Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİCİLERİN ONLİNE YEMEK SERVİSLERİNE KARŞI TUTUM, DAVRANIŞ VE SATIN ALMA NİYETLERİ

Yıl 2019, Sayı: ICOAEF Özel Sayı, 39 - 75, 03.10.2024

Öz

İnternetin keşfi ve hızlı gelişiminin bir sonucu olarak günümüzde online iletişim oldukça yaygınlaşmıştır. Gittikçe artan bir oranla ve hızla toplumlar gereksinimlerini online platformlar üzerinden gidermeyi tercih eder hale dönüşmektedir. Bu platformları kullananlar arasında, ev, araba, elektronik eşya, giyim türü ürünleri pazarlayan işletmelerin yanı sıra online yemek servisi yapan işletmeler de yer almaktadır. Bu çalışmada Türkiye’deki kullanıcıların online yemek servislerine karşı tutum, davranış ve satın alma niyetlerini etkileyen faktörler ve bu faktörlerin ait olduğu boyutlar arası ilişkiler, farklılıklar araştırılmıştır. Online olarak gerçekleştirilen ankete yapılan 396 katılımın tümü değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Veriler üzerinde güvenilirlik, faktör, t testi, tek yönlü anova, regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Hipotezler analiz sonuçlarına göre kabul veya reddedilmiş, elde edilen bulgular yorumlanmıştır

Kaynakça

  • Afsar,A.,Nasiri,Z.,&Zadeh,M.O.(2013).E-loyaltyModeline-Commerce. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4 (9), 547-553.
  • Alagoz, S. M., & Hekimoglu, H. (2012). A study on tam: analysis of customer attitudes in online food ordering system. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62, 1138-1143.
  • Algür, S., & Cengiz, F. (2011). Türk tüketicilere göre online (çevrimiçi) alışverişin riskleri ve yararları. Journal of Yasar University, 6 (22). 3666-3680.
  • Arı,E.,&Yılmaz,V.(2015).Üniversiteöğrencilerininonlineyemeksiparişidavranışlarının teknoloji kabul modeliyle araştırılması. Journal of Alanya Faculty of Business/ Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7 (2). 65-84.
  • Armağan, E. A., & Turan, A. H. (2014). İnternet üzerinden alışveriş: demografik faktörlerin, bireysel ihtiyaçların etkisi üzerine ampirik bir değerlendirme. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28 (3). 1-22.
  • Boerwinkel, D. (2016). Does culture matter in online retail?: A quantitative study based on the online shopping behaviour of generation Y in relation to the cultural influences of Germans and Swedes. Unpublished master’s thesis, Sweden: Jönköping University International Business School.
  • Bressolles, G., Durrieu, F., & Senecal, S. (2014). A consumer typology based on e-service quality and e-satisfaction. Journal of Retailing and Consumer Services, 21 (6), 889-896.
  • Canpolat, Ö. (2001). E-ticaret ve Türkiye'deki gelişmeler. (1. Basım). Ankara: Sanayi ve Ticaret Bakanlığı.
  • Chang, H. J., Eckman, M., & Yan, R. N. (2011). Application of the Stimulus-OrganismResponse model to the retail environment: the role of hedonic motivation in impulse buying behavior. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 21 (3), 233-249.
  • Geurts, P. (2005). The impact of web experience on virtual buying behaviour: an empirical study. Journal Of Customer Behaviour, 4, 307-336.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonometri (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ece Armağan

Yasin Eskici

Yayımlanma Tarihi 3 Ekim 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: ICOAEF Özel Sayı

Kaynak Göster

APA Armağan, E., & Eskici, Y. (2024). TÜKETİCİLERİN ONLİNE YEMEK SERVİSLERİNE KARŞI TUTUM, DAVRANIŞ VE SATIN ALMA NİYETLERİ. EKEV Akademi Dergisi(ICOAEF Özel Sayı), 39-75.