Bu çalışmanın amacı iktisat ve işletme lisans öğrencilerinin enflasyon algısının arkasında yatan faktörleri araştırmaktır. Bu bağlamda, ekonomi eğitimi, sosyo-demografik koşullar, bilişsel yetenekler, finansal durum ve tüketim alışkanlıkları gibi faktörlerin enflasyon algısı üzerine etkisi incelenmektedir. Ampirik bulgular ekonomi öğrencilerinin enflasyon oranını ortalamada resmi orandan daha yüksek tahmin ettiğini ancak enflasyon oranı ile ilgili algılarının diğer öğrencilere göre gerçek enflasyon oranına daha yakın olduğunu göstermektedir. Çalışmanın sonuçları ekonomik okur yazarlık, finansal durum, cinsiyet, resmi rakamları açıklayan kuruma güven ve malların satın alma sıklığının da enflasyon algısı üzerinde etkili olduğunu ortaya koymaktadır.
The aim of this study is to investigate the factors behind the inflation perceptions of undergraduate students of economics and business. Factors, such as education in economics, socio- demographic conditions, cognitive abilities, financial situation and consumption habits are investigated. The empirical evidence suggests that economics students on the average estimate a higher level of inflation than the official rate however their perceptions are closer to actual rates compared to the other students. The findings reveal that economic literacy, financial situation, gender, and the degree of trust regarding official measures of inflation, and purchase frequency of goods also influence inflation perceptions significantly.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 28 Sayı: 45 |