BibTex RIS Kaynak Göster

Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 28, 235 - 254, 14.04.2016
https://doi.org/10.17233/se.29769

Öz

Yabancılaşma, kapitalist toplumun işlerliğinde amaç olmaktan ziyade bir araç haline gelen insanın ruh halini tanımlar. Madde karşısında değer kaybeden insan; ürüne, işine ve en önemlisi de kendisine yabancılaşmıştır. Bu çalışmada manevi yoksulluğunu, boş zaman etkinliklerinde arayan insan (turist) konu edinilmiştir. Çalışmanın amacı, yabancılaşma ve turizm arasındaki ilişkinin sosyo-psikolojik dinamiklerinin ortaya konulmasıdır. Yabancılaşma ve turizm ilişkisini ortaya koyan literatür incelemesinin ardından, Turizmde Yabancılaşma Döngüsü oluşturulmuştur. Turizmde Yabancılaşma Döngüsü ile turistin nasıl bir psikoloji ile turizme yöneldiği, turistik yaşamda nasıl bir psikoloji ile hareket ettiği ve aynı zamanda, turizmin nasıl bir sosyolojik ortamda yürütüldüğü açıklanmaktadır.

Kaynakça

  • Adorno, T.W. (2000), Minima Moralia Sakatlanmış Yaşamdan Yansımalar, (çev) O. Koçak & A. Doğukan, İkinci Basım, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Adorno, T. & M. Horkheimer (2011), Sosyolojik Açılımlar Sunular ve Tartışmalar, (çev) M.S. Durgun & A. Gümüş. Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • Aho, S.K. (2001), “Towards a General Theory of Touristic Experiences: Modelling Experience Process in Tourism”, Tourism Review, 56(3-4), 33-37.
  • Aktaş Polat, S. (2015), “Üstgerçeklik ve Turizmin Sonu”, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi Beşeri Bilimler Sayısı, 13(1), 120-137.
  • Ari, L.L. & D. Mittelverg (2008), “Between Authenticity and Ethnicity: Heritage Tourism and Re-ethnification among Diaspora Jewish Youth”, Journal of Heritage Tourism, 7(2), 79-103.
  • Baloglu, S. & K.W. McCleary (1999), “A Model of Destination Image Formation”, Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
  • Baudrillard, J. (2011), Simulakrlar ve Simülasyon, (çev) O. Adanır, 6. Basım, Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Buhalis, D. & W. Schertler (1999), “Information and Communication Technologies in Tourism”, Proceedings of the International Conference in Innsbruck, Austria, Springer Science & Business Media.
  • Cohen, E. (1972), “Toward a Sociology of International Tourism”, Social Research, 39(1), 164-182.
  • Cohen, E. (1979), “A Phenomenology of Tourist Experiences”, Sociology, 13(2), 179-201
  • Cohen, E. (1985a), “Tourism as Play”, Religion, 15 (3), 291-304.
  • Cohen, E. (1985b), “The Tourist Guide: The Origins, Structure and Dynamics of a Role”, Annals of Tourism Research, 12(1), 5-29.
  • Cohen, E. (1988), “Authenticity and Commodization in Tourism”, Annals of Tourism Research, 15(3), 371-386.
  • Cohen, E. & A.S. Cohen (2012), “Current Sociological Theories and Issues in Tourism”, Annals of Tourism Research, 39(4), 2177–2202.
  • Coser, L.A. (2008), Sosyolojik Düşüncenin Ustaları Tarihsel ve Toplumsal Bağlamlarında Fikirler, (çev) H. Hülür & S. Toker & İ. Mazman, İkinci Baskı, Ankara: De Ki Basım Yayım.
  • Culler, J. (1981), “Semiotics of Tourism”, The American Journal of Semiotics, 1(1-2), 127-140.
  • Dann, M.S.G. (1977), “Anomie, Ego-Enhancement and Tourism”, Annals of Tourism Research, 4(4), 184-194.
  • Dann, G. & E. Cohen (1991), “Sociology and Tourism”, Annals of Tourism Research, 18(1), 155-169.
  • Debord, G. (2010), Gösteri Toplumu, (çev) A. Emekçi & O. Taşkent, 3. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Fromm, E. (1985), Sevme Sanatı, (çev) I. Gündüz, İstanbul: Say Yayınları.
  • Fromm, E. (1996), Özgürlükten Kaçış, (çev) Ş.Yeğin, 3. Basım, İstanbul: Payel Yayınları.
  • Fromm, E. (2004), Marx’ın İnsan Anlayışı, (çev) K.H. Ökten, İstanbul: Arıtan Yayınevi.
  • Fromm, E. (2006), Sağlıklı Toplum, (çev) Y. Salman & Z. Tanrısever, 4. Basım, İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Gartner, W.C. (1994), “Image Formation Process”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 2(2-3), 191-216.
  • Gibson, H. & A. Yiannakis (2002), “Tourist Roles: Needs and the Lifecourse”, Annals of Tourism Research, 29(2), 358-383.
  • Gnoth, J. (1997), “Tourism Motivation and Expectation Formation”, Annals of Tourism Research, 24(2), 283-304,
  • Gottlieb, A. (1982), “Americans’ Vacations”, Annals of Tourism Research, 9(2), 165-187.
  • Harter, S. (2002), “Authenticity”, in (Eds) C.R. Synder & Shane J. Lopez, Handbook of Positive Psychology, New York: Oxford University Press, 382-395.
  • Hegel, G.W.F. (2004), Tinin Görüngübilimi, (çev) A. Yardımlı, İkinci Baskı, İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Heideger, M. (2008), Varlık ve Zaman, (çev) K.H. Ökten, Birinci Basım, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Ivanovic, M. (2008), Cultural Tourism, Juta and Company Ltd. Cape Town, South Africa.
  • Jafari, J. & A. Pizam & K. Przeclawski (1990), “A Sociocultural Study of Tourism as a Factor of Change”, Annals of Tourism Research, 17(3), 469-472.
  • Kılıç, S. (1984), Yabancılaşma İnsana Karşı Toplumsal Süreç, İstanbul: Rahmet Yayıncılık.
  • Lefebvre, H. (2013), Gündelik Hayatın Eleştirisi II Gündelik Hayat Sosyolojisinin Temelleri, (çev) I. Ergüden, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Louring, J. (2013), “Creating the Tourist Product in the Opposition between Selfactualization and Collective Consumption: The Case of Charter Tourism”, Journal of Hospitality & Tourism Research, 37(2), 217-236.
  • Löwith, K. (2003), Max Weber and Karl Marks, London and New York: Routledge.
  • Lukacs, G. (2014), Tarih ve Sınıf Bilinci, (çev) Y. Öner, 3. Baskı, İstanbul: Belge Yayınları.
  • MacCannell, D. (1976), The Tourist. A New Theory of The Leisure Class, University of California Press.
  • MacCannell, D. (1973), “Staged Authenticity: Arrangements of Social Space in Tourist Settings”, The American Journal of Sociology, 79(3), 589-603
  • Marx, K. (2003), 1844 El Yazmaları Ekonomi, Politik ve Felsefe, (çev) K. Somer, Eriş Yayınları.
  • Maslow, A.H. (1954), Motivation and Personality, Harper & Row, Publishers, Inc.
  • McKercher, B. & H. du Cros (2003), “Testing a Cultural Tourism Typology”, International Journal of Tourism Research, 5, 45-58.
  • McKercher, B. & S.L. Lui (2013), “The Nine Safeties: How Inexperienced Tourists Manage The Strangeness of China”, Journal of China Tourism Research, 9(4), 381-394.
  • Moore, K. & G. Cushman & D. Simmons (1995), “Behavioral Conceptualization of Tourism and Leisure”, Annals of Tourism Research, 22(I), 67-85.
  • Muller, T.E. (1991), “Using Personal Values to Define Segments in an International Tourism Market”, International Marketing Review, 8(1).
  • Ollman, B. (2012), Yabancılaşma Marx’ın Kapitalist Toplumdaki İnsan Anlayışı, (çev). A. Kars, İstanbul: Yordam Kitap.
  • Pearce, P.L. (2003), “Self-Actuzaling”, in (Ed) J. Jafari, Encyclopedia of Tourism, Psychology Press. Routledge.
  • Picard, M. (1996), “Bali. Cultural Tourism and Touristic Culture”, Archipelago Press, 231.
  • Pizam, A. & J. Jafari & A. Milman (1991), “Influence of Tourism on Attitudes: US Students Visiting USSR”, Tourism Management, 12(1), 47-54.
  • Plog, S. (2001), “Why Destinations Areas Rise and Fall in Popularity, An Update of a Cornel Quarterly Classic, Cornel Hotel and Administration”, Quarterly, 42(3), 13-24.
  • Podemski, K. (2005), Tourism as Commercialization Strangeness, in (Ed) W. Alejziak & R. Winiarski, Tourism in Scientific Research.
  • Redfood, D.L. (1984), “Touristic Authenticity, Touristic Angst, and Modern Reality”, Qualitative Sociology, 7(4), 291-309.
  • Ritchie, B.J.R. & C.R. Goeldner (1994), Travel, Tourism, and Hospitality Research: A Handbook for Managers and Researchers, Wiley.
  • Ritzer, G. (1992), Sociological Theory, (çev) Ü. Tatlıcan, Third Edition, McGraw-Hill.
  • Rousseau, J.J. (2010), İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı, (çev) R.N. İleri, 11. Baskı, İstanbul: Say Yayınları.
  • Rousseau, J.J. (1968), Politics and the Arts: Letter to M.D.’Alembert on the Theatre, (çev) A. Bloom, (akt), R. Sennett (2010), Kamusal İnsanın Çöküşü, (çev) S. Durak & A. Yılmaz, 3. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Seeman, M. (1959), “On the Meaning of Alienation”, American Sociological Review, 24(6), 783-791.
  • Seeman, M. (1975), “Alienation Studies”, Annual Review of Sociology, 1, 91-123.
  • Seeman, M. (1983), “Alienation Motifs in Contemporary Theorizing: The Hidden Continuity of the Classic Themes”, Social Psychology Quarterly, 46(3), 171-184.
  • Sennett, R. (2010), Kamusal İnsanın Çöküşü, (çev) S. Durak & A. Yılmaz, 3. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sharpley, R. (2009), Tourism Development and the Environment: Beyond Sustainablity?, Earthscan Publishes: UK.
  • Simmel, G. (2009), Bireysellik ve Kültür, (çev), T. Birkan, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Smith, V.L. (1989), Hosts and Guests: The Antropology of Tourism, (Ed) V.L. Smith, Second Edition, Philedelphia, Pennsylvania: University of Pennsylvania Press, (Introduction, 1-21).
  • Steiner, C.J. & Y. Reisinger (2006), “Understanding Existential Authenticity”, Annals of Tourism Research, 33(2), 299–318.
  • Teja, B.B. (2013), “Maslow’s Self-Actualization and its Conflicting Theory Tending towards Indian Ethos”, European Journal of Management Sciences and Economics, 1(3), 156-163.
  • Türk Dil Kurumu (2015), Turistik Kelime Anlamı, <http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.559cf363438f34.63701347/>, 08.07.2015.
  • Urry, J. (1999), Mekanları Tüketmek, (çev), R.G. Ögdül, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Urry, J. (2009), Turist Bakışı, (çev) E. Tataroğlu & İ. Yıldız, Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • Var, T. & R.A.D. Beck & P. Loftus (1977), “Determination of Touristic Attractiveness of the Touristic Areas in British Columbia”, Journal of Travel Research, 15(3), 23-29.
  • Wang, N. (1999), “Rethinking Authenticity in Tourism Experience”, Annals of Tourism Research, 26(2), 349-370.
  • Weber, M. (1997), Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, (çev) Z. Aruoba, İkinci Baskı, İstanbul: Hil Yayın.
  • Wood, A.M. & P.A. Linley & J. Maltby & M. Balousis & S. Joseph (2008), “The Authentic Personality: A Theoretical and Empirical Conceptualization and The Development of The Authenticity Scale”, Journal of Counseling Psychology, 55(3), 385-399.
  • Yeamon, I. & D. Brass & U. McMahon-Beattie (2007), “Current Issue in Tourism: The Authentic Tourist”, Tourism Management, 28, 1128–1138.
  • Xue, L. & D. Manuel-Navarrete & C.N. Buzinde (2014), “Theorizing The Concept Alienation in Tourism Studies”, Annals of Tourism Research, 44, 186-199.

Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü

Yıl 2016, Cilt: 24 Sayı: 28, 235 - 254, 14.04.2016
https://doi.org/10.17233/se.29769

Öz

Yabancılaşma, kapitalist toplumun işlerliğinde amaç olmaktan ziyade bir araç haline gelen insanın ruh halini tanımlar. Madde karşısında değer kaybeden insan; ürüne, işine ve en önemlisi de kendisine yabancılaşmıştır. Bu çalışmada manevi yoksulluğunu, boş zaman etkinliklerinde arayan insan (turist) konu edinilmiştir. Çalışmanın amacı, yabancılaşma ve turizm arasındaki ilişkinin sosyo- psikolojik dinamiklerinin ortaya konulmasıdır. Yabancılaşma ve turizm ilişkisini ortaya koyan literatür incelemesinin ardından, Turizmde Yabancılaşma Döngüsü oluşturulmuştur. Turizmde Yabancılaşma Döngüsü ile turistin nasıl bir psikoloji ile turizme yöneldiği, turistik yaşamda nasıl bir psikoloji ile hareket ettiği ve aynı zamanda, turizmin nasıl bir sosyolojik ortamda yürütüldüğü açıklanmaktadır.

Kaynakça

  • Adorno, T.W. (2000), Minima Moralia Sakatlanmış Yaşamdan Yansımalar, (çev) O. Koçak & A. Doğukan, İkinci Basım, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Adorno, T. & M. Horkheimer (2011), Sosyolojik Açılımlar Sunular ve Tartışmalar, (çev) M.S. Durgun & A. Gümüş. Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • Aho, S.K. (2001), “Towards a General Theory of Touristic Experiences: Modelling Experience Process in Tourism”, Tourism Review, 56(3-4), 33-37.
  • Aktaş Polat, S. (2015), “Üstgerçeklik ve Turizmin Sonu”, Celal Bayar Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi Beşeri Bilimler Sayısı, 13(1), 120-137.
  • Ari, L.L. & D. Mittelverg (2008), “Between Authenticity and Ethnicity: Heritage Tourism and Re-ethnification among Diaspora Jewish Youth”, Journal of Heritage Tourism, 7(2), 79-103.
  • Baloglu, S. & K.W. McCleary (1999), “A Model of Destination Image Formation”, Annals of Tourism Research, 26(4), 868-897.
  • Baudrillard, J. (2011), Simulakrlar ve Simülasyon, (çev) O. Adanır, 6. Basım, Ankara: Doğu Batı Yayınları.
  • Buhalis, D. & W. Schertler (1999), “Information and Communication Technologies in Tourism”, Proceedings of the International Conference in Innsbruck, Austria, Springer Science & Business Media.
  • Cohen, E. (1972), “Toward a Sociology of International Tourism”, Social Research, 39(1), 164-182.
  • Cohen, E. (1979), “A Phenomenology of Tourist Experiences”, Sociology, 13(2), 179-201
  • Cohen, E. (1985a), “Tourism as Play”, Religion, 15 (3), 291-304.
  • Cohen, E. (1985b), “The Tourist Guide: The Origins, Structure and Dynamics of a Role”, Annals of Tourism Research, 12(1), 5-29.
  • Cohen, E. (1988), “Authenticity and Commodization in Tourism”, Annals of Tourism Research, 15(3), 371-386.
  • Cohen, E. & A.S. Cohen (2012), “Current Sociological Theories and Issues in Tourism”, Annals of Tourism Research, 39(4), 2177–2202.
  • Coser, L.A. (2008), Sosyolojik Düşüncenin Ustaları Tarihsel ve Toplumsal Bağlamlarında Fikirler, (çev) H. Hülür & S. Toker & İ. Mazman, İkinci Baskı, Ankara: De Ki Basım Yayım.
  • Culler, J. (1981), “Semiotics of Tourism”, The American Journal of Semiotics, 1(1-2), 127-140.
  • Dann, M.S.G. (1977), “Anomie, Ego-Enhancement and Tourism”, Annals of Tourism Research, 4(4), 184-194.
  • Dann, G. & E. Cohen (1991), “Sociology and Tourism”, Annals of Tourism Research, 18(1), 155-169.
  • Debord, G. (2010), Gösteri Toplumu, (çev) A. Emekçi & O. Taşkent, 3. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Fromm, E. (1985), Sevme Sanatı, (çev) I. Gündüz, İstanbul: Say Yayınları.
  • Fromm, E. (1996), Özgürlükten Kaçış, (çev) Ş.Yeğin, 3. Basım, İstanbul: Payel Yayınları.
  • Fromm, E. (2004), Marx’ın İnsan Anlayışı, (çev) K.H. Ökten, İstanbul: Arıtan Yayınevi.
  • Fromm, E. (2006), Sağlıklı Toplum, (çev) Y. Salman & Z. Tanrısever, 4. Basım, İstanbul: Payel Yayınevi.
  • Gartner, W.C. (1994), “Image Formation Process”, Journal of Travel & Tourism Marketing, 2(2-3), 191-216.
  • Gibson, H. & A. Yiannakis (2002), “Tourist Roles: Needs and the Lifecourse”, Annals of Tourism Research, 29(2), 358-383.
  • Gnoth, J. (1997), “Tourism Motivation and Expectation Formation”, Annals of Tourism Research, 24(2), 283-304,
  • Gottlieb, A. (1982), “Americans’ Vacations”, Annals of Tourism Research, 9(2), 165-187.
  • Harter, S. (2002), “Authenticity”, in (Eds) C.R. Synder & Shane J. Lopez, Handbook of Positive Psychology, New York: Oxford University Press, 382-395.
  • Hegel, G.W.F. (2004), Tinin Görüngübilimi, (çev) A. Yardımlı, İkinci Baskı, İstanbul: İdea Yayınevi.
  • Heideger, M. (2008), Varlık ve Zaman, (çev) K.H. Ökten, Birinci Basım, İstanbul: Agora Kitaplığı.
  • Ivanovic, M. (2008), Cultural Tourism, Juta and Company Ltd. Cape Town, South Africa.
  • Jafari, J. & A. Pizam & K. Przeclawski (1990), “A Sociocultural Study of Tourism as a Factor of Change”, Annals of Tourism Research, 17(3), 469-472.
  • Kılıç, S. (1984), Yabancılaşma İnsana Karşı Toplumsal Süreç, İstanbul: Rahmet Yayıncılık.
  • Lefebvre, H. (2013), Gündelik Hayatın Eleştirisi II Gündelik Hayat Sosyolojisinin Temelleri, (çev) I. Ergüden, İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Louring, J. (2013), “Creating the Tourist Product in the Opposition between Selfactualization and Collective Consumption: The Case of Charter Tourism”, Journal of Hospitality & Tourism Research, 37(2), 217-236.
  • Löwith, K. (2003), Max Weber and Karl Marks, London and New York: Routledge.
  • Lukacs, G. (2014), Tarih ve Sınıf Bilinci, (çev) Y. Öner, 3. Baskı, İstanbul: Belge Yayınları.
  • MacCannell, D. (1976), The Tourist. A New Theory of The Leisure Class, University of California Press.
  • MacCannell, D. (1973), “Staged Authenticity: Arrangements of Social Space in Tourist Settings”, The American Journal of Sociology, 79(3), 589-603
  • Marx, K. (2003), 1844 El Yazmaları Ekonomi, Politik ve Felsefe, (çev) K. Somer, Eriş Yayınları.
  • Maslow, A.H. (1954), Motivation and Personality, Harper & Row, Publishers, Inc.
  • McKercher, B. & H. du Cros (2003), “Testing a Cultural Tourism Typology”, International Journal of Tourism Research, 5, 45-58.
  • McKercher, B. & S.L. Lui (2013), “The Nine Safeties: How Inexperienced Tourists Manage The Strangeness of China”, Journal of China Tourism Research, 9(4), 381-394.
  • Moore, K. & G. Cushman & D. Simmons (1995), “Behavioral Conceptualization of Tourism and Leisure”, Annals of Tourism Research, 22(I), 67-85.
  • Muller, T.E. (1991), “Using Personal Values to Define Segments in an International Tourism Market”, International Marketing Review, 8(1).
  • Ollman, B. (2012), Yabancılaşma Marx’ın Kapitalist Toplumdaki İnsan Anlayışı, (çev). A. Kars, İstanbul: Yordam Kitap.
  • Pearce, P.L. (2003), “Self-Actuzaling”, in (Ed) J. Jafari, Encyclopedia of Tourism, Psychology Press. Routledge.
  • Picard, M. (1996), “Bali. Cultural Tourism and Touristic Culture”, Archipelago Press, 231.
  • Pizam, A. & J. Jafari & A. Milman (1991), “Influence of Tourism on Attitudes: US Students Visiting USSR”, Tourism Management, 12(1), 47-54.
  • Plog, S. (2001), “Why Destinations Areas Rise and Fall in Popularity, An Update of a Cornel Quarterly Classic, Cornel Hotel and Administration”, Quarterly, 42(3), 13-24.
  • Podemski, K. (2005), Tourism as Commercialization Strangeness, in (Ed) W. Alejziak & R. Winiarski, Tourism in Scientific Research.
  • Redfood, D.L. (1984), “Touristic Authenticity, Touristic Angst, and Modern Reality”, Qualitative Sociology, 7(4), 291-309.
  • Ritchie, B.J.R. & C.R. Goeldner (1994), Travel, Tourism, and Hospitality Research: A Handbook for Managers and Researchers, Wiley.
  • Ritzer, G. (1992), Sociological Theory, (çev) Ü. Tatlıcan, Third Edition, McGraw-Hill.
  • Rousseau, J.J. (2010), İnsanlar Arasındaki Eşitsizliğin Kaynağı, (çev) R.N. İleri, 11. Baskı, İstanbul: Say Yayınları.
  • Rousseau, J.J. (1968), Politics and the Arts: Letter to M.D.’Alembert on the Theatre, (çev) A. Bloom, (akt), R. Sennett (2010), Kamusal İnsanın Çöküşü, (çev) S. Durak & A. Yılmaz, 3. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Seeman, M. (1959), “On the Meaning of Alienation”, American Sociological Review, 24(6), 783-791.
  • Seeman, M. (1975), “Alienation Studies”, Annual Review of Sociology, 1, 91-123.
  • Seeman, M. (1983), “Alienation Motifs in Contemporary Theorizing: The Hidden Continuity of the Classic Themes”, Social Psychology Quarterly, 46(3), 171-184.
  • Sennett, R. (2010), Kamusal İnsanın Çöküşü, (çev) S. Durak & A. Yılmaz, 3. Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Sharpley, R. (2009), Tourism Development and the Environment: Beyond Sustainablity?, Earthscan Publishes: UK.
  • Simmel, G. (2009), Bireysellik ve Kültür, (çev), T. Birkan, İstanbul: Metis Yayınları.
  • Smith, V.L. (1989), Hosts and Guests: The Antropology of Tourism, (Ed) V.L. Smith, Second Edition, Philedelphia, Pennsylvania: University of Pennsylvania Press, (Introduction, 1-21).
  • Steiner, C.J. & Y. Reisinger (2006), “Understanding Existential Authenticity”, Annals of Tourism Research, 33(2), 299–318.
  • Teja, B.B. (2013), “Maslow’s Self-Actualization and its Conflicting Theory Tending towards Indian Ethos”, European Journal of Management Sciences and Economics, 1(3), 156-163.
  • Türk Dil Kurumu (2015), Turistik Kelime Anlamı, <http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.559cf363438f34.63701347/>, 08.07.2015.
  • Urry, J. (1999), Mekanları Tüketmek, (çev), R.G. Ögdül, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • Urry, J. (2009), Turist Bakışı, (çev) E. Tataroğlu & İ. Yıldız, Ankara: BilgeSu Yayıncılık.
  • Var, T. & R.A.D. Beck & P. Loftus (1977), “Determination of Touristic Attractiveness of the Touristic Areas in British Columbia”, Journal of Travel Research, 15(3), 23-29.
  • Wang, N. (1999), “Rethinking Authenticity in Tourism Experience”, Annals of Tourism Research, 26(2), 349-370.
  • Weber, M. (1997), Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu, (çev) Z. Aruoba, İkinci Baskı, İstanbul: Hil Yayın.
  • Wood, A.M. & P.A. Linley & J. Maltby & M. Balousis & S. Joseph (2008), “The Authentic Personality: A Theoretical and Empirical Conceptualization and The Development of The Authenticity Scale”, Journal of Counseling Psychology, 55(3), 385-399.
  • Yeamon, I. & D. Brass & U. McMahon-Beattie (2007), “Current Issue in Tourism: The Authentic Tourist”, Tourism Management, 28, 1128–1138.
  • Xue, L. & D. Manuel-Navarrete & C.N. Buzinde (2014), “Theorizing The Concept Alienation in Tourism Studies”, Annals of Tourism Research, 44, 186-199.
Toplam 74 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Aktaş Polat Bu kişi benim

Serkan Polat

Yayımlanma Tarihi 14 Nisan 2016
Gönderilme Tarihi 8 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 24 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Aktaş Polat, S., & Polat, S. (2016). Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü. Sosyoekonomi, 24(28), 235-254. https://doi.org/10.17233/se.29769
AMA Aktaş Polat S, Polat S. Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü. Sosyoekonomi. Nisan 2016;24(28):235-254. doi:10.17233/se.29769
Chicago Aktaş Polat, Semra, ve Serkan Polat. “Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü”. Sosyoekonomi 24, sy. 28 (Nisan 2016): 235-54. https://doi.org/10.17233/se.29769.
EndNote Aktaş Polat S, Polat S (01 Nisan 2016) Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü. Sosyoekonomi 24 28 235–254.
IEEE S. Aktaş Polat ve S. Polat, “Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü”, Sosyoekonomi, c. 24, sy. 28, ss. 235–254, 2016, doi: 10.17233/se.29769.
ISNAD Aktaş Polat, Semra - Polat, Serkan. “Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü”. Sosyoekonomi 24/28 (Nisan 2016), 235-254. https://doi.org/10.17233/se.29769.
JAMA Aktaş Polat S, Polat S. Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü. Sosyoekonomi. 2016;24:235–254.
MLA Aktaş Polat, Semra ve Serkan Polat. “Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü”. Sosyoekonomi, c. 24, sy. 28, 2016, ss. 235-54, doi:10.17233/se.29769.
Vancouver Aktaş Polat S, Polat S. Turizm Perspektifinden Yabancılaşmanın Sosyo-Psikolojik Analizi: Günlük Yaşamdan Turistik Yaşama Yabancılaşma Döngüsü. Sosyoekonomi. 2016;24(28):235-54.