Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NOSTALJİK BÖLGE PAZARLAMASI: SİLLE ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Sayı: 18, 1 - 9, 30.12.2019

Öz

Geçmişten günümüze pek çok medeniyete ev sahipliği yapmış, tarihi ve doğal güzellikleriyle Konya’nın turizm merkezlerinden biri olmaya aday olan Sille’nin ekonomik ve kültürel olarak hak ettiği yere gelebilmesi, bölgeye sağlayacağı katkılar açısından çok önemlidir. Her bölge ve işletme, kendi gelirini artırıcı tedbirler ve stratejiler geliştirmeye çalışmaktadır. Bizde bu çalışmada, tarihi özellikleri nedeniyle, turizm cazibe bölgesi olmaya aday olan Sille bölgesini nostalji (retro) pazarlaması ile birleştirdik.
Nostalji (retro) pazarlamasının bölge insanına ve bölgede faaliyette bulunan işletmelere sağlayacağı ekonomik faydayı incelemek istedik. Bu nedenle de Sille bölgesinin geçmişten gelen doğallığı ile nostalji pazarlaması anlayışını, literatür taraması ve kendi gözlemlerimizle birleştirerek, bölge adına yapılabilecekleri ortaya çıkarmayı hedefledik.

Kaynakça

  • Arslan, B., & Oz, A. (2017). The Effect of Retro-Looking Products Oriented Consumer Attitude on Brand Loyalty. In 2nd World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship ,4(23).
  • Altuntuğ N., (2011), Değerlere Hitap Eden Pazarlamanın Nostalji Boyutu, Organizasyon Ve Yönetim Bilimleri Dergisi 3(2).
  • Alpat F.,(2010), Xx. Yüzyıl Ve Xxı. Yüzyıl Başında Kadın Moda Tasarımında Nostalji Anlayışı, Sanat Dergisi, 0(17)
  • Alagöz, S. B., Mahmut S.İ.,(2010).
  • Brown, S. (2001), Marketing- The Retro Revolution, Sage Publication, London.
  • Bingöl, U . (2017). Postmodernizm Ve Gelenek. Hikmet-Akademik Edebiyat Dergisi (Online),
  • Çınarlı E., M. Ay H.(2008), Sürdürülebilir Turizm Konusunda Yerel Halkın Görüşlerinin Belirlenmesi: Sille Örneği, Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi,21(2).
  • Daniels;( 1985) Nostalgia and Hidden Meaning, American Image, 42, Boston
  • Eser Z.,(2007), Nostaljinin Pazar Bölümleme Değişkeni Olarak Kullanılması Üzerine Kavramsal Bir Çalışma
  • Esen, H , Kayadar, V . (2009). Yavuz Turgul Sinemasında Nostalji. Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 6 (1)
  • Holak, S. L., Havlena, W. J. & Matveev, A. V. (2006). Exploring Nostalgia in Russia: Testing the Index of Nostalgia-Proneness1. European Advances in Consumer Research, 7
  • Güzel, E., & Okan, E. Y. (2016). Nostaljiye Genç Bakis: Nostalji Içerikli Reklamlarin Postmodern Bireyler Üzerindeki Etkisi/Nostalgia from the Younger Generation Perspective: The Impact of Nostalgia Advertising on Postmodern Individuals. Business and Economics Research Journal, 7(3).
  • Kotler, P., Kartajaya H. ve Setiawan I.,( 2011)Pazarlama 3.0. İstanbul: Optimist Yayınları,
  • Lau Joyce (1997), It’s Old, It’s Cold, It’s Hot Again, Canadian Business, 70(10).
  • Otay Demir, F . (2016). Pazarlamanın Nostaljik Oyunu: Retro Markalama. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Istanbul University Faculty Of Communication Journal, 0 (33).
  • Odabaşı Yavuz (2004), Postmodern Pazarlama: Tüketim ve Tüketici, MediaCat, İstanbul
  • Özönder, H., (1984),”Sille’de Halıcılık Ve Türk Halıcılığının Geleceğine Dair Düşünceler” 1.Milletlerarası Türk Halı Kongresi , İstanbul.
  • Öztürk T., (2015), Postmodernizmin Zaman Algısı: “Müzikte Nostalji Modası, Medeniyet Sanat, İmü Sanat Ve Tasarım Fakültesi Dergisi,1(1tapur, T. (2009). Konya’da Tarihi Bir Yerleşim Merkezi: Sille. Türk Coğrafya Dergisi,
  • Özhan, Ş., Altuğ N., (2017). Demografik Değişkenler Açısından Nostalji Eğilimini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (1).
  • Özünel E., (2011), Kültür Turizminde “Yöresel” Ve “Otantik” Olanı Sorgulamak Ve Tüketilmiş Mekânları Yeniden Üretmek Üzerine, International Periodical For The Languages, Literature And History Of Turkish Or Turkic, 6(4).
  • Pinarbasi, F., & Türkyılmaz, C. A. (2017). The Role of Retro Brand Experience in Repurchase Intention and Brand Loyalty. International Journal of Research in Business and Social Science (2147-4478), 6(2),
  • Stern B. B., (1992), "Reklam Metinlerinde Soyut - Nostalji: Geçmişi Romanca", NA'da - Tüketici Araştırmalarında İlerlemeler 19, Eds. John F. Sherry, Jr. Ve Brian Sternthal, Provo, UT: Tüketici Araştırmaları Birliği
  • Şahin H., (2009), Dalyan Ve Köyceğiz Çevresinde Gelenek, Turizm Ve Folklorizm, Millî Folklor,(82).
  • Türk Dil Kurumu, (2019), http://sozluk.gov.tr/, ET. 15.05.2019.
  • Tufan, M, Erden, F, Özus, E . (2016). Traditional Woman Clothing And Ornamentations Which Belongs To Sille, Konya İn Turkish Clothing. International Journal Of Sport Culture And Science, 2(1).
  • Toledo, A. C., & Lopes, E. L. (2016). Effect of nostalgia on customer loyalty to brand post-merger/acquisition. BAR-Brazilian Administration Review, 13(1)
  • Türkyılmaz C.A., (2016), Geçmişin Gücü: Retro Pazarlama, Beta Basım Yayım,1
  • Yüce, A., Samsa, Ç., & Meriç, K. Effects Of Nostalgıa Proneness On Consumer-Based Brand Equıty: A Case Study On The Eastern Express. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 6(1), 199-212).
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Fahrettin Atıl Bilge Bu kişi benim

Emine Aktaş Bu kişi benim

Erken Görünüm Tarihi 24 Temmuz 2023
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Bilge, F. A., & Aktaş, E. (2019). NOSTALJİK BÖLGE PAZARLAMASI: SİLLE ÖRNEĞİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(18), 1-9.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.