There are a number of services provided to children who have been identified as in need of protection by the Ministry of Family and Social Services and have been placed under protection. These types of services can be evaluated under two separate headings as family-based and institutional care-based, and the most common service models applied on behalf of children under protection are institutional care-based service models. In institutional care models, the care staff who accompany the lives of children throughout the day in the institution, who have the task of meeting their basic needs such as meeting their daily needs and sustaining their lives, teaching social rules and acquiring life skills, play a key role in such services.
This study, which was carried out by taking into account the existence of a number of problems brought by each working experience, is a qualitative study carried out to reveal the problems of the care staff working in the field of children. In the conducted study, case study design was applied; A sample was created by reaching the care staff working throughout Turkey with the snowball method and a semi-structured questionnaire was applied. The data obtained as a result of the research were analyzed; Explanations, comments and determinations were made on the subject by quoting the problems mentioned by the participants, such as the demands and problems related to children, the separation of administrative personnel and care personnel. At the end of the study, attention was drawn to the intricate structures of the problems identified and suggestions were made such as the perspective to be focused on and the concrete steps to be taken regarding problem solutions.
Maintenance Staff Working Life Institutional Care Children Care Child in Need of Protection
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından korunmaya ihtiyacı olduğu tespit edilerek koruma altına alınmış olan çocuklara sağlanmakta olan birtakım hizmetler bulunmaktadır. Bu hizmet türleri, aile temelli ve kurum bakımı temelli olarak iki ayrı başlıkta değerlendirilebilecek olup koruma altında bulunan çocuklar adına uygulanmakta olan en yaygın hizmet modelleri kurum bakımı temelli hizmet modelleridir. Kurum bakımı modellerinde gün boyunca çocukların kuruluş içerisindeki yaşamlarına eşlik eden, onları günlük ihtiyaçlarını gidermek ve yaşamlarını idame ettirmek gibi temel ihtiyaçlarından, toplumsal kuralların öğretilmesi ve yaşam becerileri kazanılması gibi ihtiyaçlarına cevap verme görevi bulunan bakım elemanları bu tür hizmetlerde kilit bir rol üstlenmektedirler.
Her çalışma deneyiminin beraberinde getirdiği birtakım problemlerin varlığı göz önünde bulundurularak gerçekleştirilen bu çalışma, çocuk alanında görev almakta olan bakım elemanlarının sorunlarını ortaya koymak üzerine gerçekleştirilmiş nitel bir çalışmadır. Gerçekleştirilen çalışmada durum çalışması deseni uygulanmış; Türkiye genelinde görev yapan bakım elemanlarına kartopu yöntemi ile ulaşılarak çalışma grubu oluşturulmuş ve yarı yapılandırılmış soru formu uygulanmıştır. Yapılan araştırma neticesinde elde edilen veriler analiz edilmiş; çocuklar ile ilgili talep ve problemler, idari personel – bakım elemanı ayrımı gibi katılımcıların bahsettiği sorunlar alıntılanarak konuya dair açıklama, yorum ve tespitler getirilmiştir. Çalışma sonucunda tespit edilen sorunların girift yapılarına dikkat çekilmiş ve sorun çözümlerine dair üzerinde durulması gereken perspektif ve atılması gereken somut adımlar gibi önerilerde bulunulmuştur.
Bakım Elemanı Çalışma Hayatı Kurum Bakımı Çocuk Koruma Korunmaya İhtiyacı Olan Çocuk
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |