Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği

Yıl 2023, Cilt: 31 Sayı: 58, 231 - 248, 26.10.2023
https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2023.04.12

Öz

COVID-19 krizi küresel ve bölgesel ölçekte sosyal, ekonomik ve çevresel boyutta birçok sonuca yol açmıştır. Özellikle turizm endüstrisi bu krizden nasibini alarak durma noktasına gelmiştir. Turizm sektöründe kilit role sahip olan seyahat acenteleri, turist lojistiğinin sağlanması bakımından önemli bir turizm bileşenidir. Araştırmanın amacı COVID-19 krizinin Antalya’daki seyahat acenteleri üzerindeki ekonomik, sosyal ve kültürel etkilerini ortaya koymaktır. Amaç doğrultusunda, nitel araştırma yöntemleri çerçevesinde derinlemesine görüşme veri toplama tekniği kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analiz tekniği uygulanarak temalaştırılmıştır. Analiz sonucunda COVID-19 krizinin Antalya’daki seyahat acentelerinde olumsuz etki yarattığı ve acentelerin izole turizm faaliyetlerine yöneldiği görülmüştür. Bu araştırma COVID-19 krizinin seyahat acenteleri üzerindeki etkisini nitel araştırma yöntemlerinden olan içerik analiz tekniğini kullanarak kavram haritası oluşturan ilk çalışma olması bakımından önemlidir.

Kaynakça

  • Abanoz, C. (2021), “İspanyol Gribinde Kıtalararası Devinim: İngiltere ve Amerika”, Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 19(2), 37-43.
  • Acar, Y. (2020), “Yeni Koronavirüs (COVID-19) Salgını ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi”, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 7-21.
  • Baldwin, R. & B.W. Mauro (2020), Economics in the Time of COVID-19, London: CEPR Press.
  • Begley, S. (2013), Flu-conomics: The next pandemic could trigger global recession, January 21, <https://www.reuters.com/article/us-reutersmagazine-davos-flu-economy/flu-conomics-thenext-pandemic-could-trigger-global-recession-idUSBRE90K0F820130121>, 05.08.2022.
  • Beyhan, M.A. (2008), “1811 İstanbul Veba Salgını, Etkileri ve Alınan Tedbirler”, 10. Uluslararası Türk Tıp Tarihi Kongresi/10. Ulusal Türk Tıp Tarihi Kongresi Bildiri Kitabı, 2. Cilt, 20- 24 Mayıs.
  • BOA Başbakanlık Osmanlı Arşivi (1813), C.ML, 472/19242, 1227.Z.29/3 Ocak.
  • Butcher, J. (2020), The War on Tourism, May 4, <https://www.spiked-online.com/2020/05/04/the-war-on-tourism/>, 03.08.2022.
  • CDC (2019), <https://www.cdc.gov/>, 03.08.2022.
  • Creswell, J.W. (2013), Research Design: Qualitative, Quantitative, And Mixed Methods Approaches, New York: Sage.
  • Dube, K. et al. (2021), “COVID-19 cripples global restaurant and hospitality industry”, Current Issues in Tourism, 24(11), 1487-1490.
  • Garrett, T.A. (2007), Economic Effects of the 1918 Influenza Pandemic Implications for a Modern-day Pandemic, Federal Reserve Bank of St. Louis.
  • GPMB (2019), A World at Risk: Annual Report on Global Preparedness for Health Emergencies, <https://apps.who.int/gpmb/assets/annual_report/GPMB_annualrep ort_2019.pdf>, 16.10.2022.
  • Gretzel, U. et al. (2020), “E-tourism beyond COVID-19: A call for transformative research”, Information Technology & Tourism, 22(2), 187-203.
  • Gürsoy, D. & C.G. Chi (2020), “Effects of COVID-19 pandemic on hospitality industry: review of the current situations and a research agenda”, Journal of Hospitality Marketing & Management, 29(5), 527-529.
  • İbiş, S. (2020), “Covid-19 Salgınının Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisi”, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 85-98.
  • Kılıçdere, S. & O.E. Çolakoğlu (2017), “Seyahat Acentelerinde Kriz Yönetimi Kapsamında 2016 Turizm Sezonunun Değerlendirilmesi”, Journal of Travel And Tourism Research, 12, 19-45.
  • Mofijur, M. et al. (2021), “Impact of COVID-19 on the social, economic, environmental and energy domains: Lessons learnt from a global pandemic”, Sustainable Production and Consumption, (26), 343-359.
  • Nazli, M. (2021), “Tourist guides facing the impacts of the pandemic COVID-19”, Current Issues in Tourism, 25(12), 1866-1870.
  • Orkunoğlu, I.F. (2009), “Domuz Gribi Ekonomisinin Türkiye’ye Maliyeti”, Mevzuat Dergisi, (144), 1-14.
  • Patton, M.Q. (2005), “Qualitative Research”, in: B. Everitt & D. Howell (eds.), Behavioral Science (Volume 2), Wiley Online Library.
  • Rosenberg, C.E. (2020), “Cholera in Nineteenth-Century Europe: A Tool For Social and Economic Analysis”, Comparative Studies in Society and History, 8(4), 452-463.
  • Ruiz, R.P. & J.R. Garcia (2022), “The role of the travel agency in the new post-COVID-19 situation: ten proposals for its recovery”, PASOS- Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 20(1), 55-68.
  • Scott, S. & C. Duncan (2004), Return of the Black Death: The World’s Greatest Serial Killer, United Kingdom: John Wiley & Sons.
  • Sigala, M. (2020), “Tourism and COVID-19: Impacts and implications for advancing and resetting industry and research”, Journal of Business Research, (117), 312-321.
  • Skare, M. et al. (2021), “Impact of COVID-19 on the Travel and Tourism Industry”, Technological Forecasting and Social Change, (163), 120469.
  • Şahin, M.T. (2021), “Literatür Taraması Üzerinden Covid-19 Salgınının Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelere (KOBİ) Etkisini Anlamak: Kavramsal Bir Analiz”, Coğrafi Bilimler Dergisi, 19(2), 466-489.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı (2020), COVID-19 (2019-n CoV Hastalığı) Rehberi, <https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/rehberler/COVID-19_Rehberi.pdf>, 07.09.2022.
  • Tavşancıl, E. & E. Aslan (2001), İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Tekin, A. (2021), “Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve Ekonomik Sonuçları”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 330-355.
  • Temel, M.K. (2021), Gelmiş Geçmiş En Büyük Katil: 1918 İspanyol Gribi, İstanbul: Betim Kitaplığı.
  • Tok, D. (2022), “Pandemics After 2000 and Their Economic Effects”, BİLTÜRK Journal of Economics And Related Studies, 4(1), 33-45.
  • Türk, A. vd. (2020), “Tarihsel Süreçte Yaşanan Pandemilerin Ekonomik ve Sosyal Etkileri”, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(COVID-19 Özel Sayısı), 612-632.
  • Webster, J. & R.T. Watson (2002), “Analyzing the Past to Prepare for the Future: Writing a Literature Review”, MIS Quarterly, 26(2), 13-23.
  • Yaşayanlar, İ. (2015), “Sinop, Samsun ve Trabzon’da Kolera Salgınları, Karantina Teşkilatı ve Kamu Sağlığı Hizmetleri (1879-1914)”, Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Yıldırım, A. & H. Şimşek (2006), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, G. & G. Çalışkan (2021), “Seyahat Acentelerinin Kriz Deneyimlerine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Social And Humanities Sciences Research, 8(23), 2268-2285.

Examination of the Effect of COVID-19 on Travel Agencies by Content Analysis Method: Antalya Province

Yıl 2023, Cilt: 31 Sayı: 58, 231 - 248, 26.10.2023
https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2023.04.12

Öz

The COVID-19 crisis has led to many social, economic and environmental consequences on a global and regional scale. The tourism industry has reached a standstill by taking its share of this crisis. Travel agencies, which have a vital role in the tourism sector, are an important tourism component in providing tourist logistics. The study aims to reveal the economic, social and cultural effects of the COVID-19 crisis on travel agencies in Antalya. For this purpose, an in-depth interview data collection technique was used within the framework of qualitative research methods. The data obtained from the interviews were themed by applying the content analysis technique. As a result of the analysis, it was seen that the COVID-19 crisis had a negative effect on travel agencies in Antalya, and the agencies turned to isolated tourism activities. This research is important because it is the first study to create a concept map using the content analysis technique, one of the qualitative research methods, of the impact of the COVID-19 crisis on travel agencies.

Kaynakça

  • Abanoz, C. (2021), “İspanyol Gribinde Kıtalararası Devinim: İngiltere ve Amerika”, Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 19(2), 37-43.
  • Acar, Y. (2020), “Yeni Koronavirüs (COVID-19) Salgını ve Turizm Faaliyetlerine Etkisi”, Güncel Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(1), 7-21.
  • Baldwin, R. & B.W. Mauro (2020), Economics in the Time of COVID-19, London: CEPR Press.
  • Begley, S. (2013), Flu-conomics: The next pandemic could trigger global recession, January 21, <https://www.reuters.com/article/us-reutersmagazine-davos-flu-economy/flu-conomics-thenext-pandemic-could-trigger-global-recession-idUSBRE90K0F820130121>, 05.08.2022.
  • Beyhan, M.A. (2008), “1811 İstanbul Veba Salgını, Etkileri ve Alınan Tedbirler”, 10. Uluslararası Türk Tıp Tarihi Kongresi/10. Ulusal Türk Tıp Tarihi Kongresi Bildiri Kitabı, 2. Cilt, 20- 24 Mayıs.
  • BOA Başbakanlık Osmanlı Arşivi (1813), C.ML, 472/19242, 1227.Z.29/3 Ocak.
  • Butcher, J. (2020), The War on Tourism, May 4, <https://www.spiked-online.com/2020/05/04/the-war-on-tourism/>, 03.08.2022.
  • CDC (2019), <https://www.cdc.gov/>, 03.08.2022.
  • Creswell, J.W. (2013), Research Design: Qualitative, Quantitative, And Mixed Methods Approaches, New York: Sage.
  • Dube, K. et al. (2021), “COVID-19 cripples global restaurant and hospitality industry”, Current Issues in Tourism, 24(11), 1487-1490.
  • Garrett, T.A. (2007), Economic Effects of the 1918 Influenza Pandemic Implications for a Modern-day Pandemic, Federal Reserve Bank of St. Louis.
  • GPMB (2019), A World at Risk: Annual Report on Global Preparedness for Health Emergencies, <https://apps.who.int/gpmb/assets/annual_report/GPMB_annualrep ort_2019.pdf>, 16.10.2022.
  • Gretzel, U. et al. (2020), “E-tourism beyond COVID-19: A call for transformative research”, Information Technology & Tourism, 22(2), 187-203.
  • Gürsoy, D. & C.G. Chi (2020), “Effects of COVID-19 pandemic on hospitality industry: review of the current situations and a research agenda”, Journal of Hospitality Marketing & Management, 29(5), 527-529.
  • İbiş, S. (2020), “Covid-19 Salgınının Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisi”, Safran Kültür ve Turizm Araştırmaları Dergisi, 3(1), 85-98.
  • Kılıçdere, S. & O.E. Çolakoğlu (2017), “Seyahat Acentelerinde Kriz Yönetimi Kapsamında 2016 Turizm Sezonunun Değerlendirilmesi”, Journal of Travel And Tourism Research, 12, 19-45.
  • Mofijur, M. et al. (2021), “Impact of COVID-19 on the social, economic, environmental and energy domains: Lessons learnt from a global pandemic”, Sustainable Production and Consumption, (26), 343-359.
  • Nazli, M. (2021), “Tourist guides facing the impacts of the pandemic COVID-19”, Current Issues in Tourism, 25(12), 1866-1870.
  • Orkunoğlu, I.F. (2009), “Domuz Gribi Ekonomisinin Türkiye’ye Maliyeti”, Mevzuat Dergisi, (144), 1-14.
  • Patton, M.Q. (2005), “Qualitative Research”, in: B. Everitt & D. Howell (eds.), Behavioral Science (Volume 2), Wiley Online Library.
  • Rosenberg, C.E. (2020), “Cholera in Nineteenth-Century Europe: A Tool For Social and Economic Analysis”, Comparative Studies in Society and History, 8(4), 452-463.
  • Ruiz, R.P. & J.R. Garcia (2022), “The role of the travel agency in the new post-COVID-19 situation: ten proposals for its recovery”, PASOS- Revista De Turismo Y Patrimonio Cultural, 20(1), 55-68.
  • Scott, S. & C. Duncan (2004), Return of the Black Death: The World’s Greatest Serial Killer, United Kingdom: John Wiley & Sons.
  • Sigala, M. (2020), “Tourism and COVID-19: Impacts and implications for advancing and resetting industry and research”, Journal of Business Research, (117), 312-321.
  • Skare, M. et al. (2021), “Impact of COVID-19 on the Travel and Tourism Industry”, Technological Forecasting and Social Change, (163), 120469.
  • Şahin, M.T. (2021), “Literatür Taraması Üzerinden Covid-19 Salgınının Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelere (KOBİ) Etkisini Anlamak: Kavramsal Bir Analiz”, Coğrafi Bilimler Dergisi, 19(2), 466-489.
  • T.C. Sağlık Bakanlığı (2020), COVID-19 (2019-n CoV Hastalığı) Rehberi, <https://covid19bilgi.saglik.gov.tr/depo/rehberler/COVID-19_Rehberi.pdf>, 07.09.2022.
  • Tavşancıl, E. & E. Aslan (2001), İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri, İstanbul: Epsilon Yayınları.
  • Tekin, A. (2021), “Tarihten Günümüze Epidemiler, Pandemiler ve Ekonomik Sonuçları”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (40), 330-355.
  • Temel, M.K. (2021), Gelmiş Geçmiş En Büyük Katil: 1918 İspanyol Gribi, İstanbul: Betim Kitaplığı.
  • Tok, D. (2022), “Pandemics After 2000 and Their Economic Effects”, BİLTÜRK Journal of Economics And Related Studies, 4(1), 33-45.
  • Türk, A. vd. (2020), “Tarihsel Süreçte Yaşanan Pandemilerin Ekonomik ve Sosyal Etkileri”, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 19(COVID-19 Özel Sayısı), 612-632.
  • Webster, J. & R.T. Watson (2002), “Analyzing the Past to Prepare for the Future: Writing a Literature Review”, MIS Quarterly, 26(2), 13-23.
  • Yaşayanlar, İ. (2015), “Sinop, Samsun ve Trabzon’da Kolera Salgınları, Karantina Teşkilatı ve Kamu Sağlığı Hizmetleri (1879-1914)”, Doktora Tezi, Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Yıldırım, A. & H. Şimşek (2006), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, G. & G. Çalışkan (2021), “Seyahat Acentelerinin Kriz Deneyimlerine Yönelik Bir Araştırma”, Journal of Social And Humanities Sciences Research, 8(23), 2268-2285.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Tahsin Şahin 0000-0003-1012-6814

Berke Doğan 0000-0002-9144-4509

Gamze Çakır 0000-0003-2060-1711

Yayımlanma Tarihi 26 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 26 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 31 Sayı: 58

Kaynak Göster

APA Şahin, M. T., Doğan, B., & Çakır, G. (2023). COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği. Sosyoekonomi, 31(58), 231-248. https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2023.04.12
AMA Şahin MT, Doğan B, Çakır G. COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği. Sosyoekonomi. Ekim 2023;31(58):231-248. doi:10.17233/sosyoekonomi.2023.04.12
Chicago Şahin, Mehmet Tahsin, Berke Doğan, ve Gamze Çakır. “COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi Ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği”. Sosyoekonomi 31, sy. 58 (Ekim 2023): 231-48. https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2023.04.12.
EndNote Şahin MT, Doğan B, Çakır G (01 Ekim 2023) COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği. Sosyoekonomi 31 58 231–248.
IEEE M. T. Şahin, B. Doğan, ve G. Çakır, “COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği”, Sosyoekonomi, c. 31, sy. 58, ss. 231–248, 2023, doi: 10.17233/sosyoekonomi.2023.04.12.
ISNAD Şahin, Mehmet Tahsin vd. “COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi Ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği”. Sosyoekonomi 31/58 (Ekim 2023), 231-248. https://doi.org/10.17233/sosyoekonomi.2023.04.12.
JAMA Şahin MT, Doğan B, Çakır G. COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği. Sosyoekonomi. 2023;31:231–248.
MLA Şahin, Mehmet Tahsin vd. “COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi Ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği”. Sosyoekonomi, c. 31, sy. 58, 2023, ss. 231-48, doi:10.17233/sosyoekonomi.2023.04.12.
Vancouver Şahin MT, Doğan B, Çakır G. COVID-19’un Seyahat Acenteleri Üzerine Etkisinin İçerik Analizi Yöntemi ile İncelenmesi: Antalya İli Örneği. Sosyoekonomi. 2023;31(58):231-48.