Bu çalışma Akdeniz Bölgesi’ni oluşturan Adana, Antalya,
Burdur, Hatay, Isparta, Mersin, Kahramanmaraş ve Osmaniye’ye ait 2008-2017
dönemi yükseköğretim öğrenci ve akademisyen sayıları ile reel gelir serileri arasındaki
nedensel ilişkileri araştırmayı amaçlamaktadır. Pedroni (1999, 2004)
eşbütünleşme testi sonuçları değişkenlerin eşbütünleşik olduğuna işaret
etmiştir. Ardından Dumitrescu ve Hurlin (2012) nedensellik testi uygulanmış ve
reel gelirden hem yükseköğretimdeki öğrenci sayısına hem de akademisyen
sayısına tek yönlü nedensellikler tespit edilmiştir. Ayrıca akademisyen
sayısından yükseköğretim öğrenci sayısına yönelik tek yönlü bir nedensellik
mevcuttur. Buna karşın diğer yönlerde herhangi bir nedensellik gözlenememiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 1 |