Bu çalışmanın temel amacı öğrencilerin girişimciliği etkileyen faktörlere ilişkin algılamalarını kültürlerarası düzeyde karşılaştırmalı olarak ele almaktır. Çalışmanın örneklemini Kırgızistan’da (n=200), Butan’da (n=200) ve Tayvan’da (n=200) eğitim almakta olan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında yüz-yüze ve online anket tekniklerinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız örneklem T testi ve ANOVA analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Butan öğrencilerinin algılamalarının diğer ülkelerle göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Tüm ülkeler için bağımsızlık öğrencileri girişimciliğe motive eden en önemli faktör olduğu, diğer taraftan en az önemli faktörlerin ülkelere göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Kırgızistan için hükümet desteği son sıradayken, Butan için aile ve yakın çevre faktörü, Tayvan için ise ekonomik koşullar son sırada çıkmıştır.
Öğrenci Girişimciliği Girişimciliğin Belirleyicileri Kültürlerarası Analiz
The purpose of this paper is to examine students’ perceptions toward drivers of entrepreneurship in the cross cultural context. The sample of the study consists of undergraduate students from Kyrgyzstan (n=200), Bhutan (n=200) and Taiwan (n=200) universities. Primary data were compiled by using face-to-face and online questionnaire methods. Descriptive statistics, paired sample t test and ANOVA were used for data analysis. The empirical findings reveal that Bhutanese students have the highest mean scores compared to other countries. Independence dimension is found to be the first driver for all the three countries. However, the last dimension is different for the countries. Government support is the last driver for Kyrgyzstan, family and relatives for Bhutan and economic conditions for Taiwan respectively.
Student Entrepreneurship Entrepreneurship Drivers Cross-Cultural Analysis
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 43 |