Bu çalışmada, IMO’nun regülasyonlarının ve yeni girişimlerinin etkisine ve sermaye yapısı teorilerinin geçerliliğine odaklanarak, ABD’de listelenen 29 denizcilik şirketinin sermaye yapısı kararlarını etkileyen finansal faktörleri incelenmektir. Elde edilen sonuçlar, sabit varlık oranının aksine, karlılık ve işletme büyüklüğü faktörlerinin ABD borsalarında işlem gören denizcilik şirketlerinin sermaye yapıları üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Ayrıca, denizcilik şirketlerinin sermaye yapısı kararlarının finansman hiyerarşisi teorisi ile uyumlu olduğu da teyit edilmiştir.
Sermaye Yapısı Denizcilik Sektörü Panel Veri Finansman Hiyerarşisi Teorisi ABD Borsaları
This paper analyses the financial factors that affect the capital structure decisions of 29 shipping companies in the U.S. equity markets. The study focuses on the impact of International Maritime Organization (IMO) regulations and new initiatives. The results show that leverage has a negative impact on profitability and size, in contrast to tangibility. It is also confirmed that the decisions of shipping companies regarding capital structure align with the pecking order theory of capital structure.
Capital Structure Shipping Industry Panel Data Pecking Order Theory U.S. Equity Markets
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Finansal Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |