Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE SURİYELİ GÖÇMENLERE YÖNELİK YAPILAN EĞİTİM ÇALIŞMALARI

Yıl 2017, Sayı: 13, 99 - 110, 30.07.2017

Öz

Suriye´de 2011 yılında başlayan iç savaşın ardından 5 milyona yakın insan can güvenliği için komşu ülkelere sığınmak zorunda kalmıştır (Emin,2016:7). Uyguladığı “açık kapı politikası” ile her Suriyeliye geçici koruma statüsü veren Türkiye, 03.11.2016 tarihi itibariyle yaklaşık 2.764.500 Suriyeli göçmene geçici koruma statüsü vermiştir (goc.gov.tr). İnsan hakları belgelerindeki yükümlülüğünü yerine getirerek, kapılarını Suriye’deki savaştan kaçan mültecilere açan Türkiye, ülkesine sığınan Suriyeli mülteciler için çok odaklı entegrasyon politikaları uygulamaya koymuştur. Mültecilerin sayılarındaki her geçen gün aşırı artış ve bu mültecilerin yaklaşık 800 bini okul çağında olması eğitim yönündeki politikalara da hız vermiştir. Araştırmada Türkiye’nin Suriyeli mültecilere yönelik uyguladığı eğitim politikalara ve çalışmalarına değinilmiş ve irdelenmiştir.

Kaynakça

  • Afad,(2016). http://www.goc.gov.tr/icerik6/gecici-koruma_363_378_4713_icerik
  • Afad,(2016).ttps://www.afad.gov.tr/upload/Node/4352/xfiles/2016_Kurumsal_MalıBeklentıler_Durum_Raporu
  • Afad, (2016). “Başbakanlık Afad’ın Ülkemizde Bulunan Suriye Vatandaşlarına Yönelik Gerçekleştirilen Anket Çalışmasına İlişkin Bazı Sonuçlar”,
  • https://www.afad.gov.tr/UserFiles/File/gecicidosyalar/anket%20%C3%87ALI%C5%9EMASI.pdf. AFAD,
  • (2014).https://www.afad.gov.tr/upload/Node/2311/files/20144_sayili_Genelge_parafsiz.pdf Erişim Tarihi: 03.10.2016
  • Ağır O, Sezik M.,(2015). “Suriye’den Türkiye’ye Yaşanan Göç Dalgasından Kaynaklanan Güvenlik Sorunları“ Birey ve Toplum Dergisi Bahar Dergisi cilt5 sayı9 s. 95-123.
  • Bmmyk. (2014).Suriyeli Mülteci Sayısı. http://www.unhcr.org.tr-24. 11. 2014
  • Boyraz, Z., (2015). “Türkiye'de Göçmen Sorununa Örnek Suriyeli Mülteciler”, Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks,s7(2).
  • Çocuk Çalışmaları Birimi,.(2015).”Suriyeli Mülteci Çocukların Türkiye Devlet Okullarındaki Durumu’’, İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Emin, MN,.(2016). “Türkiye’deki Suriyeli Çocukların Eğitimi Temel Eğitim Politikaları” Seta.
  • Emin, MN,.(2016). “Suriyeli çocukların eğitimi "kayıp nesil" felaketini önleyecek’’ http://aa.com.tr/tr/turkiye/suriyeli-cocuklarin-egitimi-kayip-nesil-felaketini-onleyecek/551554 Göç İdaresi Genel Müdürlüğü,.(2017).”2016 Türkiye Göç Raporu’’, T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Yayınları, Yayın No: 40.
  • Human Rıghts Watch (2015). When I Picture My Future, I See Nothing” Barriers to Education for Syrian Refugee Children in Turkey, United States of America.
  • Kap, D., (2014). “Suriyeli Mülteciler: Türkiye’nin Müstakbel Vatandaşları”, http://www.ikv.org.tr/images/files/Akademik-Perspektif-Aralik-2014_30-35(1).pdf, Erişim Tarihi: 05.11.2016 Kaya, İ, Eren, E., (2015). “Türkiye’deki Suriyelilerın Hukuki Durumu Arada Kalanların Hakları Ve Yükümlülükleri,Seta.
  • Koç, M, Görücü, İ, Akbıyık, N., (2015). “Suriyeli Sığınmacılar ve İstihdam Problemleri” Birey ve Toplum,Cilt 5,Sayı 9.
  • Meb, (2013). Ülkemizde Geçici Koruma Altında Bulunan Suriye Vatandaşlarına Yönelik Eğitim Öğretim Hizmetleri Genelgesi.
  • http://fethiye.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_10/02093016_scannedimage24.pdf, Erişim Tarihi: 05.10.2016.
  • Orhan, O.,(2015). “Suriyeli Sığınmacıların Türkiye’ye Etkileri” Orsam Yayınları, Ankara.
  • Orsam,. (2015). “Suriyeli Sığınmacıların Türkiye’ye Etkileri”, Ortadoğu Stratejik Araştırmalar Merkezi, Rapor No: 195.
  • Özdemir M,.(2008). “Türkiye’de İçgöç Olgusu, Nedenleri ve Çorlu Örneği’’, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edirne.
  • Özkarslı F,.(2014). “Suriye’den Türkiye’ye Göç Ve Suriyelilerin Enformel İstihdamı (Mardin Örneği)’’, Yüksek Lisans Tezi, Artuklu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Mardin.
  • Pala A,.(2013). ‘’Zorunlu Göç Ve Kadın Deneyimi: Diyarbakır Örneği’’, Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Sayın Y, Usanmaz A, Aslangiri F,.(2016). “Uluslararası Göç Olgusu ve Yol Açtığı Etkiler: Suriye Göçü Örneği’’, KMÜ Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 18 (31): 1-13.
  • Seydi, AR,. (2014). “Türkiye’nin Suriyeli Sığınmacıların Eğitim Sorununun Çözümüne Yönelik İzlediği Politikalar”. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, Nisan 2014, Sayı: 31, s. 267-305.
  • Tunç, AŞ,. (2015) “Mülteci Davranışı Ve Toplumsal Etkileri: Türkiye’deki Suriyelilere İlişkin Bir Değerlendirme” ,Tesam Akademi Dergisi, Temmuz 2015,s 2(2),29-63.
  • https://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2013_09/20035209_meb_20152019_stratejik_plan_hazirlik_programi.pdf Erişim Tarihi: 29.09. 2016.
  • https://antalya.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2014_10/02015212_yabanc.pdf Erişim Tarihi: 05.04. 2017
  • http://www.diken.com.tr/turkiyenin-cocuk-isci-sorunu-ankarada-sokakta-calisanlarin-yerini-suriyeliler-aldi/ Erişim Tarihi: 21.09. 2016.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Handan Ertaş Bu kişi benim

Fatma Çiftçi Kıraç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Temmuz 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Ertaş, H., & Çiftçi Kıraç, F. (2017). TÜRKİYE’DE SURİYELİ GÖÇMENLERE YÖNELİK YAPILAN EĞİTİM ÇALIŞMALARI. Selçuk Üniversitesi Sosyal Ve Teknik Araştırmalar Dergisi(13), 99-110.

 Selçuk Üniversitesi Sosyal ve Teknik Araştırmalar Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.