Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 6, 99 - 114, 31.08.2021

Öz

Bu çalışmanın amacı açık lise öğrencilerinin örgün eğitim dışına çıkma nedenlerinin belirlenmesidir. Bu çalışmanın verileri Karaman İli, Ermenek İlçesi’nde açık liseye kayıtlı olan öğrencilere yöneltilen 39 maddelik bir soru formu aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Alınan cevaplar 3 ana kategoride toplanmış, her kategorinin altında alt başlıklar oluşturulmuştur. Kullanılan veriler MEB’in açık öğretim lisesi kayıtlarından elde edilmiştir. Araştırma likert tipinde ve bir adet öğrenci görüşlerini almak için oluşturulmuş açık uçlu sorudan oluşan anket ile araştırmacı tarafından veriler toplanmıştır. Anketin oluşturulması aşamasında literatür taraması yapılmıştır. Verilerin analizi sonucunda öğrencilerin açık liseyi tercih etme nedenleri arasında; ailevi ve toplumsal nedenler, kişisel ve psikolojik sebepler ve diğer sebepler olduğu gözlenmiştir. Bunlar arasından hem okuyup hem çalışma isteği ve okula gitmenin zaman kaybı olarak görülmesi en yaygın sebeplerdendir. Örgün eğitimin insana kazandırdığı sosyal beceriler, okulun sadece bir öğretim değil aynı zamanda eğitim kurumu olduğu öğrencilere ve halkımıza tam olarak anlatılmalıdır. Ayrıca örgün eğitime devam etmek isteyip de maddi yetersizlikler nedeniyle devam edemeyen öğrencilere de fırsat eşitliği sağlama hususunda daha fazla çalışma yapılmalıdır şeklinde sonuçlara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • URL-1,2. (2019, Nisan). https://www.google.com.tr/search?source=hp&ei=c02VXNC6LMuaa87osrAN&q=%C3%B6rg%C3%BCn+e%C4%9Fitim+nedir&oq=%C3%B6rg%C3%BCn+e&gs_l=psy-ab.1.0.0l10.7712.9596..14068...0.0..0.145.894.0j7......0....1..gws-wiz.....0..0i131.TqMDiKHgFIc adresinden alınmıştır
  • URL-10. (2019, Nisan). https://www.aksam.com.tr/egitim/acik-ogretim-lisesi-aol-nedir-acik-liseye-kimler-kayit-olabilir/haber-672499 adresinden alınmıştır
  • URL-11. (2019, Nisan). https://www.aksam.com.tr/egitim/acik-ogretim-lisesi-aol-nedir-acik-liseye-kimler-kayit-olabilir/haber-672499 adresinden alınmıştır
  • URL-3,4,5,6,7. (2019, Nisan). http://aol.meb.gov.tr/www/okulumuz/icerik/1 adresinden alınmıştır
  • URL-8. (2019, Nisan). http://www.bilimgenc.tubitak.gov.tr/content/kiz-cocuklarin-egitimlerine-devam-edememe-nedenleri adresinden alınmıştır
  • URL-9. (2019, Nisan). https://www.google.com.tr/search?source=hp&ei=2muWXNrECL-DjLsP55CA0AU&q=%C3%B6rg%C3%BCn+e%C4%9Fitim&oq=%C3%B6rg%C3%BCn&gs_l=psy-ab.1.1.0l10.1225.3766..6879...0.0..0.112.539.0j5......0....1..gws-wiz.....0..0i131.59FLxszytX0 adresinden alınmıştır
  • Adıyaman, Z. (1997). Açık öğretim Lisesi Öğrencilerinin Öğrenimi Terk Etme Nedenleri ve Öneriler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Ortadoğu Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Çam Tosun, F., & Bayram, A. (2015). Açıköğretim Lisesinde Artış:Kadın Öğrenciler. Eğitim Bilim Toplum, 13(49), 84-99.
  • Erden, M. (2001). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. İstanbul : Alkım Yayınları.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Kadıoğlu Matbaa.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri kavramlar ilkeler teknikler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Öztürk, Ö. (2018). Açıköğretim Programlarına kayıt yaptıran ve yaptırmayan öğrencilerin Açıköğretim Sistemine yönelik görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 157-170.
  • Sözer, Y. (2017). Mesleki Açık Öğretim Lisesi Öğrencilerinin Örgün Eğitim Dışında Olma Nedenlerine İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakultesi Dergisi(30), 493-507.
  • Şahin, B., & Uysal, M. (2017). Açık Öğretim Lisesinin Yetişkin Eğitiminde Katılım Sorunsalı Bağlamında İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 50(1), 127-159.
  • Uzunboylu, H. (2011). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. Ankara: Pegem akademi Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ahmet Belen

Mustafa Kandak 0000-0001-7404-7598

Emrah Demir 0000-0001-9414-5136

Belgin Çekin 0000-0003-0598-0696

Melek Demir 0000-0002-1521-0559

Demet Kandak 0000-0003-4452-1628

Yayımlanma Tarihi 31 Ağustos 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Belen, A., Kandak, M., Demir, E., Çekin, B., vd. (2021). AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, 3(6), 99-114.
AMA Belen A, Kandak M, Demir E, Çekin B, Demir M, Kandak D. AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ. SOSGÜZ. Ağustos 2021;3(6):99-114.
Chicago Belen, Ahmet, Mustafa Kandak, Emrah Demir, Belgin Çekin, Melek Demir, ve Demet Kandak. “AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi 3, sy. 6 (Ağustos 2021): 99-114.
EndNote Belen A, Kandak M, Demir E, Çekin B, Demir M, Kandak D (01 Ağustos 2021) AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 3 6 99–114.
IEEE A. Belen, M. Kandak, E. Demir, B. Çekin, M. Demir, ve D. Kandak, “AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ”, SOSGÜZ, c. 3, sy. 6, ss. 99–114, 2021.
ISNAD Belen, Ahmet vd. “AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler ve Güzel Sanatlar Dergisi 3/6 (Ağustos 2021), 99-114.
JAMA Belen A, Kandak M, Demir E, Çekin B, Demir M, Kandak D. AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ. SOSGÜZ. 2021;3:99–114.
MLA Belen, Ahmet vd. “AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ”. Uygulamalı Sosyal Bilimler Ve Güzel Sanatlar Dergisi, c. 3, sy. 6, 2021, ss. 99-114.
Vancouver Belen A, Kandak M, Demir E, Çekin B, Demir M, Kandak D. AÇIK LİSE ÖĞRENCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA AÇIK LİSEYİ TERCİH NEDENLERİNİN BELİRLENMESİ: ERMENEK ÖRNEĞİ. SOSGÜZ. 2021;3(6):99-114.

23374216672166821669     21677 21671216722167321675   21676