bilgisi dersinde öğrencilerin yaşam becerilerinin geliştirilmesinde etkin öğrenme uygulamaları (Tez No. 415877) [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Koca, H. K. (2022). Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programında bulunan bilişsel kazanımların yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre incelenmesi. Marife Dini Araştırmalar Dergisi, 22(1), 293-313. https://doi.org/10.33420/marife.1073909
  • Korkmaz, C. (2022). Karar verme becerileri Y. Bolat (Ed.). Yaşam becerileri eğitimi kavram, beceri, gelişim ve uygulama içinde (2. baskı, ss. 126-173). Pegem Akademi
  • Köksal, O., & Atalay, B. (2019). Öğretim ilke ve yöntemleri (4. baskı). Eğitim.
  • Kuloğlu, A., & Tutuş, F. (2024). A Revised Bloom’s Taxonomy-Based Analysis of Lower Secondary Education English Teaching Curriculum. Bartın University Journal of Faculty of Education, 13(1), 193-205. https://doi.org/10.14686/buefad.1083765
  • Külekçi Akyavuz, E., & Karakaş, A. (2020). Öğretmen adaylarının yaşam becerilerinin incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 9(4), 1832-1851.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Sage.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2013). Okul Öncesi Eğitimi Programı. Ankara. 26.05.2024 tarihinde https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/20195712275243-okuloncesi_egitimprogrami.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2018). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı. Ankara. 05.02.2024 tarihinde https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=325 adresinden erişilmiştir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2023). Temel yaşam Becerileri Dersi Öğretim Programı. Ankara. 15.04.2024 tarihinde https://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=1348 adresinden erişilmiştir.
  • Odabaşı, B. (2014). Eğitimde program geliştirme. Çizgi Kitapevi.
  • Ökdem, M. (2020). Üniversite öğrencilerinin yaşam becerileri, derse katılımı ve motivasyon düzeyi arasındaki ilişki. International Social Sciences Studies Journal, 6(56), 602-615. http://dx.doi.org/10.26449/sssj.2102
  • Özbek, M. F. (2004). Toplumsal yaşamda empati. Akademik Bakış Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E-Dergisi, 1, 1-16.
  • Özcan, Y. (2019). “Bulmaca kulesi” programının yaşam becerileri açısından incelenmesi (Tez No. 611355) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özcan, Y. (2021). Acil yardım ve afet yönetimi bölümü öğrencilerinin yaşam becerilerinin meslek tercihleri üzerine etkisi: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Örneği (Tez No. 661037) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Özden, Y. (2020a). Öğrenme ve öğretme (13. baskı). Pegem Akademi
  • Özden, Y. (2020b). Eğitimde yeni değerler (13. baskı). Pegem Akademi
  • Özkan Elgün, İ., & Uysal, F. (2022). Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Kazanımlarının Yaşam Becerileri Kapsamında İncelenmesi. Başkent University Journal of Education, 9(2), 122-135.
  • Özkaya, A., Sarıgöz, O., Demir, A. ve Bozak, A. (2023). The achievements levels of elementary school students in the science curriculum on the substance and its nature: an analysis through the revised Bloom's taxonomy. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 12(3), 1415-1434.
  • Öztunç, M. (1999). Yaratıcı düşünce üzerinde ailenin etkisi. (Tez No. 74508) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Öztürk, G., Karamete, A., & & Çetin, G. (2020). Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretim programı kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre incelenmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 49 (2), 1061-1097
  • Paris, S. G., & Winograd, P. (1990). Promoting metacognition and motivation of exceptional children. Remedial and Special Education, 11(6), 7-15
  • Sağlamöz, F. (2020). 2000 sonrası ilköğretim düzeyindeki Fen Bilimleri dersi öğretim programları kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisi’ne göre incelenmesi (2005-2013-2017-2018) (Tez No. 678533) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Aydın Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Sağlamöz, F., & Soysal, Y. (2021). 2018 İlköğretim Fen Bilimleri dersi öğretim programlarının kazanımlarının yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre incelenmesi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 111-145. https://doi.org/10.17932/IAU.EFD.2015.013/efd_v07i006
  • Saymaz, İ. (2003). Üniversite öğrencilerinin kişilerarası ilişkileri ve bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Tez No. 140818) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Selçuk, A. M. (2019). Öğretim elemanlarının yaşam becerileri hakkındaki görüşleri (Tez No. 599822) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Senemoğlu, N. (2018). Gelişim öğrenme ve öğretim kuramdan uygulamaya (26. baskı). Anı
  • Singh, B. D., & Menon, R. (2015). Life skills in India an overview of evidence and current practices in our education system. Central Square Foundation.
  • Schoenfeld, A. H. (1987). What’s all the fuss about metacognition? A. H. Schoenfeld (Ed.). In Cognitive science and mathematics education (ss.189-215). Lawrence Erlbaum Associates.
  • Sönmez, V. (2020). Program geliştirmede öğretmen el kitabı (19. baskı). Anı.
  • Sözcü, U., & Aydınözü, D. (2019). 9. Sınıf Coğrafya dersi öğretim programı kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi. Doğu Coğrafya Dergisi, 24 (42), 41-50. https://doi.org/10.17295ataunidcd.635053
  • Şahin, Ç. (2004). Problem çözme becerisinin temel felsefesi. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 160-171.
  • Şentürk, Y. (2023). Girişimcilik becerisi kazandırma sürecini etkileyen bazı değişkenler hakkında Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşleri. Uluslararası Bilim ve Eğitim Dergisi, 6(1), 1-33. https://doi.org/10.47477/ubed.1134114
  • Tabak, S. (2021). Program geliştirmede amaçlar. H. Sucuoğlu & M. Gökdağ Baltaoğlu (Eds.). Eğitimde program geliştirme içinde (ss. 121-148). Lisans.
  • Tekin, E., Yazgan Çilesiz, Z., & Gede, S. (2019). Farklı meslek gruplarında çalışanların algılanan stres düzeyleri ve stresle başa çıkma tarzları üzerine bir araştırma. Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 9(1), 79-89
  • Türk Dil Kurumu (TDK). (2024). Türk Dil Kurumu Sözlükleri. 10.01.2024 tarihinde https://sozluk.gov.tr/ adresinden erişilmiştir.
  • Uğraş, S., & Aral, H. (2018). Ortaokul Beden Eğitimi ders programındaki kazanımların yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre değerlendirilmesi. Journal of Global Sport and Education Research, I (1): 33-46.
  • UNICEF (2019). Comprehensive life skills framework. 20.01.2024 tarihinde https://www.unicef.org/india/media/2571/file/Comprehensive-lifeskills-framework.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Ünal, S. (1999). Aktif Öğrenme, Öğrenmeyi Öğrenmek ve Probleme Dayalı Öğrenme. M. Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 11, 373-378
  • Wach, E. (2013). Learning about qualitative document analysis. IdsPracticePaper in Brief, 1-10. 18.07.2023 tarihinde https://www.researchgate.net/publication/259828893_learning_about_qualitative_document_analysis adresinden erişilmiştir.
  • World Health Organization (WHO). (1997). Life skills education for children and adolescents in schools. Programme on Mental Health World Health Organization. Geneva, Switzerland: World Health Organization. 18.02.2024 tarihinde https://iris.who.int/bitstream/handle/10665/63552/WHO_MNH_PSF_93.7A_Rev.2.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Yalçıntaş Sezgin, E., & Ulus, L. (2019). Yaşam becerileri. İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi.
  • Yenilmez, K., & Yaşa, E. (2007). İlköğretim öğrencilerinin problem çözme becerileri üzerine bir inceleme. e-Journal of New World Sciences Academy, 2(4), 272-287.
  • Yenilmez, K., & Yolcu, B. (2007). Öğretmen davranışlarının yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimine katkısı. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(18), 95-105.
  • Yıldırım, A. (1999). Nitel Araştırma Yöntemlerinin Temel Özellikleri ve Eğitim Araştırmalarındaki Yeri ve Önemi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 23 (112): 7-17.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2018). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (11. baskı). Seçkin.
  • Yıldırım, G. (2021). Hayat Bilgisi Dersi Temel Yaşam Becerileri ve Kazanımlarının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi (52), 168-184. https://doi.org/10.53444/deubefd.874527
  • Yıldırım, Y. (2017). Anasınıfına devam eden çocuklara uygulanan yaşam becerisi eğitim programının çocukların yaşam becerilerine ve sosyal uyumlarına etkisi (Tez No. 485892) [Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi]. Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi.
  • Yıldız, M. (2021). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (4-8) öğretim programındaki bilişsel kazanımların yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre incelenmesi. Bozok Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 19, 307-342. https://doi.org/10.51553/bozifder.898308
  • Yılmaz, A. S. (2014). Bir sosyal değişim ajanı olarak girişimcilik eğitimi. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 6(1), 297-310.
  • Yolcu, H. H. (2019). İlkokul öğretim programı 3 ve 4. Sınıf fen bilimleri dersi kazanımlarının revize edilmiş Bloom Taksonomisi açısından analizi ve değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 18(1), 253-262. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.527214
  • Zorluoğlu, S. L., Güven, Ç., & Korkmaz, Z. S. (2017a). Yenilenmiş Bloom Taksonomisine Göre Analiz Örneği: 2017 Taslak Ortaöğretim Kimya Dersi Öğretim Programı. Mediterranean Journal of Humanities, VII(2), 467-479.
  • Zorluoğlu,S. L., Şahintürk, A., & Bağrıyanık, K. E. (2017b). 2013 yılı Fen Bilimleri öğretim programı kazanımlarının yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi ve değerlendirilmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 1-15. https://doi.org/10.14686/buefad.267190
Toplam 97 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Dilek Yaralı 0000-0003-4072-1040

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 11 Haziran 2024
Kabul Tarihi 22 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 99

Kaynak Göster

APA Yaralı, D. (2024). TEMEL YAŞAM BECERİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI (I-II) KAZANIMLARININ YENİLENMİŞ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE İNCELENMESİ. EKEV Akademi Dergisi(99), 74-98. https://doi.org/10.17753/sosekev.1499408